Hi @jagj01, ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is als de verbinding wegvalt! Ik heb meteen je verbinding onder de loep genomen, maar ik zie hierin terug dat de verbinding 12 dagen niet is uitgevallen. 12 dagen geleden is ook het moment dat je het modem van de stroom hebt gehaald. Kan het dan zo zijn dat je alleen problemen ervaart met de wifi? Want mocht je verschillende smart apparaten hebben waarop het dan niet werkt, dan heb ik wellicht een idee wat de oorzaak kan zijn en dat is dat je apparaten niet optimaal werken op de wifi bandsteering en dat deze alleen op de 2.4GHz of 5GHz werken, Geen zorgen! Je kunt dan heel makkelijk je wifinetwerken splitsen. Ik geef je graag wat extra informatie.
Sommige apparaten werken niet op het wifi-netwerk op de 2.4GHz of de 5GHz. Je kan de netwerkinstellingen voor het apparaat opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je apparaat alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz. Geen zorgen, het is mogelijk om die netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je apparaat alleen op een van de twee netwerken aansluit, blijft hij werken. Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: t.co/Px6GRgOmTz.
Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je de twee netwerken. Hou er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.
Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk.
Laat je weten of het met deze stappen allemaal weer top in orde werkt?
Nou het is zeker niet 12 dagen geleden dat er iets uitgevallen is maar afgelopen vrijdagavond 13 december, de hele avond tot aan 23;30 uur, en in de week ervoor dus ook een avond, het is zeker niet van de wifi maar echt op bedraad internet, en ik was niet de enige want op huisnummer 14 bij mij in de zelfde straat precies het zelfde ook hun hadden geen tv en internet vrijdagavond de 13e december dus dan toch een ander probleem vrees ik! Vanaf maandag 2 december dat was de dag dat odido monteur bij mij alles geïnstalleerd heeft is er geen stroom afgeweest en ik heb de tv op bedraad internet dus die had het dan zeker moeten blijven doen, ik heb voor de wifi een mesh systeem en werkt perfect zolang de internet werkt dus wat het dan wel geweest is beide keren weet ik niet maar omdat jullie niet bereikbaar zijn na 18:00 uur kan het probleem dan niet gelijk gezien worden
Hi @jagj01, we hebben je hele verbinding ondersteboven gehaald maar ik zie echt geen onderbrekingen. Als je het ook via de bekabelde verbinding opmerkt, dan zou ik het hier echt moeten zien. Maak je toevallig gebruik van eigen apparatuur in je setup? En als je gebruik maakt van een bekabelde verbinding, waar gaat dit dan over? Heb je dan een laptop bekabeld verbonden, of gaat het om andere apparatuur? Ik hoor het graag! We kunnen hier namelijk echt niks vinden, dus we moeten iets dieper je setup in!
Beste Cheyenne,
heel fijn dat jullie er in duiken maar wel raar dat jullie niks zien, en nee geen eigen setup niks, geen internet geen tv dat was er aan de hand, en zoals ik al zei niet alleen bij mij maar ook bij huisnummer 14 die hebben ook Odido en ook hun hadden geen internet en geen tv, maar goed O kunnen jullie niks vinden, laten we maar hopen dat het niet nog eens gebeurd want we zijn nu wel online gewoon, micht het nog eens gebeuren dan maak ik een foto van de apparatuur in de meterkast en wat voor melding de tv dan geeft ( er stond storing kan je niks aan doenprobeer het later nog eens of zoiets)
het heeft nu geen zin meer uit te zoeken wat er dan aan de hand is geweest die 2 avonden als jullie niks zien daar.
ik zal de volgende keer ook mijn buren vragen melding te maken hier op de community dan zien jullie misschien beter hoe of wat, alhoewel ik hoop dat het nooit meer gebeurd natuurlijk.
met vriendelijke groet
Anita de Jager