Skip to main content
Beantwoord

Geen wifi verbinding

  • 27 oktober 2022
  • 1 reactie
  • 349 Bekeken

Vandaag was monteur geweest, alles volgens hem goed aangesloten. Maar ik kan geen wifi verbinding maken op mijn laptop en chromecast,op mijn telefoon wel..maar dat valt ook steeds weg. Ik kan helaas de klantenservice via chat niet bereiken,vervolgens dacht ik jullie te gaan bellen in hoop dat het sneller zou gaan en dit probleem snel opgelost kon worden. Maar weer was ik een half uur in de wacht gezet. Mijn vraag is wat voor spoed actie kunnen jullie ondernemen? Bij vorige provider zat ik jaren lang zonder enkel probleem en als er iets was,kon je ze snel aan de lijn krijgen,en het werd snel mogelijk opgelost. 
 

Beste antwoord door TMTV

Hoi @Marinaayub,

Welkom op de Community!

Heb je de Zyxel T-54? Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing!

Bekijk origineel

1 reactie

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1812 reacties
  • Antwoord
  • 29 oktober 2022

Hoi @Marinaayub,

Welkom op de Community!

Heb je de Zyxel T-54? Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen