Beantwoord
TV en Internet over één kabel?
Ik overweeg de overstap naar T-Mobile thuis maar na het lezen van diverse forumberichten en de installatiehandleiding is mij iets niet helemaal duidelijk.
Als ik het goed begrijp worden poort 1 en 2 op het glasvezelmodem gebruikt voor internet en 3 en 4 voor TV.
Op dit moment loopt er een utp-kabel vanuit mijn meterkast onder de vloer naar de woonkamer waar ik een switch op heb aangesloten met daarop mijn smart tv en de Sonos installatie.
Als ik het nu goed begrijp kan ik deze utp kabel gaan gebruiken voor het tv signaal, maar dan moet ik een extra kabel trekken vanuit de meterkast voor het aansluiten van mijn smart tv (o.a. voor Netflix en YouTube).
Kan iemand mij uitsluitsel geven?!?
Alvast bedankt...
Jeroen
Als ik het goed begrijp worden poort 1 en 2 op het glasvezelmodem gebruikt voor internet en 3 en 4 voor TV.
Op dit moment loopt er een utp-kabel vanuit mijn meterkast onder de vloer naar de woonkamer waar ik een switch op heb aangesloten met daarop mijn smart tv en de Sonos installatie.
Als ik het nu goed begrijp kan ik deze utp kabel gaan gebruiken voor het tv signaal, maar dan moet ik een extra kabel trekken vanuit de meterkast voor het aansluiten van mijn smart tv (o.a. voor Netflix en YouTube).
Kan iemand mij uitsluitsel geven?!?
Alvast bedankt...
Jeroen
Beste antwoord door Marcel MCi
Hallo Jeroen,
Het klopt dat er twee verschillende signalen uit het modem komen voor tv en internet. In jouw geval zal je dus ook twee utp kabels naar de woonkamer moeten hebben.
Er bestaat wel een mogelijkheid om de aderparen te splitsen (via RJ45 wandcontactdozen) maar dan kan de internetsnelheid niet hoger als 100 Mb zijn. Twee aderparen zijn dan voor tv en twee voor internet. Een aparte kabel is denk ik makkelijker. 😉
Mvg. Marcel
Bekijk origineelHet klopt dat er twee verschillende signalen uit het modem komen voor tv en internet. In jouw geval zal je dus ook twee utp kabels naar de woonkamer moeten hebben.
Er bestaat wel een mogelijkheid om de aderparen te splitsen (via RJ45 wandcontactdozen) maar dan kan de internetsnelheid niet hoger als 100 Mb zijn. Twee aderparen zijn dan voor tv en twee voor internet. Een aparte kabel is denk ik makkelijker. 😉
Mvg. Marcel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.