Skip to main content
Beantwoord

Registration of internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: 401.

  • 23 februari 2023
  • 8 reacties
  • 316 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Na een reset van mijn FB 7590 AX en het terugzetten van de telefoongegevens kan de FB mijn telefoon niet registeren.

Alsof de gebruikersnaam en het wachtwoord niet goed zijn.

Het wachtwoord via de website van TM gewijzigd en dat gebruikt in de FB. Zelfde resultaat.

Support van T-mobile om te kijken waarom de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet kunnen registeren is nul. U gebruikt een eigen modem en daarom geen support.

Iemand suggesties waarom ik mijn telefoonnummer niet kan registeren?

Beste antwoord door TMTV

En als je de router downgradet, werkt het dan wel weer? In dat geval is de firmware de boosdoener. Ik heb zelf geen Fritzbox, maar misschien kan iemand dan contact opnemen met AVM om te vragen of er andere instellingen nodig zijn of om dit deel van de update terug te draaien.

Bekijk origineel

8 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1812 reacties
  • 23 februari 2023

Hoi @Gnoor,

Welkom op de Community!

Toevallig (of niet?) waren hier onlangs twee users die hetzelfde probleem hadden. Het gaat om onderstaande topics. Helaas is daar geen definitieve oplossing uitgerold, maar het is de moeite waard om de suggesties die daar gedaan zijn eens langs te lopen. Zit hier voor jou de oplossing tussen?

Media is niet beschikbaar
Media is niet beschikbaar

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2023
TMTV schreef:

Hoi @Gnoor,

Welkom op de Community!

Toevallig (of niet?) waren hier onlangs twee users die hetzelfde probleem hadden. Het gaat om onderstaande topics. Helaas is daar geen definitieve oplossing uitgerold, maar het is de moeite waard om de suggesties die daar gedaan zijn eens langs te lopen. Zit hier voor jou de oplossing tussen?

Media is niet beschikbaar
Media is niet beschikbaar

 

Ik ben al een tijdje bezig met dit probleem en ik heb beide topic's aandachtig doorgelezen en de suggesties geprobeerd. Geen resultaat. Het gekke is dat de FB met de oude firmware het wel deed, en na updates naar nieuwe firmware en die reset dus niet meer.


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1812 reacties
  • Antwoord
  • 23 februari 2023

En als je de router downgradet, werkt het dan wel weer? In dat geval is de firmware de boosdoener. Ik heb zelf geen Fritzbox, maar misschien kan iemand dan contact opnemen met AVM om te vragen of er andere instellingen nodig zijn of om dit deel van de update terug te draaien.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2023
TMTV schreef:

En als je de router downgradet, werkt het dan wel weer? In dat geval is de firmware de boosdoener. Ik heb zelf geen Fritzbox, maar misschien kan iemand dan contact opnemen met AVM om te vragen of er andere instellingen nodig zijn of om dit deel van de update terug te draaien.

Dat heb ik ook al geprobeerd, en het resultaat is nul. Ik ben nu in contact met AVM en ik krijg een nieuw modem om met een fris modem te kijken of e.e.a. wel lukt. Als alles goed gaat dan weten we dus zeker dat het aan de firmware ligt. Neemt niet weg dat ik mijn telefonie aan de praat wil met mijn eigen modem

 


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 25 februari 2023
Gnoor schreef:

Na een reset van mijn FB 7590 AX en het terugzetten van de telefoongegevens kan de FB mijn telefoon niet registeren.

Alsof de gebruikersnaam en het wachtwoord niet goed zijn.

Het wachtwoord via de website van TM gewijzigd en dat gebruikt in de FB. Zelfde resultaat.

Support van T-mobile om te kijken waarom de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet kunnen registeren is nul. U gebruikt een eigen modem en daarom geen support.

Iemand suggesties waarom ik mijn telefoonnummer niet kan registeren?

Sinds ik bij T-Mobile zit krijg ik het niet voorelkaar om mijn nummer te registreren met een FritzBox. Ik heb veel hulp gehad van mensen op het forum hier. Heb zelfs AVM.nl erbij gehaald maar krijg het niet werkend. Als ik het modem van t-mobile gebruik dan werkt het nummer wel. Ik heb ook 4 Fritz Fon's en die staan nu ook stof te vergaren. Zit er wel over te denken om over te stappen. Betaal nu voor een nummer waar ik niets mee kan. Erg jammer


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10768 reacties
  • 27 februari 2023

@yalerta Kun jij hier nog jouw deskundige ogen op laten rusten? Ik heb je elders in soortgelijke topics prachtig hulp zien bieden waarmee het euvel ook verdween. Alvast hartelijk bedankt voor je hulp!


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 28 februari 2023

Behoorlijk lastig om een dergelijk iets te benoemen.

Zoals @Gnoor al aangeeft zou de Fritz!OS firmware een probleem kunnen zijn. Sommige poort instellingen kunnen alleen in de CLI (command line) met b.v. Putty/Powershell gedaan worden.

Hier wel een oude Fritzbox! die stof hapt maar geen abonnement meer op een vast nummer bij Tmobiel dus geen mogelijkheid om wat testen c.q. instellingen uit te voeren of nalopen.

Wachten op de routerswap van @Gnoor lijkt in eerste instantie de snelste manier om het wat duidelijker te krijgen. (werkt nog niet is ook een antwoord 😥)

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2023

Ondertussen een nieuw modem gekocht. Het probleem is hetzelfde. Ik heb besloten niet verder te onderzoeken wat er mis gaat. En ik ga mijn nummer porteren naar een andere aanbieder. Ik heb bij die andere aanbieder een tijdelijk nummer aangevraagd, bij TM mijn eigen nummer doorgeschakeld naar het tijdelijke nummer tot dat mijn eigen nummer over is naar de nieuwe tel aanbieder. Het tijdelijke nummer werkt gewoon op mijn Fritzbox. Het probleem ligt m.i. bij de authentificatie die bij TM gedaan wordt. Ergens gaat er iets mis met het wachtwoord denk ik zo.

Nog een paar dagen de situatie zoals hierboven beschreven en dan is mijn nummer geporteerd en kan ik gewoon weer bellen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen