Skip to main content

Goedemorgen allemaal,

Ook ik zal mijn ongenoegen eens uiten over de overstap naar Odido.

Rond 23 oktober de overstap van Caiway (op het Delta netwerk) naar Odido (ook op het Delta netwerk) aangevraagd, per 1 december.

Guidion monteur is 1 december 's ochtends langs geweest om het Nokia kastje in de glasvezelaansluiting te pluggen, om er vervolgens achter te komen dat er geen XGS-PON signaal op de vezel staat (blijkbaar stap je meteen over naar een nieuwe glasvezeltechniek als je van provider of abonnement wisselt op het Delta netwerk). Er moet nog wat omgepatcht worden in de wijkkast.

Monteur heeft in een app een melding aangemaakt, met de mededeling dat het wel 14 dagen kan duren voordat er wat omgezet wordt.

Klantenservice gebeld om er druk achter te laten zetten (we zijn afhankelijk van internet), en het enige dat ze kon doen was een unlimited 7 dagen code geven voor mobiel internet (wat gezien de 14 dagen extra overstaptijd te weinig zal zijn).

Blijkbaar is ruim 5 weken van de voren een overstap aanvragen niet voldoende om een patchopdracht uit te zetten en uit te laten voeren.

Mijn vader op leeftijd, om wie het gaat, zit nu noodgedwongen via mobiel internet op zijn telefoon en daarmee zijn laptop contact te houden met de wereld, maar door het bereik is alles enorm traag.

Hi @Polyphemus, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er geen licht geconstateerd is. Niet alle monteurs van Guidion mogen/kunnen de wijkcentrale in om een patch of iets dergelijks uit te voeren. Dat is hier ook het geval. Wat gebeurt er dan? De monteur van Guidion maakt een ticket aan voor onze techneuten, zij hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen. Zij moeten de onderaannemer vervolgens aansturen die de opdracht binnen drie tot vijf werkdagen moeten oppakken. Het kan ook uiteraard een stuk sneller opgepakt worden, op dit moment staat het ticket nog open en moet het nog doorgezet worden. Zodra we meer informatie hierover hebben wordt er contact opgenomen. Zou je mij alsjeblieft op de hoogte willen houden? Dan kan ik het proces in de gaten houden en extra aansturing bieden waar nodig. Alvast bedankt!


Hi @Tommie van Odido

Dank je voor je reactie. Ik had gehoopt dat alles rond de overstapdatum geregeld zou zijn, omdat we de overstap al rond 24 oktober aangevraagd hadden.

Op de Nokia brandt Alarm rood, maar PON niet.

Zou je ons (via het mailadres dat bekend is bij jullie) een 7 dagen mobiel internet voucher kunnen sturen, als het verwerken van het patchen nog meerdere werkdagen duren kan?

Alvast bedankt voor je hulp. 


 

Is het niet zo dat je oude Caiway verbinding nog werkt?

Dan kun je tenminste vooruit.

 

Hier oplevering/monteur datum 16 november, monteur geweest en lukte niet.

Top op vandaag nog geen Odido (geen vooruitgang en geen communicatie bijna), maar mijn oude caiway/delta verbinding werkt nog gewoon hier in Almelo.


@john_1966 

Helaas niet. Caiway heeft om 0:30 ‘s nachts de verbinding eruit gegooid en nu krijg ik ook geen IP-adres meer van ze…


Hi @Polyphemus, ik heb je direct een vouchercodes toegestuurd in een privébericht. Ook zie ik dat ze een monteur voor je hebben aangestuurd om de wijkcentrale te bekijken! 


Hi @Tommie van Odido 

Dank je wel voor je updates, dan moet het toch wel goed komen? 😅


@Tommie van Odido

Inmiddels opgelost door de Delta monteur; het bleek in de glasvezel te zitten die voorgemonteerd zat in de Nokia in het installatiepakket, de glasvezelconnector was ‘vuil’. De monteur heeft hem schoongemaakt, weer in de Nokia gestopt en nu werkt alles :)


Reageer