Skip to main content

T 54 internet lampje blijft rood

• is een Top Poster
  • 16 reacties

Nieuw abonnement bij Odido. Sinds gister probeer ik mijn modem T54 te installeren, volgens de aanwijzingen. Internet lampje op rood  Tig keer stekker eruit en opnieuw opgestart. Gereset met paperclip. Een hele dag van de stroom af, vandaag weer geprobeerd. Zelfde probleem. Alle andere lampjes op groen, maar internet lampje blijft rood. Geen storingen op mijn postcode. Dusss.

Wat kan ik nog doen om internet aan de praat te krijgen?

Uitgelichte reactie

24 maart 2025

Hallo ​@Floor59 

Gaat dit om een DSL aansluiting? Zou je dan eens een foto kunnen delen van de installatie inclusief het aansluitpunt?

26 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 24 maart 2025

Hallo ​@Floor59 

Gaat dit om een DSL aansluiting? Zou je dan eens een foto kunnen delen van de installatie inclusief het aansluitpunt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Cad6 kastje met DSL aansluiting idd.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 25 maart 2025

@Floor59 

Heb je ook een foto van het aansluitpunt? En is dit het enigste aansluitpunt in huis of heb je nog een KPN ISRA in de meterkast bijvoorbeeld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Dit is het enige aansluitpunt id woning

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:

@Floor59 

Heb je ook een foto van het aansluitpunt? En is dit het enigste aansluitpunt in huis of heb je nog een KPN ISRA in de meterkast bijvoorbeeld?

@Floor59 

Ergens in je woning zou je toch wel iets van bovenstaande moeten zien..

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Ik heb binnen verder niets. Er is een KP.N kastje buiten. Het betreft een internet aansluiting op een camping:)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 26 maart 2025

@Floor59 

De lijn hoort wel al actief te zijn?

De kabel die vanaf het KPN kastje naar jouw camper gaat heeft als het goed is 2 aderparen, rood blauw en oranje wit? Probeer de andere eens als dat kan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 maart 2025

Ja, al meer dan n week actief. Heeft idd 2 aderparen. Morgen komt er fysieke hulp. Hopelijk kunnen deze het oplossen. Fingers crossed! Bedankt voor het meedenken:)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 maart 2025

Probleem nog niet opgelost. Monteur gaf aan alleen verstand te hebben v glasvezel.  

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 27 maart 2025

@Floor59 

Kan je zelf eens aan jouw zijde het andere aderpaar aansluiten?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 maart 2025

Dat heeft de monteur gedaan, maar dat had niet het gewenste resultaat. Hierna wist ie het niet meer.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 27 maart 2025

@Floor59 

Dan zal KPN moeten komen om eea buiten te controleren.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 28 maart 2025

Allereerst nogmaals van harte welkom bij Odido en op onze community! ​@Floor59 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en een topic opent. Het is fijn om te lezen dat ​@Waqqas met je meedenkt en dat er al het een en ander ingang is gezet (ik lees over een monteur). Uiteraard zorg ik er graag voor dat je online bent, zodat je van onze diensten kan genieten. Ik help je graag verder! 

Ik heb direct gekeken. Echter, kan ik op basis van de postcode/huisnummer in je community profiel geen abonnement vinden. Wil je dit nog eens nagaan? 

Laat je het weten als je zover bent? Dan kijk ik direct opnieuw met je mee. Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 31 maart 2025

Woensdag 2 april komt een monteur v KPN. Hopelijk is het dan opgelost. Tis wat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 8 april 2025

KPN monteur 2 april langs geweest. Deze wist het probleem te verhelpen. Ze hadden me in de centrale verkeerd doorgelinkt. 

Vandaag 8 april ... Opeens geen internet meer. Odido gebeld. Er is 'iets' niet goed. Kan 3 dagen duren voordat het opgelost is ? Dus al die tijd gewoonweg geen internet. Niet best dit Odido!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 10 april 2025

Klik & Klaar box geadviseerd en opgehaald. Werkt ook niet. Klantenservice verteld dat er een probleem is met Klik & Klaar....dat dit al langer bekend is.... Dus nog geen internet en blijkbaar voor niks n eind gereden, om die box op te halen.

Nu weet ik het ff niet meer.....

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 11 april 2025

@Floor59 Jeetje, mijn oprechte excuses dat de verbinding toch niet hersteld lijkt en niet werkende Klik&Klaar modem. Ik wil heel graag voor je uitzoeken hoe het er voor staat en met je meekijken of we het Klik&Klaar modem toch aan de praat krijgen. 

Wil je mij alvast wat meer vertellen over de problemen met Klik&Klaar? Wat doen de lampjes op het modem bijvoorbeeld. 

Daarnaast ben ik benieuwd of de simkaart in de sim-tray zit. Wil je mij dit ook laten weten?

Zoals ik eerder aangaf, kan ik op basis van de postcode/huisnummer combinatie geen abonnement vinden in ons systeem. Wil je dit nog eens nagaan? 

Als je mij een seintje geeft in dit topic wanneer je zover bent, help ik meteen verder. Komt goed! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 11 april 2025

Hallo Teresa,

Ik ga even kopiëren vanaf andere posts, omdat ik alles anders 3 dubbel moet doen.

Stand van zaken nu:

Hallo,

Wij hebben opgemerkt dat er een migrate out(opzegging van dienst) is gebeurd tijdens de levering van je dienst. Om dit verder te kunnen onderzoeken, zouden wij graag willen weten of je recent een aanvraag hebt ingediend bij een andere provider.

Daarnaast willen we ook graag controleren of het adres dat bij ons bekend is correct is. Zou je dit kunnen bevestigen?

Alvast bedankt voor je medewerking! Als je verdere vragen hebt of hulp nodig hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Vragen? Vragen!
Vind je antwoord op odido.nl/service.

Tot gauw,
Kiona van Odido

Hallo Kiona,

Nee ik heb niets opgezegd, of bij een andere provider wat aangevraagd.

Er is denk ik inmiddels een heel dossier over mij bij Odido. Daarin kun je lezen dat de aansluiting is voor een chalet op een camping . Met toevoeging - 253. Mijn factuur adres is: in Nijmegen.
Een KPN monteur voor dsl is 2 april langs geweest en heeft mij goed verbonden in de . Tot 8 april, daar is het weer mis gegaan. Volgens mij omdat er ook gecommuniceerd is met de bewoners op het adres Kevelaarsedijk 6. Dit is nogmaals niet mijn adres, maar van de beheerder van de camping. Bij mij moet de toevoeging 253 erbij.
Ik heb nu al sinds 8 april geen internet en tv. Via klantenservice een klik & klaar box opgehaald, naar ook deze functioneerd niet vanwege een storing met klik & klaar.
N
Als jullie weten waar het probleem ligt, dan kan dit weer opgelost worden. Ik heb immers eerder - van 2 tot 8 april - goed werkend internet en tv gehad met de Zyxel T 54 modem. Het zit hem in de juiste registratie van mijn gegevens 

Vriendelijke groet, 
Floor Gooden
Hallo Kiona,

Even een update. Ik kreeg gisteravond de melding dat het probleem is opgelost en ik weer internet heb. Dit is helaas niet het geval. Zeer teleurstellend, nog zwak uitgedrukt ....
Internet lampje blijft rood, wat ik ook doe: stekker eruit, opnieuw opstarten, resetten. Het mag weer niet baten. Het ziet er naar uit dat ze me weer verkeerd hebben aangesloten op adres Kevelaarsedijk 6, zonder toevoeging. Dit dient nogmaals Kevelaarsedijk 6 MET TOEVOEGING 253 te zijn. Van de kpn monteur heb ik tevens de aansluiting meegekregen waarop ik in de centrale op aangesloten moet worden en dat is: KPN 21177

Ik hoop dat er iemand is die naar me luistert en dit serieus neemt. Deze gegevens die ik al meerdere keren heb doorgegeven nu eens juist doorgeeft, zodat ik weer goed en op de juiste manier aangesloten word op het internet 

Dus:
- Adres Kevelaarsedijk  MET TOEVOEGING 253

- Op naam van F Gooden (factuur adres Nijmegen)

- Aansluiting in de centrale op KPN 21177

Vriendelijke groet,
Floor Gooden
Hallo,

Ik heb je mail ontvangen en ben er gelijk mee aan de slag gegaan!

Ik zie dat het probleem inderdaad ligt aan de toevoeging bij huisnummer.

Ik heb nu gelijk de technische afdeling ingeschakeld om dit op te lossen en gevraagd dit met de grootste spoed te doen.

Zij houden u verder op de hoogte!

Alvast goed weekend!

Vragen? Vragen!
Vind je antwoord op odido.nl/service.

Tot gauw,
Kees van Odido

En wat betreft dat klik & klaar. Ik heb alle benodigde handelingen inmiddels meerdere keren gedaan. Ook met klantenservice hierover contact gehad. Er is een storing met deze klik & klaar optie. Dit is inmiddels ook al 2x bevestigd. 

Het lijkt inmiddels wel een mr  Bean soap, waarin alles verkeerd uitpakt.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Floor59, bedankt voor deze uitleg en het delen van de communicatie. Ik wil heel graag meekijken maar net zoals Teresa eerder zag, zie ik niet de juiste gegevens in je Community profiel. Zou je de juiste gegevens hierin willen zetten? Alleen met een kloppende verificatie in je Community profiel mag ik meekijken naar het DSL én het Klik&Klaar abonnement en de status van het onderzoek!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 13 april 2025

Dat de gegevens er niet juist in staan klopt idd Chayenne. Heel vervelend en heeft heeeel wat telefoontjes gekost om dit goed te krijgen. Blijkbaar weet bijna niemand bij de klantenservice hoe ze een toeving van een camping moeten verwerken. Dat is gister na een telefoonmoment van 11u tot 15u en heel wat keren doorverbonden te zijn gelukt. Daar lag het probleem, dat ik er weer uitgegooit was.

Helaas had een medewerker van Odido gister besloten - al dan niet van hoger hand- om mijn abonnenment maar te canselen en de overstap terug te draaien. Dat terwijl ik nog met klantenservice aan het kijken was hoe mij te verwerken in het systeem. Hoe dit mogelijk is….Hoe dan ook, het gevolg hiervan is nu dat er een nieuw abonnement aangemaakt moest worden en ik nu pas 28 april internet en tv heb. Krijg ook weer apperatuur toegevzonden terwijl ik die al heb, maar dat schijnt ook niet anders te kunnen. Loopt wel lekker zo.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 13 april 2025

Maarrrr er is 1 lichtpuntje… Klik @ klaar werkt inmiddels 🎉

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

@Floor59 Jeetje, ik vind het niet leuk om over jouw ervaring te lezen. Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik wil toch nog eens met je meekijken hoe het nou precies zit. Wil je jouw community profiel zelf aanvullen met de juiste gegevens? Je klikt op je profiel (rechts bovenin de hoek) > Bewerk profiel. 

Ik ben in ieder geval superblij om te lezen dat Klik&Klaar inmiddels werkt. Geweldig! 

Laat je het mij weten als je profiel is geüpdatet? Ik kijk dan meteen met je mee! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 16 april 2025

Hallo Teressa,

Ik kan dat hier niet op de juiste manier wijzigen, omdat ik ook hier geen (juiste) toevoeging kan invullen. Als ik alleen met huisnummer invul, konen jullie bij de verkeerde persoon terecht (beheerder camping). Dus dat gaat niet. Ik hoop dat de problemen nu opgelost zijn bij mijn 'nieuwe' abonnement en alles naar behoren werkt op 28 april. We gaan t meemaken. 🙏🏼🤞🏼 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 16 april 2025

En.. dat klik en klaar tot die tijd blijft werken, want gister lag internet er weer uit. Vandaag werkt het weer 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 april 2025

En nog steeds heb ik geen internet en TV. Apperatuur heb ik zelfs al 2x in huis, maar ze blijven bij Odido maar in cirkeltjes lopen. Ik heb alles al ik weet niet hoe vaak uitgelegd, maar het is alsof ik tegen een muur praat. Steeds weer krijg ik te horen dat ze mijn abonnement niet kunnen vinden. Waarom heb nu dan inmiddels 2 mediaboxen en 2 modems en 1 klaar & klaar hier staan. Nu loopt de zoveelste medewerker tegen het probleem aan dat ze mij in het systeem niet kunnen vinden. En krijg ik voor de zoveelste keer het antwoord dar ze me niet kunnen helpen en ik me maar weer tot deze community moet richten. Vervolgens komt er dan weer een nieuwe medewerker, om weer met het zelfde antwoord te komen.... dat ze mij niet kunnen vinden in het systeem en ik me naar de community moet wenden. Als iemand bij Odido nu eens persoonlijk contact met mij op zou willen nemen, zoals mij al een aantal keren is beloofd, maar wat niet gebeurd. Ik heb door het vele contact zoeken deze maand geen beltegoed meer, dus Odido... CONTACT MIJ. Of kunnen jullie mijn telefoonnummer ook al niet meer vinden?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen