Skip to main content
Beantwoord

Extra netwerk via Deco

Ik heb momenteel een 2,4 en 5 netwerk ingesteld. Ik heb een mesh netwerk via Deco ingesteld. Op de 2.4 zitten een aantal vaste apparaten en gebruiken we als gastennetwerk. Het 5 netwerk gebruiken we voor al het andere.

Eigenlijk wil ik er nog 1 bij als een soort netwerk voor de kids en dat netwerk kan uitzetten wanneer ik het wil (als ze bijvoorbeeld 's nachts nog even willen gamen…….)

Is dat makkelijk te realiseren? Via de deco app lijkt het niet te kunnen en kun je slechts 2 netwerken instellen.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@peterte1 

Maak je nu alleen gebruik van de Deco of heb je de Deco achter de Odido router?

Met de Odido router kun je 2,4 en 5 GHz splitsen met een extra gastnetwerk die ook toegang heeft tot je hoofdnetwerk.

In de Deco kan je ook een extra gastnetwerk aanmaken:

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1460/

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21499 reacties
  • Antwoord
  • 8 mei 2025

Hallo ​@peterte1 

Met de Odido router kun je 2,4 en 5 GHz splitsen met een extra gastnetwerk die ook toegang heeft tot je hoofdnetwerk.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@peterte1 

Dank voor de reactie.

Euh, ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar zoals het nu is opgezet:

Deco staat verbonden met een kabel achter de router en gebruik ik als soort hoofdhub. Ik heb een aantal deco's bedraad via een switch achter die eerste deco en 2 pakken het signaal draadloos van die eerste (totaal heb ik 6 deco's, waarvan die eerste als een soort hoofd werkt).
Via deco heb ik inderdaad een 2,4 (gast) en 5 ghz netwerk draaien.

De router heb ik niet als draadloos punt ingesteld. Die gaat ook te zwak zijn om door het hele huis te kunnen gebruiken

Die link naar tplink website is handig, maar die optie voor gastnetwerk is dus al actief. Eigenlijk zoek ik naar een mogelijkheid om nog een netwerk te maken die over die deco's gaat. Krijg het idee dat dat niet mogelijk is.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1433 reacties
  • 8 mei 2025
peterte1 schreef:

Krijg het idee dat dat niet mogelijk is.

Nee. En de Deco heeft volgens mij ook geen opties om clients op bepaalde tijdstippen te blokkeren.

Dat heeft de Zyxel overigens wel. Je zou dus kunnen kijken of de individuele apparaten zichtbaar zijn in de Zyxel (ondanks dat ze via wifi verbonden zijn op de Deco). Je zou dan kunnen kijken of je ze daar kunt blokkeren. Volgens mij is dat mogelijk omdat de Zyxel de IP-nummers uitgeeft. Je moet dan in de pagina van de Zyxel kijken onder “Ouderlijk toezicht” en daar de clients en blokkeerschema opgeven.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen