Skip to main content
Beantwoord

Zelf installatie later doen Glasvezel

  • 1 February 2022
  • 1 reactie
  • 320 Bekeken

Ik was gebeld om het eventueel zelf te installeren. Dan zou het meteen ingaan op de dag dat glasvezel naar binnen wordt gebracht. Dit heb ik afgewezen omdat ik dan dubbel betaal omdat ik een maand opzegtermijn heb. Nu heb ik gister gebeld of ik de modem ook over 3 weken kan installeren zodat hij dan ingaat. Anders moet ik wachten op een monteur en weet niet hoe lang dat gaat duren. Kabels liggen er al dus hij is zo klaar en kan het heel goed zelf. Klantenservice begreep mij echter niet en had het over annuleren en terug sturen en opnieuw aanvragen. 

Is het signaal gewoon vanaf installatie in meterkast actief zodat ik gewoon over 3 weken de modem er aan kan hangen en dat het abonnement dan dus over 3 weken gaat en niet hoef te wachten op de monteur?

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Dedomo, van harte welkom op de Community!

Wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit, wordt de installatie door een monteur van Guidion uitgevoerd. De vezels en het aansluitpunt zijn erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als je zelf installeert, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de installatiemonteur. De monteur meldt de installatie bij ons aan, waardoor wij weten dat we jouw abonnement kunnen starten. Zonder bezoek van de monteur wordt jouw abonnement dus niet actief.

Voor de installatie betaal je eenmalige kosten. Alles over de monteur en de voorwaarden lees je hier: 

 

Laat het me gerust weten als je hier nog vragen over hebt!