Skip to main content
Beantwoord

eufy deurbel kan niet verbinden


  • is een Master Poster
  • 18 reacties

Misschien een wat vreemd probleem.

Ik heb een Eufy video deurbel met een WiFi Chime als homebase.

Deze heeft altijd prima gewerkt onder Ziggo maar nu ik de Zyxel 56 heb kan ik deze niet meer installeren.

Nu is mijn theorie dat deze waarschijnlijk verbinding moet hebben met 2.4Ghz en niet de 5Ghz. En omdat mijn telefoon natuurlijk de 5Ghz pakt heb je niet dezelfde WiFi verbinding.

Kan ik deze 2 WiFi systemen loskoppelen van elkaar in de router zodat ik alleen op de 2.4 GHz zit en dus mijn deurbel kan installeren?

Beste antwoord door Rico71

Even een update, ik heb via MP een homebase 2 gekocht en die kan je gewoon via ethernet kabel verbinden met modem om in netwerk toe te voegen en vervolgens via WiFi te koppelen, dit ging allemaal heel soepel en zonder probleem!

Blijft vreemd dat het koppelen met WiFi Chime van Eufy niet voor elkaar te krijgen is/was maar dat zal misschien met firmware te maken hebben gehad.

 

Bedankt voor jullie adviezen 😉

Bekijk origineel

14 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9010 reacties
  • 30 maart 2024

Voor het netwerk maakt 2.4 of 5 ghz niet uit. Dit is 1 geheel op IP niveau. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 30 maart 2024

Inderdaad, nu van alles geprobeerd maar niks werkt ben er klaar mee na 2 dagen kloten en alles proberen. Ik overweeg om een ander video deurbel systeem aan te schaffen.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7978 reacties
  • 31 maart 2024

@Rico71 Mijn Eufy deurbel werkt perfect met de Homebase 2 en 3 (modem zyxel 54] 

Op marktplaats staan veel Homebase 2 te koop dat lijkt mij goedkoper dan een nieuw systeem.

 
Homebase eerst op het modem aangesloten en geïnstalleerd. Toen de Bel bij de Homebase geïnstalleerd en aan de stroom bij voordeur aangesloten.

De Homebase vervolgens draadloos op wifi aangesloten.

De app laat stap voor stap zien wat je moet doen.

Als ik jou was zou ik zeker geen andere bel kopen maar een andere Homebase.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 31 maart 2024

Hallo @Rico71 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz tijdelijk uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Helpt bovenstaande?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2024

Bedankt voor de tips maar helaas werkt de laatste tip ook niet, 5G uitgeschakeld en wpa aangepast maar dan loopt modem vast en totaal geen WiFi meer.

Nu modem fabrieks reset gegeven en alle WiFi doet het weer prima behalve de video bel ;-)


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2024

@Cris-de-beste2024 

 

Ik vraag mij alleen af of je een losse homebase 2 kan aansluiten op een deurbel op batterijen en kan koppelen?


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7978 reacties
  • 31 maart 2024

@Rico71 Zeker kan dat. Dat had ik eerst ook. Nu hebben wij de bel op stroom aangesloten en één eufy op een zonnenpaneel 

De Homebase 3 heeft meer opslag daarom heb ik die nu. 
Ga anders even langs Coolbleu daar weten ze precies wat kan

Of gebruikt YouTube 

https://youtu.be/c0N3FaUH_MA?si=9kRHASSj7J_z0AEY

 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7978 reacties
  • 31 maart 2024

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 31 maart 2024

@Rico71 

Beschikt je router over de nieuwe b10 firmware? Hiermee worden de problemen bij apparaten die niet willen verbinden opgelost.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2024

Ik vermoed van niet!

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 31 maart 2024

@Rico71 

De nieuwe firmware wordt in groepen uitgerold dus hopelijk ben je snel aan de beurt of anders kan een moderator handmatig je router upgraden.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • Antwoord
  • 31 maart 2024

Even een update, ik heb via MP een homebase 2 gekocht en die kan je gewoon via ethernet kabel verbinden met modem om in netwerk toe te voegen en vervolgens via WiFi te koppelen, dit ging allemaal heel soepel en zonder probleem!

Blijft vreemd dat het koppelen met WiFi Chime van Eufy niet voor elkaar te krijgen is/was maar dat zal misschien met firmware te maken hebben gehad.

 

Bedankt voor jullie adviezen 😉


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7978 reacties
  • 1 april 2024

@Rico71  Fijn dat het zoals ik al zei met de Homebase werkt.

De Chime van Eufy is alleen een extra gong dus je hebt geluk gehad dat de bel eerder wel werkte want zonder Homebase gaat het niet.(zou het niet moeten gaan)

Wat is een Chime van Eufy?

Eufy Doobell chime kopen? | We ❤️ Smart! | ROBBshop

De Eufy additional doorbell chime is een extra gong voor bij je Eufy deurbel. Plaats de gong ergens in huis, plug de dongel in je Eufy home base en nu weet je altijd als er iemand voor de deur staat. Ook kun je kiezen uit 3 volume levels.

Groetjes


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 1 april 2024

De Chime van Eufy werkte  prima in het verleden, deze is vorig jaar als set gekocht bij Media Markt.

Alleen is de Chime van Eufy alleen maar via WiFi te verbinden en niet via Ethernet kabel.

Het voordeel van de home base is de grotere opslagcapaciteit.

Maar ben gewoon happy nu met de homebase 2 alles werkt weer zoals zou moeten.

Ook de internet verbinding is helemaal top heb ook nog WiFi+ van Odido en ik heb een 400Mbit lijn en bij speedtest op telefoon haal ik dat ook gewoon😉


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen