Skip to main content

Wijk centrale Grootebroek

• July 28, 2025
  • 8 reacties
  • 180 Bekeken

Goedemorgen,

Aansluiting in mijn  huis is al weer een tijdje teruggeplaatst en goed getest. Laatste keer dat ik iemand sprak van Odido, werd verteld dat op  4 -7-2025 zou de wijkcentrale aangesloten zou worden. Tot heden helemaal niks, best wel triest dat Odido eigenlijk  de mensen al ruim een jaar [ hier dan] voor de gek houdt. Mijn voordeel is nu al weg [Ziggo] omdat ik mijn mobiel bij Vodafone had aangepast aan de datum van de wijkcentrale. Dom van mij natuurlijk dat ik ervan uit ging dat het nu wel zou gebeuren, maar omdat de beste man zei die de boel aansloot in de meterkast, dat de lijn goed is aangesloten en de test goed was verlopen ging ik ervan dat het goed zat. Helaas , pindakaas. Maar nu de brandende vraag, welke datum wordt het het echt?  Of is KPN inderdaad sneller,  

July 29, 2025

Welkom op onze community! ​@Lexie_nl 

Ik snap goed dat jij niets liever wilt, dan van supersnel Glasvezel genieten. Ik zoek graag voor je uit of er inmiddels al meer bekend is! 

Ik heb gelijk jouw community profiel erbij gepakt, maar ik zie dat je geboortedatum niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, kijk ik meteen met je mee. 

Wel wil ik je alvast meegeven, dat we bij een glasvezelbestelling altijd afhankelijk zijn van de netwerkbeheerder voor de aanleg hiervoor. Zodra alle werkzaamheden gereed zijn en je bent aangesloten in de wijkcentrale, kunnen wij onze diensten leveren. Het abonnement gaat tot die tijd niet van start. Pas als de monteur van onze installatiepartner Guidion de installatie succesvol heeft voltooid gaat de facturatie van start. 

In dit topic op lees je alles over wat je kan verwachten wanneer je Glasvezel besteld. 

Geef je mij een seintje in dit topic wanneer je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

8 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 29, 2025

Welkom op onze community! ​@Lexie_nl 

Ik snap goed dat jij niets liever wilt, dan van supersnel Glasvezel genieten. Ik zoek graag voor je uit of er inmiddels al meer bekend is! 

Ik heb gelijk jouw community profiel erbij gepakt, maar ik zie dat je geboortedatum niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, kijk ik meteen met je mee. 

Wel wil ik je alvast meegeven, dat we bij een glasvezelbestelling altijd afhankelijk zijn van de netwerkbeheerder voor de aanleg hiervoor. Zodra alle werkzaamheden gereed zijn en je bent aangesloten in de wijkcentrale, kunnen wij onze diensten leveren. Het abonnement gaat tot die tijd niet van start. Pas als de monteur van onze installatiepartner Guidion de installatie succesvol heeft voltooid gaat de facturatie van start. 

In dit topic op lees je alles over wat je kan verwachten wanneer je Glasvezel besteld. 

Geef je mij een seintje in dit topic wanneer je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 29, 2025

Goedemorgen,

Gek, maar. ik heb het direct aangepast. Moet nu goed zijn.

• is een Top Poster
  • July 29, 2025

Goedemorgen,

Laatste keer dat ik iemand sprak van Odido, werd verteld dat op  4 -7-2025 zou de wijkcentrale aangesloten zou worden.

Ook ik heb een aantal keren iemand gesproken van Fiberdesk en elke keer kreeg ik een nieuwe datum. Hou maar vast aan het gegeven dat het nog weken (als het geen maanden is) gaat duren.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 29, 2025

@Lexie_nl Super, dankjewel! 

Ik heb de vraag gelijk neergelegd bij mijn collega's van de Fiber afdeling. Mijn collega geeft aan dat hij na gaat of de wijkcentrale al is opgeleverd. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg, laat ik het jou ook gelijk weten in dit topic. 

@wadwandelaar Ik wil natuurlijk ook dat jij kan genieten van Glasvezel! Weet je nog wanneer je contact hebt gehad met mijn collega's van de Fiber afdeling? Ik ga graag voor je na of er inmiddels al meer bekend is. Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, ga ik voor je aan de slag! 

• is een Top Poster
  • July 29, 2025

@wadwandelaar Ik wil natuurlijk ook dat jij kan genieten van Glasvezel! Weet je nog wanneer je contact hebt gehad met mijn collega's van de Fiber afdeling? Ik ga graag voor je na of er inmiddels al meer bekend is. Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, ga ik voor je aan de slag! 

Ik heb diverse keren contact gehad maar ik weet geen data meer. Een stuk of 3x. Het heeft ook geen zin om mijn gegevens in te vullen want ik heb geen pre-order geplaatst aangezien ik niet iets vooraf ga bestellen om vervolgens te horen of te merken dat het nog weken/maanden gaat duren voordat je daadwerkelijk op glasvezel bent aangesloten. Mijn aansluiting is op 3 februari opgeleverd….en we zijn nu een half jaar verder en het verbaast mij dat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt met de data die genoemd worden tot de oplevering. Geen enkele datum wordt gehaald. Het duurt en duurt en duurt. Zoals gezegd is KPN waarschijnlijk sneller met hun oplevering. Die gaan als een speer hier in de wijk. Ik volg diverse topics hier en ik krijg gewoon geen goed gevoel over de werkwijze van Odido.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 30, 2025

@wadwandelaar Duidelijk, dankjewel voor je uitleg! 

Mocht je je toch nog bedenken, weet in ieder geval dat mijn aanbod altijd geldt. Ik kijk graag met je mee! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 30, 2025

@Lexie_nl Ik heb inmiddels een terugkoppeling van mijn collega.

Hij geeft aan dat volgens de planning van de netwerkbeheerder, de wijkcentrale klaar is op 10 augustus. Hij geeft alleen wel aan dat het hierna nog even kan duren voor de wijkcentrale ook daadwerkelijk wordt opgeleverd, omdat deze nog moet worden ingericht. 

Heb je vragen? Laat het mij vooral weten. Je mag mij ook altijd om een update vragen. Ik ga er dan gelijk voor je achteraan! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 31, 2025

10 augustus. Zijn weer 3 weken verder maar hoor of zie niks gebeuren 🤷‍♂️