Skip to main content
Beantwoord

Overstap niet compleet

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Dag,

In november rond Black Friday heb ik bij jullie een internet + TV abonnement afgesloten. Hiervoor was ik klant bij Ziggo. Ik heb gebruik gemaakt van de cashback actie bij Breedbandwinkel.nl. Hierbij heb ik aangegeven graag gebruik te maken van de overstapservice. Hiervan heb ik bevestiging gehad.

Daarna is er vanuit jullie partner Guidion contact opgenomen om een moment in te plannen met de monteur en deze heeft 23 december alles netjes aangesloten, waardoor ik nu internet van Odido ipv Ziggo hebben. Tot hier alles top!

Hierna ben ik gaan kijken hoe het zit met TV en ben ik erachter gekomen dat er waarschijnlijk wat misgegaan is in het overstap proces. Ik besefte namelijk dat ik nooit een email over het maken van een account o.i.d. van jullie heb gehad. Ik heb geprobeerd zelf een account aan te maken op jullie website en vanuit daar het abonnement te koppelen, maar de bevestigingscode via email voor het koppelen komt nooit aan. Ik ben onder de impressie dat er iets niet klopt met mijn emailadres aan jullie kant, maar toch heb ik afgelopen week wel emails over een klantenonderzoek van jullie ontvangen.

Nu ik wat beter ben gaan kijken zie ik ook dat mijn Ziggo abonnement nooit stopgezet lijkt te zijn. Mogelijk dat jullie me hier emails over hebben proberen te sturen voor een contractnummer o.i.d., maar deze heb ik dus niet gezien. Ik ben hierover ook niet gebeld. Hierdoor betaal ik nu dus voor twee abonnementen.

Ik heb op 24 december over het koppelprobleem een vraag bij jullie ingediend onder kenmerk 75158132/2024-12-24 12:02:44 maar nog geen reactie gehad. Nu ook blijkt dat er wat mis gegaan is met Ziggo wil ik het via deze weg proberen.

Ik heb dus emails van Breedbandwinkel en jullie ontvangen, maar krijg mijn abonnement niet aan een account gekoppeld en heb geen andere communicatie over de overstap vanuit jullie gehad via email, waardoor het nu lijkt dat ik dubbele kosten maak. Zou iemand mee kunnen kijken?

Mvg,

Tom

Beste antwoord door Tommie van Odido

Ah check ​@t_vdv, ik heb het e-mailadres voor je gewijzigd. Als het goed is moet het nu lukken! Je zult hier ook alle belangrijke informatie en facturen op ontvangen.

Bekijk origineel

18 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • 4 januari 2025

Hoi ​@t_vdv ,

Maak in iedergeval nu even werk van het zelf opzeggen van je Ziggo abonnement. 

Daarna kan een moderator kijken naar een mogelijke vergoeding als er iets mis is gegaan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 januari 2025

Hi ​@eric

Bedankt voor de reactie, heb zojuist het abonnement bij Ziggo opgezegd.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 6 januari 2025

Hi ​@t_vdv, ik wil graag met je meekijken naar wat hier precies aan de hand is en dit verder voor je oppakken! Zou je alleen de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk je abonnement erbij pakken. Zou je ook willen aangeven op welke datum het abonnement van Ziggo nu stopgezet wordt? Dan kan ik dit gelijk meenemen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 januari 2025

Dag ​@Nora van Odido 

Super, dankjewel. Ik heb de laatste 4 cijfers toegevoegd.

Het Ziggo abonnement wordt stopgezet op 5 februari.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14006 reacties
  • 8 januari 2025

Hey ​@t_vdv, kan je mij precies vertellen bij welke stap het misgaat bij het koppelen van je abonnement? De gegevens komen namelijk wel met elkaar overeen. 

Zou je op 5 februari opnieuw contact op willen met mij? Dan zal ik ervoor zorgen dat we de dubbele kosten van Ziggo voor je vergoeden!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 januari 2025

Hi ​@Tommie van Odido 

Ik heb je een privebericht gestuurd.

Daarnaast zet ik 5 februari in de agenda, bedankt dat het zo opgelost kan worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 januari 2025

Ik heb het proces nog eens gevolgd maar na het invullen van de gegevens (adres en geboortedatum) krijg ik dit te zien:

Bevestigingscode invoeren

We sturen je een e-mail met een bevestigingscode. Je krijgt deze op het e-mailadres waarmee je het abonnement voor Internet + TV hebt afgesloten: ... . Dit kan een paar minuten duren. De code is eenmalig te gebruiken.

(Ik heb mijn email weggehaald)

Deze code komt dus nooit aan.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14006 reacties
  • 9 januari 2025

Hoe bedoel je e-mail weggehaald ​@t_vdv, bestaat die niet meer? Dan moet ik hem namelijk wijzigen. Zou je een ander e-mailadres in je profiel willen zetten die ik hiervoor kan gebruiken? Dit kan bij info voor moderator.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 9 januari 2025

Hi ​@Tommie van Odido 

Die heb ik weggehaald uit mijn post ivm privacyredenen, voor de zekerheid.

