Skip to main content
Beantwoord

Google Nest Deurbel ( Batterij) problemen met koppelen

  • 22 december 2024
  • 15 reacties
  • 202 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Ik wil graag mijn Google Nest deurbel aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.

Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update.

 

Ik heb zelf de Zyxel T-54 

 

Graag verneem ik graag van jullie!

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Thiris, ik ben er voor je! De persoon die de firmware terug kan zetten, is er een paar dagen niet. Daarom wil ik het graag anders oplossen. Ik zou graag wat aan de netwerk sleutelen, zoals de bandsteering uitzetten (zodat je Nest alleen met de 2.4Ghz kan verbinden), WPA3 en/of wifi6 uitzetten. Mag ik dit proberen om er zo voor te zorgen dat je wel kunt connecten? Ik hoor het graag!

P.S Momenteel kan ik je modem helemaal niet bereiken. Staat deze uit? Of maak je toch gebruik van externe apparatuur? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

15 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024

Hi ​@Thiris, ik ben er voor je! De persoon die de firmware terug kan zetten, is er een paar dagen niet. Daarom wil ik het graag anders oplossen. Ik zou graag wat aan de netwerk sleutelen, zoals de bandsteering uitzetten (zodat je Nest alleen met de 2.4Ghz kan verbinden), WPA3 en/of wifi6 uitzetten. Mag ik dit proberen om er zo voor te zorgen dat je wel kunt connecten? Ik hoor het graag!

P.S Momenteel kan ik je modem helemaal niet bereiken. Staat deze uit? Of maak je toch gebruik van externe apparatuur? Ik hoor het graag!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 december 2024

Hi Cheyenne, volgens mij heb ik bovenstaande al geprobeerd! Maar kijk gerust of ik iets verkeerd heb gedaan. Verder zou die gewoon te benaderen moeten zijn!


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@Thiris, ik kan het modem op dit moment nog steeds niet bereiken. Zou je deze anders eens 20 seconden van de stroom willen halen en hem vervolgens weer opnieuw willen opstarten? Dan kan ik het opnieuw proberen! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 december 2024

Hi Nora, 

Ik heb hem net weer aangezet


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 24 december 2024

Dank ​@Thiris! Het is gelukt en ik heb gelijk in één klap wat aanpassingen gedaan:

  • De bandsteering staat uit, je hebt nu twee losse netwerken. De normale is de 2.4Ghz en de ander heb ik de toevoeging 5Ghz gegeven. Verdeel je apparaten hieronder en test je deurbel op de 2.4Ghz.
  • WPA2 staat nu alleen aan
  • Wifi6 staat uit

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, laat het weten!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 december 2024

Hey Cheyenne! Dit heeft gewerkt! Echter deed de hub het nu niet meer. Uiteindelijk wel gelukt na nog een x proberen :) 

 

Bedankt!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 december 2024

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem. Dacht dat het aan de deurbel lag en heb deze zelfs omgeruild. Gisteren 1 uur met jullie collega gebeld en de hotspot truc uitgeprobeerd maar nog steeds verbind de deurbel niet met de wifi. Hoe kan dit opgelost worden?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Val89, ik ben er voor je! Ik heb gelijk dezelfde aanpassingen gemaakt die ook voor ​@Thiris hebben geholpen. Je hebt nu twee aparte netwerken, je normale netwerk en het netwerk waar nu 5Ghz achterstaat. Verdeel nu je apparaten over deze netwerken. De deurbel dien je te verbinden met de 2.4Ghz, dus het '’normale netwerk'’. Helpt dit? Laat het weten. Helpt dit niet, kun je mij dan laten weten of het via de hotspot wel werkt?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 januari 2025

Hi Cheyenne, dit hebben we al meerdere keren geprobeerd. Ik heb gisteren weer met jullie gebeld en van alles geprobeerd samen met je collega. Maar hij verbind nog steeds niet. Wat kunnen jullie nog doen?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Val89, ik ben zo brutaal geweest om toch wat aanpassingen te maken. Mijn collega heeft hierin een fout gemaakt, in plaats van je normale 5Ghz netwerk stond het gastnetwerk aan. Ook heeft deze persoon wifi6 niet juist uitgezet. Wil je het nu nog een keer proberen? En vergeet je niet mijn vraag rondom de hotspot te beantwoorden? Dankjewel!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 januari 2025

Hi Chayenne, Ik heb nog enkele keren geprobeerd maar helaas! Ik krijg steeds dezelfde melding, kan niet verbinden met wifi. 
 

Hotspot hebben we ook meerdere malen geprobeerd, ook dit werkt helaas niet!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Val89, wat jammer. Heb je precies deze workaround met de hotspot getest?

1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 januari 2025

goedemiddag,

modem al aangepast naar 2.4GHZ, maar de NEST deurbel van Google kan ik nog steeds niet koppelen met het wifi netwerk 

hoe nu verder?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 6 januari 2025

Hi ​@nicoleSchuurmans, welkom op onze Community!

Kan je de volgende work-around uitvoeren? Dit moet als het goed is werken: 

 

1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hi ​@nicoleSchuurmans, welkom op onze Community!

Kan je de volgende work-around uitvoeren? Dit moet als het goed is werken: 

 

1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

een heel stappen plan, kan er niet telefoonisch contact gemaakt worden? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen