Goedemorgen allemaal,
Ook ik zal mijn ongenoegen eens uiten over de overstap naar Odido.
Rond 23 oktober de overstap van Caiway (op het Delta netwerk) naar Odido (ook op het Delta netwerk) aangevraagd, per 1 december.
Guidion monteur is 1 december 's ochtends langs geweest om het Nokia kastje in de glasvezelaansluiting te pluggen, om er vervolgens achter te komen dat er geen XGS-PON signaal op de vezel staat (blijkbaar stap je meteen over naar een nieuwe glasvezeltechniek als je van provider of abonnement wisselt op het Delta netwerk). Er moet nog wat omgepatcht worden in de wijkkast.
Monteur heeft in een app een melding aangemaakt, met de mededeling dat het wel 14 dagen kan duren voordat er wat omgezet wordt.
Klantenservice gebeld om er druk achter te laten zetten (we zijn afhankelijk van internet), en het enige dat ze kon doen was een unlimited 7 dagen code geven voor mobiel internet (wat gezien de 14 dagen extra overstaptijd te weinig zal zijn).
Blijkbaar is ruim 5 weken van de voren een overstap aanvragen niet voldoende om een patchopdracht uit te zetten en uit te laten voeren.
Mijn vader op leeftijd, om wie het gaat, zit nu noodgedwongen via mobiel internet op zijn telefoon en daarmee zijn laptop contact te houden met de wereld, maar door het bereik is alles enorm traag.