Beantwoord

Wordt ik ooit aangesloten?

  • 8 May 2024
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2

Hey allemaal,

 

Vorig jaar zijn bij ons in de straat/buurt/plaats de groene kabels voor glasvezel de grond in gegaan en sinds begin dit jaar zou ik aangesloten kunnen worden.

Heb dus op 27/03 de keuze gemaakt en Glasvezel 1Gbit met een streef/overstap datum van 01/05 van Odido besteld en toen werd het erg stil tot 16/04, 3 teams van ODF kwamen langs

Team 1, even de kabel van de straat naar me voor deur leggen.

Team 2, van voordeur naar meterkast

Team 3, plaatste het aansluit punt

Op 16/04 kwam ook de doos met modem en tv boxen en nu was het wachten op de monteur.

op 30/04 even toch gebeld want het was zo stil , en mij werd vertelt (nieuwe info) dat ODF de kabbel als opgeleverd moest melden, max 2 weken en dan kreeg ik een mail voor een afspraak met Guidion/monteur.

op 07/05 nog steeds niks ontvangen dus even gebeld, ik sloeg stijl achter over van de dame (iet wat chagrijnig) van klantenservice, ik neem klaarblijkelijk helemaal geen glasvezel af van Odido maar van ODF, ik snap er niks van want ik heb besteld bij Odido en de bedoeling is ook dat ik ga betalen aan Odido, maar volgens de dame kan men mij dus niet helpen ik moet voor alles bij ODF zijn, ik heb alleen helemaal geen klantennummer of enige gegevens, ik zit dus helemaal vast en heb nog steeds geen internet of TV van Odido (of is het van ODF).

Anyways, klantenservice weigerde mij te helpen of zelfs het even op te lossen want ik moet persoonlijk bij ODF zijn, Odido kan/mag niet contact opnemen met ODF, heb niet eens contact gegevens of wat dan ook.

Ik snep het echt niet, ik heb iets besteld bij odido en een contract met hun afgesloten, en zij geven aan dat zij alles voor mij gaan regelen, maar dit klopt dus niet want ik heb een contract, ik heb niks getekend, met ODF voor glasvezel, it blows my mind.

 

weet iemand hoe ik glasvezel en TV van odido kan krijgen?

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 8 May 2024, 13:51

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +2

Opendutchfiber is een netwerkbeheerder die glasvezelnetwerken aanlegt. Zij bieden geen diensten aan aan consumenten, maar verhuren hun glasvezels aan partijen die dit wel doen, zoals odido. Jij hebt dus inderdaad een contract voor internet met Odido, maar odido is afhankelijk van de aanwezige netwerkbeheerder om de aansluiting gereed te maken. Odido heeft nergens eigen glasvezel netwerken naar woningen, maar levert altijd over netwerken van andere netwerkbeheerders. In odido's geval word geleverd op de netwerken van KPN netwerk, glaspoort, Delta fiber en dus open dutch fiber.

Wanneer je dus internet besteld bij odido geeft odido aan de daar aanwezige netwerkbeheerder door dat zij de vezel naar jouw adres willen huren. Als die vezel nog niet beschikbaar is, is het aan de netwerkbeheerder om dit te realiseren.

Je kunt het een beetje vergelijken met hoe energiebedrijven werken. Je kunt wel energie afnemen van eneco, maar als Liander/stedin/enexis etc. de woning niet hebben afgesloten kan eneco niet leveren.

 

In geval van de netwerken van open dutch fiber heeft odido wel zelf ook nog een rol te spelen. Open dutch fiber legt namelijk de vezels en plaatst de pops (wijkcentrales), maar Odido moet apparatuur in deze pops plaatsen waar jouw glasvezel op kan worden aangesloten om jou van internet te voorzien. 

 

Tot zover de algeme info, waar in jouw geval precies op gewacht word weet ik helaas ook niet. Wellicht kan een moderator jouw case eens doorzetten naar de juiste mensen binnen odido die kunnen zien of in jouw geval gewacht word op open dutch fiber, of dat odido de pop nog in moet richten. Mogelijk kun je dan ook een wat concretere datum krijgen. 

Reputatie 2

Opendutchfiber is een netwerkbeheerder die glasvezelnetwerken aanlegt. Zij bieden geen diensten aan aan consumenten, maar verhuren hun glasvezels aan partijen die dit wel doen, zoals odido. Jij hebt dus inderdaad een contract voor internet met Odido, maar odido is afhankelijk van de aanwezige netwerkbeheerder om de aansluiting gereed te maken. Odido heeft nergens eigen glasvezel netwerken naar woningen, maar levert altijd over netwerken van andere netwerkbeheerders. In odido's geval word geleverd op de netwerken van KPN netwerk, glaspoort, Delta fiber en dus open dutch fiber.

Wanneer je dus internet besteld bij odido geeft odido aan de daar aanwezige netwerkbeheerder door dat zij de vezel naar jouw adres willen huren. Als die vezel nog niet beschikbaar is, is het aan de netwerkbeheerder om dit te realiseren.

Je kunt het een beetje vergelijken met hoe energiebedrijven werken. Je kunt wel energie afnemen van eneco, maar als Liander/stedin/enexis etc. de woning niet hebben afgesloten kan eneco niet leveren.

 

In geval van de netwerken van open dutch fiber heeft odido wel zelf ook nog een rol te spelen. Open dutch fiber legt namelijk de vezels en plaatst de pops (wijkcentrales), maar Odido moet apparatuur in deze pops plaatsen waar jouw glasvezel op kan worden aangesloten om jou van internet te voorzien. 

 

Tot zover de algeme info, waar in jouw geval precies op gewacht word weet ik helaas ook niet. Wellicht kan een moderator jouw case eens doorzetten naar de juiste mensen binnen odido die kunnen zien of in jouw geval gewacht word op open dutch fiber, of dat odido de pop nog in moet richten. Mogelijk kun je dan ook een wat concretere datum krijgen. 

Hey,

ik weet ook wel dat Odido bij ODF de glasvezel kabel huurt (zeg maar). Echter ik heb een bestelling gedaan bij Odido en een contract getekend bij Odido, dus ik verwacht dan ook service vanuit hun en dat zij er alles aan gaan doen om mij van internet/tv te voorzien. Dit geldt ook voor energie bedrijven, als men niet het gevraagde product kan leveren omdat ik bijvoorbeeld niet ben aangesloten (er is geen kabel die mijn huis in gaat) dan kan men ook in principe geen product verkopen aan mij, echter tijdens het bestellen is mij verteld dat het beschikbaar is en dat Odido alles gaat regelen, ook de aansluiting en die kabel vanaf de straat naar binnen toe.

Dus op 27/03 gaf Odido aan, tijdens het bestellen, dat galsvezel beschikbaar is en dat zij dus kunnen leveren, de kabels zijn nu ook daadwerkelijk allemaal gelegd van de straat en naar binnen toen en eigenlijk is het nu nog de modem (volgens Fase 2 instalkeren en genieten) en dan actie. 

Wat mij verteld werd op 30/04 is dat ODF nog moet melden dat de kabel klaar is en men heeft maximaal 2 weken voordat dus reëel gezegd had ik inderdaad op 01/05 over moeten kunnen gaan.

Wat nu de vertraging/probleem is weet ik niet, gezien ik het product afneem bij Odido verwacht ik ook service van Odido en dat Odido er even achter aan gaan, maar dat doen ze volgens de klantenservice niet, het is mijn probleem ik moet het uitzoeken met ODF, slaat nergens op ik neem product af bij Odido.

 

Reputatie 7
Badge +14

Je neemt een internet product af van Odido, maar de fysieke glasvezel infrastructuur is van verschillende netbeheerders in Nederland. Die gaan op basis van bestellingen de lokale huisaansluitingen maken. De bestelling is doorgegeven, maar je ziet dat er een tekort is aan aannemers die de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Geloof me, ODF wil je heel graag aansluiten, zolang dat niet gebeurt verdienen ze niets. Maar Odido heeft verder geen informatie wanneer de aannemer bij jou op de stoep staat, die afspraak maakt de netbeheerder direct met jou. Zodra het gereed is wordt Odido op de hoogte gesteld en wordt de apparatuur en een internetmonteur geregeld. Je kunt ODF bereiken om de graafafspraak af te stemmen.

 

Reputatie 2

Je neemt een internet product af van Odido, maar de fysieke glasvezel infrastructuur is van verschillende netbeheerders in Nederland. Die gaan op basis van bestellingen de lokale huisaansluitingen maken. De bestelling is doorgegeven, maar je ziet dat er een tekort is aan aannemers die de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Geloof me, ODF wil je heel graag aansluiten, zolang dat niet gebeurt verdienen ze niets. Maar Odido heeft verder geen informatie wanneer de aannemer bij jou op de stoep staat, die afspraak maakt de netbeheerder direct met jou. Zodra het gereed is wordt Odido op de hoogte gesteld en wordt de apparatuur en een internetmonteur geregeld. Je kunt ODF bereiken om de graafafspraak af te stemmen.

 

Zoals ik al aangaf, kabels zijn al gelegd, alles is gedaan op 16/04, ik heb dus al een huisaansluiting, dus het is nu nog kwestie van de modem aansluiten (in principe).

Daarnaast, tijdens het bestellen van glasvezel bij Odido hebben zij gezegd dat ik kon achter over leunen en dat zij alles gaan regelen.

Odido heb ik hier ook op de hoogte gesteld dat alles aanwezig is, dus zij mogen nu er voor zorgen dat ik ook daadwerkelijk internet/tv krijg, dus Guidion aansturen dat die even langs komt om de modem aan te sluiten en op te leveren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mrwjca, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad een FTU aanwezig is. Als het goed is is alles ook gereed voor de installatie. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen het onderzoeken en als er een complicatie is zullen ze telefonisch contact met je opnemen. Let op, dit kan anoniem zijn. Als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in! 

Reputatie 2

Ik heb ondertussen ook begrepen dat de patch nog steeds gedaan moet worden bij de wijk centrale, maar dat de wijkcentrale nog niet klaar is (wat dit precies inhoudt weet ik niet, ik zie een huisje dat nog moet worden gebouwd en alle hardware moet nog worden geplaats etc). Dus in mijn oog punt was eigenlijk Glasvezel nog niet beschikbaar op mijn adres, die conclusie kan ik trekken gezien er nog niks lijkt te werken en klaar is, ik vind dat erg vervellend en frustrerend want ik ben gegaan voor glasvezel omdat er werd aangegeven dat Glasvezel wel beschikbaar was, ook ben ik tussentijds nooit gewezen om eventuele haken en ogen, vertragingen  of andere ongein, ik vind dit echt frustrerend.

Even zonder gekheid ik zit op dit moment bij vodafone met mobiel en zat er diep over na te denken om ook eventueel over te stappen naar Odido, ik ben nu erg bang dat dit nooit een goed idee wordt.

Reputatie 2

Ben vandaag op verschillende manieren geïnformeerd door klantenservice van Odido over de status van mijn bestelling/aansluiting. 

 

Conclusie is dat op 27/03 toen ik de bestelling plaatste en geïnformeerd werd dar glasvezel beschikbaar was, dat dit misleidende informatie was, klaarblijkelijk is glasvezel in mijn buurt nog niet beschikbaar, ja de kabels in de stoepliggen er, de kabel naar mijn huis en meterkast is er ook nu. Maar de wijkcentrale nog niet, deze blijkt nog niet klaar te zijn. Deze wordt namelijk pas op 28/05 opgeleverd. 

Dus toen ik de bestelling plaatste en ik de streef datum van 1 mei koos was dit eigenlijk niet eens mogelijk, dus alle info die ik heb gehad voor bestellen en na bestellen was gebaseerd op niks.

 

Op dit moment ben ik al super teleur gesteld en zit me af te vragen of het wel slim is om door te gaan. 

Reageer