Skip to main content

Sinds de overstap ( 31-10-24 )  van ZIGGO  naar ODIDO geeft de gigaset A415  externe  oproep aan en knipperde hetlampje niet van gemiste oproep. Menigmaal  gebeld, aardige correcte  mensen, dachten  mee en lieten  me het e.e.a. uit proberen , maar de klacht werd meestal door gestuurd  naar deTD.Van hen krijg je altijd  een enthousiaste  mail "dat het gelukt is".   Wat me op gevallen is het volgende: dat het niet  uitmaakt  van welke  provider je ook komt en welk merk  telefoon je ook hebt, dat er na de overstap met de vaste  telefoon  gedoe is. Gisteren  werd mij gevraagd  of ik een  nieuw  telefoon kabeltje kan monteren, wat het ligt aan de apparatuur.  Zoals beloofd ga ik vandaag  weer bellen. 

Hallo ​@559Spaans 

Je zou het probleem met de nummerherkenning met onderstaande kunnen oplossen:

Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).


Goede avond, 

We hebben  het signaal type omgezet, de router en  beide telefoons uit en weer aan gezet, anders wordt de wijziging  niet over genomen, en Walla daar zijn de nummers en de gemiste oproep.          HULDE

 

IK heb hier de nodige telefoontjes voor gepleegd, enkele mailtjes ontvangen  van de TD dat het in orde was, en het lag waarschijnlijk aan mń apparatuur. Nou gelukkig lopen er ook nog toppertjes rond,.


@559Spaans Zou je voor de volledigheid nog even willen melden welke van de opties je hem nu specifiek op hebt staan dat het werkt?

Voor het geval andere mensen later een vergelijkbaar probleem hebben, en dit topic vinden, dan is die informatie nuttig.


Hoi ​@GebruikersnaamRandomTekst ,

De Zyxel ondersteund FSK en DTMF, welke variant werkt is afhankelijk van het gebruikte toestel van een klant. Daar is dus geen standaard antwoord op.


Dat verklaart het, bedankt voor de toelichting.


Reageer