Skip to main content

Zojuist heb ik een mail gekregen van Ziggo dat Odido de overstap heeft geannuleerd.

Echter zie ik in mijn Odido dat de overstap is "afgerond", alleen is mijn bestellingsstatus opeens een stap teruggegaan?

Er stond eerder dat er tijdens het aanleggen van glasvezel iets fout was gegaan dat opgelost moest worden. De kabels zijn dan ook al gelegd.

Maar nu lijkt het bij mijn bestelling opeens net alsof de aanleg nog moet beginnen..

Wat is nou de echte huidige status van mijn bestelling? Gaat er nog geleverd worden?

Hallo @[Alpha]-0mega- 

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis of niet?

De overstapservice gaat door als de aansluitdatum bij Odido maximaal 120 dagen in de toekomst ligt, indien het glasvezel nog niet tot in je woning is aangelegd dan is deze datum onbekend  misschien is dat een reden?


Ik heb zowel de modem als de kabels al in m’n huis liggen, alles is aangesloten maar kreeg een rood PON lampje. Laatste nieuws wat ik kreeg vanuit ODF kreeg was dat er ergens buiten het gebouw nog een storing (“kruising”) was die opgelost moest worden. Later was er ook nog iemand van Odido / ODF langsgeweest om iets te checken met het signaal bij de kabel. 

Ik heb het abonnement al sinds Juni 2023 aangevraagd, initieel werden de werkzaamheden voor het aansluiten steeds vooruitgeschoven. Dit jaar is het eindelijk uitgevoerd, maar nu wacht ik dus nog steeds tot de storing is opgelost en/of er een andere update is.

Maar zelfs als er een geldige reden voor het annuleren van de overstap is, waarom staat dan bij mijn Odido nog steeds:

  • Overstapservice afgerond

    Je overstap is afgerond en straks kan je genieten van je Odido abonnement.

Dit strookt niet met het mailtje wat ik van Ziggo heb gehad. De overstap is niet afgerond, ik heb geen abonnement en op basis van de huidige status van mijn bestelling lijkt het juist alsof ik nog langer moet wachten voor ik kan ‘genieten’ van mijn abonnement.

De rest van mijn post is algemeen geklaag, dus mag je negeren. :)


 

Los van de problemen met de levering levert dit overigens ook allemaal onnodig extra veel kosten voor mij op. Als ik had geweten dat het minstens nog een jaar zou duren voordat het abbo geleverd zou worden had ik m’n huidige contract gewoon kunnen verlengen en had ik nog geen gebruik hoeven maken van de overstapservice. Dit grapje heeft me ondertussen meer dan 400 euro extra gekost omdat ik m’n huidige contract moeilijk kan verlengen als me al een jaar elke maand wordt voorgehouden dat ze ‘verwachten’ te gaan beginnen en ik ‘overgezet’ ga worden.

Nu is het allemaal wettelijk zo geregeld dat ik gewoon “dikke pech” heb en los van een “spijtig” van Odido verwacht ik eigenlijk weinig extra coulance omdat ze me niets verplicht zijn. Odido kan natuurlijk ook niet altijd weten hoe lang het exact gaat duren maar ik lees wel meer verhalen van ellendig lange levering dat de inschatting toch wat beter zou moeten kunnen.

Maar goed, het liefst heb ik gewoon een definitief antwoord dat het *of* binnenkort afkomt *of* dat er nog ellendig veel werk aan de winkel is, dan weet ik of ik m’n contract gewoon kan verlengen en nog een jaar moet wachten op glasvezel.


 

Overigens is KPN ook langsgeweest om een kabel aan te leggen en die hebben het voor zover ik weet wel allemaal in 1 afspraak geregeld, daar staat nu dan ook dat ik gewoon meteen gebruik kan maken van glasvezel. Het is dan nu ook maar de vraag of ik niet gewoon beter naar KPN kan overstappen en kan verzoeken de bestelling te annuleren gezien er gewoon niks geleverd wordt.


Een korte update:

Ik heb zojuist met zowel Odido en ODF contact gehad en de hele situatie is nu duidelijk. Ik zal enkel nog wel Ziggo zelf moeten opzeggen maar dat is zo te regelen.

Wat mij betreft is dit topic dus afgerond :)


Reageer