Skip to main content

Vraagjes.

Op 10 OKT 2023 heb ik een overstap van Ziggo naar Odido aangevraagd

Meer dan een jaar later is afgelopen week m'n 1Gb glasvezel werkend opgeleverd. 't Was de bedoeling dat ik zou overstappen met internet, TV en 'n vast telefoonnummer.

In het afgelopen jaar is die overstapservice geannuleerd

Toch is die aansluiting gerealiseerd.

Zowel internet en TV van Ziggo en Odido werken nu; heb ik dan ook twee abonnementen?

Hoe wordt ook mijn vaste nummer via Odido actief? Moet ik een nieuwe 'overstapservice' aanvragen, of loopt mijn oude overstapservice nog steeds?

Luc

Hallo ​@MijnCommunity 

Je hebt nu 2 abonnementen inderdaad. Heb je bij Odido vast bellen met een nieuwe nummer? Ga in de Odido app naar de vast bellen instellingen en daar zie je nummerbehoud aanvragen staan.

Hallo ​@MijnCommunity 

Je hebt nu 2 abonnementen inderdaad. Heb je bij Odido vast bellen met een nieuwe nummer? Ga in de Odido app naar de vast bellen instellingen en daar zie je nummerbehoud aanvragen staan.

Beste ​@Waqas,

Bedankt voor je reactie.

Zojuist via m'n account (zowel op laptop als met de app op m'n telefoon) nummerbehoud aangevraagd.

't Scherm springt dan telkens terug (alsof 'r niks gebeurd is). Krijg ik nu bericht (van Ziggo of Odido?) wanneer ik, met 't telefoonkabeltje, m'n Zyxel T56-modem moet verbinden met de aansluiting op m'n telefoonlijn, of wordt 'r 'n afspraak gemaakt?

Groet,

Luc

@MijnCommunity 

Je hebt nu dus ook vast bellen met een nieuw nummer via Odido? Je zult zelf nummerbehoud moeten (laten) aanvragen.

En Ziggo dien je dan ook zelf op te zeggen.

@MijnCommunity 

Je hebt nu dus ook vast bellen met een nieuw nummer via Odido? Je zult zelf nummerbehoud moeten (laten) aanvragen.

En Ziggo dien je dan ook zelf op te zeggen.

Maar ik heb nog geen mailtje van Odido dat 't allemaal werkt, terwijl in Mijn Odido wél al van alles staat?

Zojuist verbind ik m'n Zyxel T56 met 't kabeltje (waar eerst 't modem van Ziggo in zat) en alles werkt nu (internet, TV en Telefonie), want heb ook zojuist m'n dochter gebeld; kachele!

Moet ik nu bij Ziggo m'n abonnement opzeggen?

Luc

Na 4 maanden verloopt een proces van de nationale overstap service. Je kunt nu inderdaad zelf Ziggo opzeggen. Mocht de opzegging toch al verwerkt zijn, dan hoor je dat vanzelf van ze.

Reageer