Ik zou het graag nog eens willen proberen met een nieuw emailadres. Ik ga deze in mijn profiel zetten zoals je aangeeft.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14006 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

Ah check ​@t_vdv, ik heb het e-mailadres voor je gewijzigd. Als het goed is moet het nu lukken! Je zult hier ook alle belangrijke informatie en facturen op ontvangen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Dag ​@Tommie van Odido 

Dit heeft gewerkt en ik heb mijn abonnement kunnen koppelen! Wat mij betreft is dit nu dus opgelost.

@Nora van Odido zoals gezegd ga ik rond 5 februari, als het Ziggo abonnement stopgezet is, contact met je opnemen voor de vergoeding.

Nogmaals bedankt beide!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4249 reacties
  • 11 januari 2025

@t_vdv Super fijn dat het is gelukt om je abonnement te koppelen! 

We wachten jouw bericht rustig af. Laat je het weten als je in de tussentijd ergens hulp bij nodig hebt? Ik sta voor je klaar!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 februari 2025

Dag ​@Tommie van Odido ​@Nora van Odido ​@Teresa van Odido

Het is inmiddels februari en ik geloof dat ik alle facturen van Ziggo heb die jullie nodig zullen hebben. Op welke manier kan ik deze aan jullie verstrekken zonder dat ze publiek zijn?

Om nog een keer samen te vatten:

• Er is wat misgegaan waardoor mijn Ziggo contract niet is stopgezet, terwijl ik wel gebruik maakte van de overstapservice.
  • Hierdoor heb ik een aantal maanden onnodige abonnementskosten betaald bij Ziggo.
  • Mijn Odido contract is 23 december 2024 ingegaan, vanaf dit moment had het Ziggo contract stopgezet moeten zijn.
  • Mijn Ziggo contract heeft nu gelopen tot 5 februari 2025.
  • De Ziggo kosten tussen 23 december 2024 en 5 februari 2025 zou ik daarom graag vergoed zien worden.

Met vriendelijke groet,

Tom

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@t_vdv, super bedankt voor je duidelijke overzicht! Ik wil graag een vergoeding voor je aanmaken. Je kunt je facuren met mij delen in je profiel middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze in je profiel bij ‘Info voor moderator'’. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Hoi ​@Ishana van Odido, super, de link staat erin! Ik heb toen ik achter deze situatie kwam ons contract bij Ziggo wat veranderd om de kosten alvast te drukken, dus in de tweede factuur zie je dat we hier wat geld voor terugkrijgen voor november en december. Als het goed is staat verder wel alles wat je nodig zal hebben erin.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 19 februari 2025

Kan ik ook geholpen worden met mijn vraag aangezien ik geen topic kan openen?

Ik heb vandaag een abonnement geprobeerd te nemen op Ziggo sport totaal via de Odido Website. Als ik op voeg toe aan abonnement druk krijg ik een foutmelding. Ik heb geen bevestiging op de website hierover gekregen. Ook niet via email. Ik zou hier graag bij geholpen willen worden. Ik zou deze graag niet willen doorzetten. Kan deze geannuleerd worden? 

Alvast bedankt

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@t_vdv, bedankt voor het delen van de WeTransfer link, ik heb ze goed ontvangen! Ik zie dat de factuur van november een bedrag van € 91,95 betreft. Echter, is er op deze factuur voor de volledige maand december gefactureerd. Je abonnement bij ons is op 23/12/24 van start gegaan. Er is dus in totaal 9 dagen onterecht gefactureerd op deze factuur van Ziggo. Het bedrag betreft dan € 91,95/31 dagen x 9 = € 26,69. De factuur van december is € 20,84 en de factuur van februari € 62,00. Je komt dan uit op een totaalbedrag van € 109,53. Dat bedrag heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd! Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende facturen! Normaal gesproken is het eigenlijk niet de bedoeling, maar we hebben in dit geval een grote uitzondering voor je gemaakt. 

Als we vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@maxxwell_rhyno, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder met je vraag! Ik heb gelijk meegekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel alleen een actief mobiel abonnement bij ons hebt en geen Internet + TV abonnement, kan dat kloppen? Als je het Ziggo Sport Totaal pakket wilt hebben, kan deze alleen worden toegevoegd aan je Internet + TV abonnement, het kan niet als een losse dienst worden aangeschaft, sorry! Vandaar dat het ook niet lukt om deze momenteel toe te voegen en je de foutmelding te zien krijgt. Omdat je deze foutmelding te zien krijgt, is het ook niet gebeurd. Er hoeft dus niets geannuleerd te worden! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen