Skip to main content

Begin oktober glasvezel aangevraagd met aansluitdatum 14 november. Aanvraag ging makkelijk en werd bevestigd . Omdat ik niets hoorde en ik op internet las dat je het installatiepakket zo’n 2 weken tevoren zou moeten ontvangen vorige week contact met helpdesk opgenomen. Was maar goed ook, Odido heeft blijkbaar geen controle op dit soort zaken, anders was er  niets meer gebeurd. Behulpzame helpdeskmedewerker vertelde mij dinsdag dat er geen patch zou zijn in de centrale en dat zij dit zou oppakkken. Kreeg inderdaad ‘‘s middags een mailtje dat er een melding bij de technische dienst was  gedaan en dat ik binnen 3 werkdagen meer info zou ontvangen. Omdat ik na die 3 werkdagen niets gehoord had afgelopen vrijdag weer contact met de helpdesk en een wederom behulpzame medewerker kon mij vertellen dat de onderaannemer 18 uur tevoren in het wijkstation was geweest en dat die het nu wel zeer snel zou afmelden. Ik kon misschien vrijdag en anders het weekeind wel een mail verwachten over versturen installatiepakket en afspraak Guidion. Echter vandaag (maandag) niets gehoord en dus vanmiddag de helpdesk maar weer gebeld. Medewerker zij mij op niet al te vriendelijke toon dat ik geduld moest hebben en dat alles wat gedaan moest worden gedaan was. Toen ik hem confronteerde met de uitspraken van zijn collega dat er al iemand in het wijkstation was geweest zei hij dat dit onzin was. “Collega’s geven wel vaker foutieve informatie”.

Vraag me inmiddels af wat waar is en ik ben benieuwd of ik eerdaags toch wordt aangesloten. Blijft raar dat je begin oktober een contract afsluit per 14 november en dat je er vervolgens zelf achteraan moet om dit te bewaken.

Hey @Piet300, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De oplevering van de wijkcentrale heeft wat vertraging opgelopen. Deze staat nu voor 15-11 op de planning, het kan nog verlengd worden. Zodra de wijkcentrale opgeleverd is kan het nog even duren voordat alle klanten gepatched zijn. Dus ik durf met zekerheid te zeggen dan we 14 november niet gaan halen maar ik heb geen zekerheid in de datum dat je opgeleverd wordt. Als de wijkcentrale op de 15e wordt opgeleverd dan kan het wel snel gaan hoor. Hopelijk duurt het niet lang meer voordat jij van je glasvezelverbinding kunt genieten! 


Hey Tommie,

Dank voor je snelle reactie. Gezien de positieve berichten over jouw inbreng ben ik sterk geneigd om je te geloven, maar er blijft wel wat knagen. Daarom toch nog wat feiten over het voorafgaande.

5/11 Helpdesk doet melding technische dienst

8/11 Helpdesk zegt enige probleem is dat patch er fysiek wel is, maar dat.het niet is afgemeld in het systeem.Daarom hangt het. Onderaannemer is dag tevoren in centrale geweest

11/11 Helpdesk, geduld hebben moet alleen nog worden afgemeld

Telefonisch ODF wijkcentrale is opgeleverd.

Ander forumbericht van 14 dagen geleden over Tegelen:

  • Bbsystems

  • AUTEUR
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 14 dagen geleden 

Nogmaals gebeld, mijn status staat bij ODF op on hold!!!!  Hoe dan, na twee jaar. nog altijd
De centrale is wel degelijk 11 oktober opgeleverd  Hoorde van mijn buurman dat zijn verbinding al klaar is, hij kan glasvezel al gebruiken


Bbsystems meldt later dat glasvezel ook bij hem is aangesloten.

 


Na nog veel tegenstrijdige berichten, Odido lijn is niet goed, monteur aan huis er is licht, lijn is prima. Tenslotte zou ODF een onderaannemer inschakelen, maar onbekend wanneer dit zou worden.

Resultaat: in overleg met helpdesk Odido bestelling geannuleerd. Informatievoorziening Odido laat veel te wensen over.

Case closed, helaas. Maar weer een jaartje Ziggo.


Reageer