Ik weet inmiddels niet meer waar te beginnen. Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar het is schijnbaar ongelooflijk ingewikkeld om het probleem op te lossen.
Ik ben op 13 november overgestapt van KPN naar Odido. Ik woon in Amsterdam ZO. Meteen na aansluiting had ik al geen internet - dat had die monteur blijkbaar niet geconstateerd - die had alleen het WiFi-signaal gecheckt. Sindsdien ben ik vrijwel elke dag aan het bellen met de klantenservice. Wat een fiasco. De eerste persoon die ik die dag sprak zei dat er te hoge demping op de lijn was. Dat heeft een van de latere monteurs ook fysiek geconstateerd, maar pas nadat ik hem dat moest vertellen.
Probleem 1 is dat alles is uitbesteed aan onderaannemers en dat niemand verantwoordelijk is voor de hele lijn. Odido moet een verzoek indienen bij een monteur van Guidion, die het weer doorzetten naar ZZP'ers. Die doen even een korte check, zeggen dat ze me terugbellen en het doorgeven aan Odido, maar niks daarvan.
Probleem 2 is dat niemand het hele verhaal kent. Elke keer dat ik bel wordt er een nieuw ticket aangemaakt en alle onderzoeken die daarvoor zijn gedaan worden daarin niet meegenomen, zodat nieuwe monteurs rustig opnieuw hetzelfde doen.
Probleem 3: iedereen (echt IEDEREEN!) belooft dat ie terugbelt en niemand (echt NIEMAND!) doet het ook daadwerkelijk. Iedereen ‘snapt’ het hoor, “heel vervelend voor je, maar ik ga er werk van maken en bel je vandaag nog terug”. “Aan het einde van de week heb je werkend internet hoor!” Yeah right.
Probleem 4: Er zijn al meerdere monteurs langs geweest, die allemaal iets anders constateren. Zit het probleem in de ONT? De FTU? In de wijkcentrale? Ergens anders? Ik heb zelf geen idee en volgens mij is er niemand die het weet. Open Dutch Fiber - de netbeheerder - wordt soms ingeschakeld door Odido. Die presteren het doodleuk om tegen Odido te zeggen dat ze zijn langs geweest, geen probleem hebben geconstateerd en een ticket te sluiten zonder het door te geven. Bij mij zijn ze in elk geval niet thuis geweest.
Ik ben altijd vriendelijk en geduldig tegen de mensen die ik spreek, maar inmiddels zit ik wel echt met mijn handen in het haar en ben behoorlijk gefrustreerd aan het worden. Hoe moeilijk kan het nou zijn?
Als iemand een idee heeft hoe ik gewoon direct met iemand kan spreken die alles kan oplossen, dan hoor ik het graag.