Skip to main content

overstap gaat mis, nu geen internet

Goedemiddag,

Ik heb wat hulp nodig.  Eind vorig jaar heb ik glasvezel aangevraagd, de ingangsdatum is 3 februari. Echter heb ik sinds begin deze week geen internet. Ik heb navraag gedaan bij mijn vorige provider Solcon, zij melde het volgende:

Het lijkt er in dit geval op dat Odido de lijn al heeft overgenomen voordat de opzegging daadwerkelijk voltooid is.
Wij kunnen op dit moment de lijn niet meer terugnemen zonder nieuwe aanvraag te doen. Ik wil u aanraden om contact met Odido op te nemen zodat zij eerder kunnen leveren en u niet te lang zonder internet zit.

Ik heb het paket met het modem en de router zelf aangesloten maar de router werk niet en blijft knipperen.

ook het wifi netwerk van deze router komt niet online en kan ik niet mee verbinden.

Ook met de vorige router van solcon heb ik geen internet (fritzbox ingesteld op odido instellingen)

Mijn vraag is of hier naar gekeken kan worden, wat is er mis gegaan? En hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet de rest van de week zonder internet zit.

Uitgelichte reactie

30 januari 2025

Hallo ​@Marcod1988 

Heb je een Genexis of Huawei glasvezelkastje waarop het connection/PON lampje knippert?

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20588 reacties
  • 30 januari 2025

Hallo ​@Marcod1988 

Heb je een Genexis of Huawei glasvezelkastje waarop het connection/PON lampje knippert?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 30 januari 2025

In het pakket van odido zat een nokia glasvezelkastje, met het zyxel router knippert het pon lampje en is het data lampje oranje.

Met de fritzbox eraan knippert het pon lampje ook maar brand het data lampje groen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20588 reacties
  • 30 januari 2025

@Marcod1988 

Welke ONT had je van Solcon? Als het goed is kan je daar de Zyxel op aansluiten en dan moet internet werken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 30 januari 2025
Waqqas schreef:

@Marcod1988 

Welke ONT had je van Solcon? Als het goed is kan je daar de Zyxel op aansluiten en dan moet internet werken.

Dat werkt helaas niet, die was van genexis. Heb ik geprobeerd. Ik heb ook geprobeerd om rechtstreeks met een kabel aan mijn laptop en de zyxel in  de instellingen van de router te komen. Maar dit lukt niet, het power lampje blijft knipperen en alleen het lan lampje brand ook.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20588 reacties
  • 30 januari 2025

@Marcod1988 

Wat ik wel weet is dat de Genexis geregistreerd is op jouw verbinding dus daarmee hoort de Zyxel te werken. Het PON lampje op de Genexis brandt wel constant?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 30 januari 2025

Nee op de genexis brand het pon lampje niet, op het nokia pon kastje brand deze wel. Ik denk dat er nog iets moet worden omgezet door de monteur die maandag 3 februari komt maar wellicht is het mogelijk dat iemand van odido dat op afstand kan omzetten of iets dergelijks. Graag hulp van een odido moderator.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@Marcod1988, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.  

Als ik je abonnement omhoog haal dan zie ik dat de lijn nog niet van ons is. Delta zal eerst de patch nog moeten voltooien voordat je internet hebt. Daarna zal Guidion de installtie voltooien op 03-02. Wat ik eventueel voor je kan doen is je voorzien van een vouchercode zodat je ongelimiteerd gebruik kunt maken van ons 4/5G netwerk als je beschikt over een mobiel abonnement van Odido of Ben®.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 21 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Marcod1988, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.  

Als ik je abonnement omhoog haal dan zie ik dat de lijn nog niet van ons is. Delta zal eerst de patch nog moeten voltooien voordat je internet hebt. Daarna zal Guidion de installtie voltooien op 03-02. Wat ik eventueel voor je kan doen is je voorzien van een vouchercode zodat je ongelimiteerd gebruik kunt maken van ons 4/5G netwerk als je beschikt over een mobiel abonnement van Odido of Ben®.

Hoi Tommie,

het is met de aansluiting inmiddels goedgekomen. Wel een week zonder internet gezeten dus wel zeer teleurgesteld hoe dit is gegaan.

Er gaat nu wel nog iets mis. Ik kreeg van mijn vorige provixer ineens nog een factuur voor nog een maand internet. Na navraag kreeg ik deze reactie.

Beste heer

Bedankt voor uw bericht.
Odido heeft bij ons een overstapverzoek ingediend maar hebben deze nog niet afgerond. Wij wachten nog op een afmelding dat wij de diensten kunnen beëindigen. U kunt hiervoor het best contact met Odido zoeken, op het moment dat deze afmelding binnen is 
zullen wij de opzegging voor u verwerken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kyra Diender
Customer Care - Salesdesk

ik zou toch wel graag willen dat dit heel snel word geregeld, omdat jullie bij odido er een rotzooitje van maken kan ik nu waarschijnlijk dubbele abonnementskosten gaan betalen. Dat kan tocht niet waar zijn? Ik maak juist gebruik van jullie overstap service zodat alles goed loopt, en zo een beetje alles wat kan misgaan gaat mis 🙁

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Marcod1988, om te beginnen zeg ik sorry voor de stilte. Je reactie is onterecht in een spam map terecht gekomen en wij lopen deze nu tegen het lijf. Ik heb het meteen bekeken en zie aan mijn kant dat je abonnement op 26-02-2025 actief is gemeld. Dit is dan ook de datum vanaf wij zijn gaan factureren. Omdat dit de startdatum is van je abonnement, hebben wij op 26-02-2025 om 11:42:17 de Overstapservice compleet gemeld en is je abonnement daar opgezegd. Was dit inmiddels al duidelijk? Je hebt in ieder geval geen dubbele kosten gemaakt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi 

Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Marcod1988, om te beginnen zeg ik sorry voor de stilte. Je reactie is onterecht in een spam map terecht gekomen en wij lopen deze nu tegen het lijf. Ik heb het meteen bekeken en zie aan mijn kant dat je abonnement op 26-02-2025 actief is gemeld. Dit is dan ook de datum vanaf wij zijn gaan factureren. Omdat dit de startdatum is van je abonnement, hebben wij op 26-02-2025 om 11:42:17 de Overstapservice compleet gemeld en is je abonnement daar opgezegd. Was dit inmiddels al duidelijk? Je hebt in ieder geval geen dubbele kosten gemaakt!

Hoi Cheyenne,

Dat kan gebeuren. Het is me inderdaad duidelijk dat ik nu vanaf 26-02-2024 ben afgemeld bij Solcon.

Ik heb natuurlijk wel betaald voor die maand bij Solcon, maar als ik het nu goed begrijp ga ik jullie pas betalen vanaf 26-02 en krijg ik van jullie geen factuur meer voor de maand februari?

Moet ik nog steeds mijn factuur van Solcon aan jullie doorsturen?

Mvg

Marco

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13531 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi ​@Marcod1988, klopt het dat je vanaf 07-02 bij ons al aangesloten bent en ook al werkende diensten had? Dan kan ik inderdaad de kosten van 07-02 tot en met 26-02 van de vorige provider voor je vergoeden. Dan mag je de factuur hier met mij delen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi ​@Marcod1988, klopt het dat je vanaf 07-02 bij ons al aangesloten bent en ook al werkende diensten had? Dan kan ik inderdaad de kosten van 07-02 tot en met 26-02 van de vorige provider voor je vergoeden. Dan mag je de factuur hier met mij delen!

Ik heb vanaf 03-02 internet van jullie. Wel had ik vanaf 27-01 geen internet omdat jullie de lijn al hadden overgenomen terwijl deze nog niet actief was. Dus ook een week geen internet gehad. In een ander topic is er door een collega van jou benoemd dat hier ook rekening mee gehouden word bij een compensatie. 

Hoe kan ik de factuur met jou delen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 20 maart 2025

Ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd met een wetransfer link voor de facturen van Solcon.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13531 reacties
  • 21 maart 2025

Hey ​@Marcod1988, ik heb het vorige topic doorgenomen en dit is inderdaad netjes beloofd. Ik heb de facturen bekeken, opgeteld en de vergoeding in gang gezet. Dit zal worden verrekend en het restand worden teruggeboekt. Dit is terug te zien op een volgend factuur! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 21 maart 2025

Hey ​@Marcod1988, ik heb het vorige topic doorgenomen en dit is inderdaad netjes beloofd. Ik heb de facturen bekeken, opgeteld en de vergoeding in gang gezet. Dit zal worden verrekend en het restand worden teruggeboekt. Dit is terug te zien op een volgend factuur! 

Hoi Tommie

Bedankt voor het regelen en fijn dat het nu zo door jullie is opgelost.

mvg

Marco 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen