Skip to main content
Beantwoord

Waarom een verplichte monteur glasvezel?

  • 21 februari 2024
  • 4 reacties
  • 372 Bekeken

Beste,

Wij komen over van Ziggo (kabel) en hebben in het verleden glasvezel KPN gehad. Oplevering was begin maart. Netjes een afspraak met de monteur gemaakt. 

Ondertussen hebben we de modem gehad. Deze heb ik aangesloten voor het weekend. Geen verbinding, wat logisch is. Tot mijn verbazing werkte alles vanaf afgelopen maandag. Verbinding is top (940 up, 900 down). Ook televisie werkt al.

 

Hierop afspraak monteur afgezegd. Volgens de chat was dit ook mogelijk (ik had dit al 2 weken terig gevraagd). Nu krijg ik een mail dat ik alsnog een afspraak moest maken. Ik ben hierop gaan bellen, aangegeven dat dit niet hoeft want alles werkt. Nu moet ik alsnog een afspraak maken omdat anders de aansluiting in jullie computer op open blijft staan.

Dit kan toch eigenlijk niet waar zijn? Alles werkt… Is de monteur echt nodig? Jullie kunnen toch ook van een afstand inloggen en zien dat de modem bereikbaar en alles goed is? Ik vind dit eerlijk gezegd zonde van iedereen zijn tijd ...

Beste antwoord door eric

De monteur is ook nodig voor het administratieve afwikkelen van de bestelling. Dus een check doen en dan het abonnement laten starten. Als dit niet gebeurt zal t.z.t. de verbinding worden afgebroken vanwege dat het abonnement niet binnen levertijd is gestart.

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9035 reacties
  • Antwoord
  • 21 februari 2024

De monteur is ook nodig voor het administratieve afwikkelen van de bestelling. Dus een check doen en dan het abonnement laten starten. Als dit niet gebeurt zal t.z.t. de verbinding worden afgebroken vanwege dat het abonnement niet binnen levertijd is gestart.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 21 februari 2024

Dit is serieus? Maar dit is toch echt bureaucratie ten top? Jullie kunnen van een afstand af inloggen en de lijn meten... Dit is echt tijd en geld weggooien... Ik ben hier echt verbaasd over. Laat mij een administratief kruisje zetten bij "lijn is doorgemeten, is ok. Klant heeft zelf aangesloten en geeft zelf aan dat het akkoord is". Iedereen blij, en jullie weer een hoop geld uitgespaard en ik een vrije ochtend.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9035 reacties
  • 21 februari 2024

Het is wat het is, ik zou die afspraak met de monteur gewoon maken. Dan kun je ook bellen voor vragen en /of problemen. Nu bestaat je werkende abonnement nog niet en kun je dus ook niet geholpen worden.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 21 februari 2024

Wat een flexibele meedenkende organisatie 👌

Hopelijk kan het ergens in het weekend of in de avond. Dat wordt bellen dus. Bedankt voor de reactie in ieder geval.

 

Als er iemand mij kan vertellen wat er echt gedaan moet worden waarvoor de monteur moet komen heb ik er alle vrede mee. Als het enkel administratief is heb ik nu al spijt van mijn overstap (al werkt internet en tv helemaal top verder).


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen