Beantwoord

Verouderd modem


Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 34 reacties

2 maanden geleden gebeld naar de klantenservice, uitgelegd dat ik graag een modem wil met dual-band want mijn huidige modem is een verouderd modem die alleen 2.4Ghz uitzend (draytek vigor 2132f).

Dat zou alleen vervangen kunnen worden door een monteur, oke prima.

Vervolgens word mijn afspraak verzet naar begin mei, daarna kreeg ik een mailtje dat mijn afspraak geannuleerd was wegens coronavirus, snap ik helemaal. Als jullie per post een nieuwe modem opsturen kan ik hem zelf installeren en stuur ik de oude modem gewoon terug.

Mijn contract verloopt volgende maand, ik wil bij T-Mobile blijven maar voor die tijd wil ik graag een nieuwe modem, mocht dat niet kunnen dan ga ik overstappen naar KPN.

 

icon

Beste antwoord door Folkert 12 May 2020, 08:06

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nas9 

In principe wisselt T-mobile niet zomaar een modem om voor een nieuwere variant.

Als het echt nodig is dan zullen ze dat zeker doen, nog lang niet alle providers hebben een modem met dual band (meeste wel).

Als alle diensten goed werken dan is er niks aan de hand. De Draytek vervangen door een eigen router is natuurlijk altijd mogelijk.

Reputatie 3

Hallo @Nas9 

In principe wisselt T-mobile niet zomaar een modem om voor een nieuwere variant.

Als het echt nodig is dan zullen ze dat zeker doen, nog lang niet alle providers hebben een modem met dual band (meeste wel).

Als alle diensten goed werken dan is er niks aan de hand. De Draytek vervangen door een eigen router is natuurlijk altijd mogelijk.

Ik heb op de tweede verdieping mijn router. 

Mijn oude KPN modem was dual band en dat is 5 jaar geleden.

T mobile modem kan niet op bridge mode anders had dat allang gedaan. 

@Nas9 , je hebt nu dus een Draytek en glasvezel neem ik aan, die mag je zelf niet vervangen omdat die rechtstreeks op de glasvezel zit aangesloten, er zal voor een nieuw modem eerst een media converter moeten worden geplaatst en daar gaat het modem weer achter.

 

IVM het corona virus word er alleen een monteur gestuurd bij nieuwe aansluitingen of als er echt geen verbinding meer is en er echt een monteur nodig is.

Als jij meer wilt betalen bij KPN is dat jou keuze, zij zullen wel een monteur sturen om hun zooitje aan te sluiten, maar even geduld en je krijgt een beter modem van T-Mobile dan KPN heeft, de V10a is niet zo best zeker niet op wifi gebied, en ik heb hem gehad en zeer snel een oudere V10 via via op de kop getikt, wat een draak van een modem is die V10a zeg instabiel en zeer slechte wifi penetratie.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

De Draytek vervangen kan je zelf gewoon doen.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061

Natuurlijk moet je weten hoe het precies moet en het is je eigen verantwoordelijkheid dus wees er bewust van dat een beschadiging al flink wat gaat kosten.

In de vele reacties doet iedereen het zelf :)

Reputatie 3

Ik heb een simpele aansluiting, ik heb het voor mijn broer ook kunnen installeren dat is echt geen probleem. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Dus dat zou een optie zijn. Op marktplaats kan je hiervoor een goede deal scoren.

@Waqqas , Tuurlijk kun je dit zelf, stelt weinig voor, maar KPNnetwerk staat dit niet toe waardoor TM een monteur moet sturen, en geen mogelijkheid monteur geen nieuw modem, simpel als wat.

En je kan allerlei alternatieven inzetten, en gaat ook prima werken, tenzij je ook telefonie hebt, dan krijg je dat lastig aan de praat, weet niet of er een manier is om de sip gegevens te bemachtigen.

 

@Nas9 , Als je het zelf wil vervangen heb je veel meer keus in wat je wilt, en als je een goede keuze maakt is het ook nog eens een stuk beter dan welke provider oplossing ook.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Het trucje om de SIP gegevens te achterhalen  is er zeker! Ga maar eens in de topics van @TMTV kijken 😉

@Waqqas Dat is mooi, maar ik heb geen Draytek modem en nog even geen ander modem nodig.

 

Maar net even gekeken, doe eens een linkje naar de SIP uit een Draytek halen, de Zyxel heeft die wel ontdekt.

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Nas9 

T-Mobile stuurt nu even geen monteur i.v.m. de Covid-19 crisis want je hebt een werkende verbinding. Mee eens dat enkel 2,4 GHz Wifi niet ideaal is.

Het zelf vervangen van de Draytek door een Media Converter en ander modem is niet mogelijk omdat je niet zelf aan de glasvezel mag sleutelen. Om schade te voorkomen, reparatie is een dure grap. En voor je eigen veiligheid i.v.m. de lichtbundel.

Als je de boel wilt forceren zou je voor één maand kunnen overstappen naar KPN nu je T-Mobile contract toch bijna afloopt, zij hebben een maandelijks opzegbaar abonnement. Als je teruggaat naar T-Mobile krijg je een Zyxel. Beide providers moeten dan ook een monteur sturen.

Een andere oplossing is zelf een accesspoint aansluiten om de Wifi te verbeteren.

@Doornekamp33 De stabiliteitsproblemen van de v10A van KPN zijn al een tijdje verleden tijd, de mijne heeft sinds de laatste firmware update geen kuren meer vertoont en is inmiddels ruim 150 dagen up zonder ook maar een hikje te geven en we gebruiken ‘m intensief hier. Wifi signalen op beide banden zijn heel behoorlijk voor een provider modem. Geen enkel provider modem presteert zo goed als een duurdere router/accesspoint.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 

Die topic is gemaakt met een Zyxel inderdaad en voor de Huawei en Draytek is er geen handleiding maar volgens mij is het configuratie bestand wel te downloaden en dan even kijken of je hem bij een Draytek op de zelfde manier kan achterhalen of niet.

Ging het maar zo makkelijk @Waqqas maar een Zyxel of een Draytek is toch effen een groot verschil om de Sipp te achterhalen, bij de Huawei lukte het me niet, jammer dat de Zyxel methode te laat kwam.

 

@Folkert, Dan heb je geluk, bij de Telfort poot klaagt men nog steen en been, en daar is de SW ook al vele malen aangepast, zal me niet verbazen dat nu de KPN Firmware er in zit, maar ze draaien daar nog steeds niet best.

En dan niet werkende VPN verbindingen, uitval met video bellen, misschien dus dat KPN dit beter op orde heeft nu, maar de opvolger staat al klaar/is onderweg heb ik begrepen.

De V10 was een prettig modem, met de a er achter, je moe(s)t geluk hebben of weinig wensen.

 

Reageer