Skip to main content

Beste,

Voor de zoveelste keer doe ik mijn beklag over de onderaannemer Spie die de glasvezel moet aanleggen. Jullie onderaannemer heeft nu al 8x een afspraak gemaakt om de glasvezel aan te leggen. Ik wacht al sinds juni 2023 op de aansluiting.

1e afspraak Spie “We komen uw glasvezel aansluiten”.

Ik “Oja welke? Die ligt er nog niet.”

2e afspraak. Spie “We komen de glasvezel leggen”

Ik “Perfect graag”

Spie “Ohh het regent, gat dicht, stoep dicht en weg”

3e afspraak Spie “We komen de glasvezel naar binnen leggen”

Ik “Oja…. welke? Die ligt er nog steeds niet”

Spie “Gat gegraven, ja we zien het alleen een mantelbuis. Spie foto’s gestuurd van de situatie. Nou dan gaan we weer”

4e afspraak Spie niemand komen opdagen

5e afspraak Spie “We komen u aansluiten”

Ik “Mooi waar op?

Spie “De glasvezel”

Ik “Beste kerel, die ligt er na 1-jaar nog steeds niet”

Spie “Uitvoerder komt langs en beloofd spoed aansluiting”

6e afspraak Spie “Niemand komen opdagen van Spie” Ja sorry meneer er is geen ploeg beschikbaar dus we komen niet”

7e afspraak Spie “Weer niemand komen opdagen”

8e afspraak Spie “Nou meneer we hebben maandag een plekje vrij dan komen we tussen 8 & 12.30U”

Ik “Dat is mooi na 1 ½ jaar, ben benieuw maar heb geen hoop meer.” En maar wachten…. 12.30U niemand van Spie geweest. 13.30U telefoontje (ik moest zelf bellen, want Spie deed dat niet) Spie “Ja we hebben geen ploeg in de buurt dus we komen niet”

De firma Spie weer gebeld maar nu was ik onderhand best geïrriteerd. “Ja meneer we zijn met de planning bezig maar wanneer we nú langskomen weten we nog niet”. Wat is dit voor een waardeloos bedrijf…. 

Beste Odido wat gaan jullie hier nu eindelijk eens iets aan doen? Wanneer wordt de glasvezel nu eindelijk eens met grote spoed na 1 1/2 jaar eens aangesloten? Ik heb nu al 8x een vrije dag genomen maar dat interesseert de firma Spie totaal niet en doen er heel lacherig over. Ze maken je als klant belachelijk…. Wie gaat mij die 8-dagen betalen? Wie gaat mij compenseren voor al 1 ½ jaar wachten terwijl ik graag naar Odido wil en nu nog nog steeds aan een dure provider hang….

Ik hoor graag wat Odido hier nu zelf eens iets aan gaat doen. Deze drama firma Spie werkt in jullie opdracht, wordt door jullie betaald dus lever en breng resultaat. 

Hi ​@RichardS65, sorry voor deze ervaring. Mooie uitleg op deze manier, het is mij zeker duidelijk dat de zaak niet op rolletjes loopt aan de kant van de onderaannemer. Dat spijt me oprecht, want je wil daar niet zoveel werk aan hebben als jij nu hebt. Ik begrijp je vraag rondom de compensatie, Spie zou deze zeker moeten regelen. Ik kan dat écht niet doen, wij staan in dit proces als jouw provider totaal aan de zijlijn. Dat betekent niet dat ik niet zo goed mogelijk wil helpen waar ik dat wel kan. Zo zou ik bijvoorbeeld graag willen checken wat de staat van de vezel nu precies is op jouw adres en bel ik zelf graag met Spie om te kijken hoe dit zo heeft kunnen lopen. Ik kan echter géén abonnement vinden op het e-mailadres waarmee je jouw Community account hebt aangemaakt. 

Zou je jouw Community profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kom ik zo snel als ik kan bij je terug!

Reageer