Beste lezer,
We zijn al aardig wat jaren klant voor mobiel, glasvezel internet en voorheen ook tv. Nu hebben we besloten om ons glasvezel internet te gaan upgraden. We wilde een upgrade in snelheid alsmede het modem (Zyxel T-50 > Zyxel T-56).
Dit alles heb ik telefonisch met een medewerker van Odido kunnen regelen door mijn oude Odido glasvezel abonnement op te zeggen (gaat uit op 15-02-2025) en direct een nieuwe aan te vragen per diezelfde datum. Klinkt redelijk eenvoudig zou je zeggen.
In de tussentijd heb ik al meerdere malen telefonisch contact gehad. Mijn opzegging is namelijk wel deels verwerkt in mijn Odido account (status In behandeling) maar van mijn nieuwe abonnement ontbreek nog elk spoor.
Na mijn laatste telefoontje kreeg ik wel een bevestiging per e-mail over mijn nieuwe aansluiting. Daarbij zou ik ook binnen enkele dagen een e-mail ontvangen van de installateur voor het maken van een afspraak. Dat laatste is (hoe verrassend) nog niet gebeurd.
Ook kan ik nergens een bevestigde startdatum vinden van mijn nieuwe aansluiting.
Inmiddels is gisteren wel het installatiepakket binnengekomen. Omdat er nu al Odido glasvezel binnenkomt, ik niet heel veel vertrouwen heb in het maken van een afspraak met Guidion en ik redelijk wat ervaring heb met het aansluiten van dergelijke apparatuur, heb ik het zelf gisteren werkend aangesloten. Weliswaar nu nog ‘beperkt’ tot een snelheid van 100Mbit/s, maar dat zou per 15-02-2025 naar de nieuwe contractsnelheid moeten gaan.
Ik heb de volgende vragen:
- Hoe en wanneer komt mijn nieuwe glasvezel aansluiting in mijn Odido account? Ik kan nu niks toevoegen omdat er al een bestaande aansluiting in staat.
- Gaat de internetsnelheid per 15-02-2025 straks ‘automatisch’ naar 400Mbit/s? Alle nieuwe en benodigde hardware daarvoor is momenteel al actief.
- Als het antwoord op bovenstaande vraag met ‘Ja’ beantwoord is; Kan de Guidion monteur dan weg blijven? Als ik het forum zo lees dan hebben ze al te weinig capaciteit en heeft alleen koffiedrinken hier weinig zin.
Alvast bedankt voor de reactie!
Met vriendelijke groet,
Jim