Skip to main content
Beantwoord

Upgrade internet 100Mbit/s naar 400Mbit/s incl. nieuw Zyxel modem

  • 5 februari 2025
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

JIMK
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties

Beste lezer,

We zijn al aardig wat jaren klant voor mobiel, glasvezel internet en voorheen ook tv. Nu hebben we besloten om ons glasvezel internet te gaan upgraden. We wilde een upgrade in snelheid alsmede het modem (Zyxel T-50 > Zyxel T-56).
Dit alles heb ik telefonisch met een medewerker van Odido kunnen regelen door mijn oude Odido glasvezel abonnement op te zeggen (gaat uit op 15-02-2025) en direct een nieuwe aan te vragen per diezelfde datum. Klinkt redelijk eenvoudig zou je zeggen.

In de tussentijd heb ik al meerdere malen telefonisch contact gehad. Mijn opzegging is namelijk wel deels verwerkt in mijn Odido account (status In behandeling) maar van mijn nieuwe abonnement ontbreek nog elk spoor. 
Na mijn laatste telefoontje kreeg ik wel een bevestiging per e-mail over mijn nieuwe aansluiting. Daarbij zou ik ook binnen enkele dagen een e-mail ontvangen van de installateur voor het maken van een afspraak. Dat laatste is (hoe verrassend) nog niet gebeurd. 
Ook kan ik nergens een bevestigde startdatum vinden van mijn nieuwe aansluiting. 

Inmiddels is gisteren wel het installatiepakket binnengekomen. Omdat er nu al Odido glasvezel binnenkomt, ik niet heel veel vertrouwen heb in het maken van een afspraak met Guidion en ik redelijk wat ervaring heb met het aansluiten van dergelijke apparatuur, heb ik het zelf gisteren werkend aangesloten. Weliswaar nu nog ‘beperkt’ tot een snelheid van 100Mbit/s, maar dat zou per 15-02-2025  naar de nieuwe contractsnelheid moeten gaan. 

Ik heb de volgende vragen:

  • Hoe en wanneer komt mijn nieuwe glasvezel aansluiting in mijn Odido account? Ik kan nu niks toevoegen omdat er al een bestaande aansluiting in staat. 
  • Gaat de internetsnelheid per 15-02-2025 straks ‘automatisch’ naar 400Mbit/s? Alle nieuwe en benodigde hardware daarvoor is momenteel al actief. 
  • Als het antwoord op bovenstaande vraag met ‘Ja’ beantwoord is; Kan de Guidion monteur dan weg blijven? Als ik het forum zo lees dan hebben ze al te weinig capaciteit en heeft alleen koffiedrinken hier weinig zin. 

Alvast bedankt voor de reactie!

Met vriendelijke groet, 

Jim

Beste antwoord door JIMK

@Waqqas 

Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met Odido. Persoon aan de lijn gaf ook aan dat hij het onbegrijpelijk vond dat andere collega’s van Odido mij een dergelijk abonnement hadden verkocht. 

Het werd als volgt aan mij uitgelegd: Op het moment dat er een nieuw abonnement wordt verkocht dan doet Odido direct een verzoek bij KPN om de lijn te mogen gebruiken. KPN wijst deze dan op hun beurt af omdat er al een actief abonnement over deze lijn loopt. 
Guidion krijgt pas opdracht zodra er een akkoord is voor het gebruik van de lijn door Odido. 

Voor mij is het uiteindelijk opgelost door alles terug te draaien en mijn oude abonnement te verlengen tegen de voorwaarden die ik eerder overeen was gekomen. Dat betekent ook dat ik het installatiepakket weer terug moet sturen en er een nieuw Zyxel T-56 modem deze kant op komt. Die worden blijkbaar fysiek geprepareerd voordat ze naar de klant gaan en moet voorzien worden van mijn huidige klantnummer. 


Jij i.i.g. bedankt voor je reacties op mijn vragen. 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 5 februari 2025

Hallo ​@JIMK 

Het is niet mogelijk om je nieuwe abonnement nu al te zien in je Odido account lijkt mij, misschien even wachten tot het nieuwe abonnement start en dan kijken of hij er vanzelf in komt of dat je even moet ontkoppelen en weer koppelen.

Normaal kan je geen nieuwe glasvezel abonnement voor je adres afsluiten, toen ik dat probeerde werd de nieuwe bestelling direct geannuleerd. Verlengen was voor jou veel makkelijker geweest en een nieuwe router kunnen ze hier wel voor je regelen :)

Je abonnement stopt nu per 15-02 en voor je nieuwe abonnement is er nog geen definitieve installatie datum dus zoals het er nu naar uit ziet zit je na 15-02 zonder internet. De 15-02 die jij als ingangsdatum koos is enkel een wens datum.

En een Guidion monteur is altijd verplicht bij een glasvezelinstallatie, de administratieve afronding zal de monteur dan nog moeten doen.


JIMK
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 5 februari 2025

Goedemorgen ​@Waqqas ,

Bedankt voor je reactie. 

Ik vind het maar een bijzonder proces. Ik bel de klantenservice en leg mijn wensen neer. Zij komen met een aanbod en hoe ze dat gaan faciliteren. En of ze dat in hun back-office nou verwerken als verlengen of als nieuw abonnement, zal mij eerlijk gezegd jeuken. Zo lang het maar werkt en ik er minimaal hinder van ondervindt. 
En als de ingangsdatum louter een wetsdatum is, dan had ik dat graag vernomen tijdens het gesprek. Wellicht was een aantal weken overlap dan geen overbodige luxe geweest.

Ik vertrouw als (domme) consument op de specialisten van Odido. Maar tot nu toe lijken de rollen een eerder omgedraaid. 

Als ik na 15-02 zonder internet kom te zitten, dan is de Guidion monteur van harte welkom. Niet om te installatie af te ronden, maar om het installatiepakket af te halen.  

Dit is overigens niks persoonlijks. Maar even eenvoudig upgraden heeft me al meer dan een dag gekost. Zit inmiddels met een hoop frustratie.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 5 februari 2025

@JIMK 

Ik snap dat je misschien weer voor de extra korting wou gaan maar besef je wel dat de systemen van Odido hierdoor mogelijk in de war raken omdat op jouw adres Odido internet al actief is, dit gaat dus niet vlekkeloos verlopen.

Ik ben ook een consument die je graag helpt of advies geeft.


JIMK
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

@Waqqas 

Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met Odido. Persoon aan de lijn gaf ook aan dat hij het onbegrijpelijk vond dat andere collega’s van Odido mij een dergelijk abonnement hadden verkocht. 

Het werd als volgt aan mij uitgelegd: Op het moment dat er een nieuw abonnement wordt verkocht dan doet Odido direct een verzoek bij KPN om de lijn te mogen gebruiken. KPN wijst deze dan op hun beurt af omdat er al een actief abonnement over deze lijn loopt. 
Guidion krijgt pas opdracht zodra er een akkoord is voor het gebruik van de lijn door Odido. 

Voor mij is het uiteindelijk opgelost door alles terug te draaien en mijn oude abonnement te verlengen tegen de voorwaarden die ik eerder overeen was gekomen. Dat betekent ook dat ik het installatiepakket weer terug moet sturen en er een nieuw Zyxel T-56 modem deze kant op komt. Die worden blijkbaar fysiek geprepareerd voordat ze naar de klant gaan en moet voorzien worden van mijn huidige klantnummer. 


Jij i.i.g. bedankt voor je reacties op mijn vragen. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen