Hi @Thiris, ik ben er voor je! De persoon die de firmware terug kan zetten, is er een paar dagen niet. Daarom wil ik het graag anders oplossen. Ik zou graag wat aan de netwerk sleutelen, zoals de bandsteering uitzetten (zodat je Nest alleen met de 2.4Ghz kan verbinden), WPA3 en/of wifi6 uitzetten. Mag ik dit proberen om er zo voor te zorgen dat je wel kunt connecten? Ik hoor het graag!
P.S Momenteel kan ik je modem helemaal niet bereiken. Staat deze uit? Of maak je toch gebruik van externe apparatuur? Ik hoor het graag!
Hi Cheyenne, volgens mij heb ik bovenstaande al geprobeerd! Maar kijk gerust of ik iets verkeerd heb gedaan. Verder zou die gewoon te benaderen moeten zijn!
Hi @Thiris, ik kan het modem op dit moment nog steeds niet bereiken. Zou je deze anders eens 20 seconden van de stroom willen halen en hem vervolgens weer opnieuw willen opstarten? Dan kan ik het opnieuw proberen!
Hi Nora,
Ik heb hem net weer aangezet
Dank @Thiris! Het is gelukt en ik heb gelijk in één klap wat aanpassingen gedaan:
- De bandsteering staat uit, je hebt nu twee losse netwerken. De normale is de 2.4Ghz en de ander heb ik de toevoeging 5Ghz gegeven. Verdeel je apparaten hieronder en test je deurbel op de 2.4Ghz.
- WPA2 staat nu alleen aan
- Wifi6 staat uit
Ik ben benieuwd naar de uitkomst, laat het weten!
Hey Cheyenne! Dit heeft gewerkt! Echter deed de hub het nu niet meer. Uiteindelijk wel gelukt na nog een x proberen :)
Bedankt!
Hallo,
ik heb hetzelfde probleem. Dacht dat het aan de deurbel lag en heb deze zelfs omgeruild. Gisteren 1 uur met jullie collega gebeld en de hotspot truc uitgeprobeerd maar nog steeds verbind de deurbel niet met de wifi. Hoe kan dit opgelost worden?
Hi @Val89, ik ben er voor je! Ik heb gelijk dezelfde aanpassingen gemaakt die ook voor @Thiris hebben geholpen. Je hebt nu twee aparte netwerken, je normale netwerk en het netwerk waar nu 5Ghz achterstaat. Verdeel nu je apparaten over deze netwerken. De deurbel dien je te verbinden met de 2.4Ghz, dus het '’normale netwerk'’. Helpt dit? Laat het weten. Helpt dit niet, kun je mij dan laten weten of het via de hotspot wel werkt?
Hi Cheyenne, dit hebben we al meerdere keren geprobeerd. Ik heb gisteren weer met jullie gebeld en van alles geprobeerd samen met je collega. Maar hij verbind nog steeds niet. Wat kunnen jullie nog doen?
Hi @Val89, ik ben zo brutaal geweest om toch wat aanpassingen te maken. Mijn collega heeft hierin een fout gemaakt, in plaats van je normale 5Ghz netwerk stond het gastnetwerk aan. Ook heeft deze persoon wifi6 niet juist uitgezet. Wil je het nu nog een keer proberen? En vergeet je niet mijn vraag rondom de hotspot te beantwoorden? Dankjewel!
Hi Chayenne, Ik heb nog enkele keren geprobeerd maar helaas! Ik krijg steeds dezelfde melding, kan niet verbinden met wifi.
Hotspot hebben we ook meerdere malen geprobeerd, ook dit werkt helaas niet!
Hi @Val89, wat jammer. Heb je precies deze workaround met de hotspot getest?
1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
goedemiddag,
modem al aangepast naar 2.4GHZ, maar de NEST deurbel van Google kan ik nog steeds niet koppelen met het wifi netwerk
hoe nu verder?
Hi @nicoleSchuurmans, welkom op onze Community!
Kan je de volgende work-around uitvoeren? Dit moet als het goed is werken:
1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
Hi @nicoleSchuurmans, welkom op onze Community!
Kan je de volgende work-around uitvoeren? Dit moet als het goed is werken:
1. Reset je modem.
een heel stappen plan, kan er niet telefoonisch contact gemaakt worden?