Skip to main content

Ik heb een macbook uit 2017 en die werkt zonder problemen. Alleen sinds ik overgestapt met naar odido blokkeert de wifi thuis steeds maar alleen op deze laptop. De wifi doet het dan niet meer (terwijl ik naast de router zit en ik wel 3 streepjes blijf houden) totdat ik de verbinding verbreek en opnieuw verbindt met de wifi. Dan doet de wifi het weer voor een paar minuten maar blokkeert dan opnieuw. Mijn laptop geeft dit probleem niet als ik op andere wifinetwerken zit. De problemen waren ook weg toen de signalen van de router gesplitst waren naar 2.4 en 5 gHz, alleen dan doen de wifiversterkers het niet meer en heb ik geen internet meer boven. Heeft iemand ideeën wat ik zou kunnen doen?

Hallo @Elborso 

Het lijkt erop dat je laptop problemen heeft met 5 GHz? Je kan dan een gastennetwerk aanmaken, 5 GHz uitzetten en het toegangsscenario op thuisgast zetten zodat je laptop kan communiceren met het apparatuur dat is verbonden met het hoofd netwerk.


Hallo @Elborso 

Het lijkt erop dat je laptop problemen heeft met 5 GHz? Je kan dan een gastennetwerk aanmaken, 5 GHz uitzetten en het toegangsscenario op thuisgast zetten zodat je laptop kan communiceren met het apparatuur dat is verbonden met het hoofd netwerk.

Dankjewel @Waqqas!

ik ben hier al een tijd mee aan het stoeien geweest en nu werkt de laptop eindelijk weer naar behoren :)


Reageer