Sinds de overstap ( 31-10-24 ) van ZIGGO naar ODIDO geeft de gigaset A415 externe oproep aan en knipperde hetlampje niet van gemiste oproep. Menigmaal gebeld, aardige correcte mensen, dachten mee en lieten me het e.e.a. uit proberen , maar de klacht werd meestal door gestuurd naar deTD.Van hen krijg je altijd een enthousiaste mail "dat het gelukt is". Wat me op gevallen is het volgende: dat het niet uitmaakt van welke provider je ook komt en welk merk telefoon je ook hebt, dat er na de overstap met de vaste telefoon gedoe is. Gisteren werd mij gevraagd of ik een nieuw telefoon kabeltje kan monteren, wat het ligt aan de apparatuur. Zoals beloofd ga ik vandaag weer bellen.
Hallo
Je zou het probleem met de nummerherkenning met onderstaande kunnen oplossen:
Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).
Goede avond,
We hebben het signaal type omgezet, de router en beide telefoons uit en weer aan gezet, anders wordt de wijziging niet over genomen, en Walla daar zijn de nummers en de gemiste oproep. HULDE
IK heb hier de nodige telefoontjes voor gepleegd, enkele mailtjes ontvangen van de TD dat het in orde was, en het lag waarschijnlijk aan mń apparatuur. Nou gelukkig lopen er ook nog toppertjes rond,.
Voor het geval andere mensen later een vergelijkbaar probleem hebben, en dit topic vinden, dan is die informatie nuttig.
Hoi
De Zyxel ondersteund FSK en DTMF, welke variant werkt is afhankelijk van het gebruikte toestel van een klant. Daar is dus geen standaard antwoord op.
Dat verklaart het, bedankt voor de toelichting.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.