Skip to main content
Beantwoord

Vraag mbt overstapservice

• July 31, 2025
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

• is een nieuwe Poster

Hallo,
Ik stap over van KPN naar Odido (internet). Bij het bestellen werd gewaarschuwd dat er niet voor de overstapservice was gekozen terwijl ik dat wel had gedaan. Ik heb de aanvraag toen nog een keer doorlopen. Enfin, vanochtend kreeg ik bericht van KPN, dat ik het abonnement moet opzeggen indien ik overstap. In de bestelling is niets terug te vinden van de overstapservice. Is er een manier om dit te achterhalen?

Alvast bedankt,
EK

(Edit, KPN gaf aan op 12 Augustus de diensten te zullen stoppen terwijl de monteur pas op 15 Augustus komt aansluiten. Ik dacht dat levering door moest gaan tot de nieuwe aansluiting?)

Beste antwoord door Teresa van Odido

@ETS2 Dankjewel voor het aanvullen van je community profiel!

Ik heb direct voor je gekeken. Echter, is het niet meer mogelijk om de Overstapservice aan te vragen, omdat de oplevering al staat gepland voor over 10 dagen (15-8). Goed dat je in ieder geval al met KPN hebt geregeld dat het abonnement dan stopt. Zo zit je in ieder geval niet met dubbele kosten! 

Mocht je vragen hebben of kan ik nog ergens bij helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd voor je klaar!

5 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • July 31, 2025

Hallo ​@ETS2 ,

Om snel een antwoord te krijgen, kan je contact opnemen met de klantenservice via : 0800 - 0092
Je kan er ook voor kiezen om op een moderator te wachten, dit kan 24 tot 48 uur duren voordat ze reageren.
Vul dan alvast je gegevens in, dit doe je in je profiel.
Zie deze link: 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 31, 2025

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de gegevens ingevoerd.

Etienne

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@ETS2, dank voor dit topic en je overstap! Ik ben er voor je en controleer heel graag hoe het zit met de Overstapservice. We willen natuurlijk niet dat je zonder verbinding komt te zitten. Wel zie ik dat de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer niet matchen met die op je contract. Kan je deze gegevens aan de kant van je Community profiel aanpassen? Geef mij in dit topic een seintje als dit is gedaan. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Hallo, bedankt voor de reactie.

De correcte IBAN is nu ingevoerd. In het vak abonnement heb ik het KPN-klantnummer toegevoegd, mocht dat van pas komen.

Intussen zag ik een mailtje dat ik gemist had, daarin stond (inderdaad) dat ik niet voor de overstapservice had gekozen. Ik maak uiteraard graag gebruik van de service.

Van KPN ontving ik nog een update, hun diensten stoppen op de dag dat het Odido-modem wordt aangesloten (15-08), en dus niet op 12-8.

Bedankt voor de moeite,

mvg Etienne

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • August 5, 2025

@ETS2 Dankjewel voor het aanvullen van je community profiel!

Ik heb direct voor je gekeken. Echter, is het niet meer mogelijk om de Overstapservice aan te vragen, omdat de oplevering al staat gepland voor over 10 dagen (15-8). Goed dat je in ieder geval al met KPN hebt geregeld dat het abonnement dan stopt. Zo zit je in ieder geval niet met dubbele kosten! 

Mocht je vragen hebben of kan ik nog ergens bij helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd voor je klaar!