Wij zijn op 31 augustus jl. om 10 uur in de ochtend geholpen door Guidion voor het overstappen naar T-Mobile (nu Odido) glasvezel. Omdat er geen stopcontact vrij was hebben wij ook gebruikgemaakt van deze (kosteloze) optie.
Helaas is het bij dit laatste klusje misgegaan. Nadat de monteur was vertrokken hebben we gezien dat het modem en het kastje van de glasvezel het deden, dus de monteur is vertrokken.
We kwamen er naderhand achter dat we helaas geen vaste telefoonlijn hadden. Na lang in de wacht te hebben gestaan bij de klantenservice vertelde een vriendelijke dame dat dit vrij normaal was, dat dit tot drie werkdagen kon duren voordat dit werkte na de installatie (?!) Ze zou het persoonlijk voor ons in de gaten houden en zelfs compensatie geven op de maandfactuur omdat we niet hebben kunnen bellen. Dat gaf een fijn gevoel.
Vanwege omstandigheden moeten wij iedere dag om 17 uur eten. Maar de (inductie)kookplaat zei, in foutcode-taal, bekijk het maar, er is iets met de stroomvoorziening aan de hand. In paniek gebeld met Whirlpool, die op zijn beurt aangaf dat er eind september (!) wel een monteur kon komen. Na een bezoek aan thuisbezorgd.nl hebben we een plaatselijke witgoedleverancier gevonden (gelukkig) die de volgende dag al kon komen. Het te bereiden eten van die dag konden we weggooien helaas. De witgoedmonteur constateerde al heel snel na een kijkje in de meterkast dat de nuldraad was losgemaakt door het aansluiten van de draad van het stopcontact. Gelukkig een klein probleem wat snel weer was verholpen. Wij konden weer koken. Factuur: € 75,00.
Na diverse keren proberen (iedere dag opnieuw) na 5 dagen nog geen vaste telefoonlijn. Toch maar weer opnieuw gebeld (mobiel) met de klantenservice. Na 45 minuten kregen we uiteindelijk te horen dat er daar iets gereset moest worden om ons uiteindelijk toegang te kunnen geven tot de vaste telefoonlijn (?!) Van compensatie wist deze meneer niks en verwees mij naar dame 1.
Stand tot op heden:
- Kosten factuur witgoedreparateur € 75,00
- Kosten thuisbezorgd.nl € 21,50
- Compensatie factuur T-Mobile 8 dagen
Mailen met Guidion geeft tot op heden (na 8 dagen plus herinnering) geen enkele reactie.
Wie weet waar ik deze schade kan verhalen? Al was het alleen maar de factuur van € 75,00. Naar mijn mening is T-Mobile opdrachtgever en verantwoordelijk hiervoor of zie ik dit verkeerd? Van dame 1 wachten wij overigens ook nog altijd op een reactie… Weg fijn gevoel.