Inmiddels zijn we al een tijdje klant bij Odido, met DSL, aangezien er nog geen glasvezel beschikbaar was. Maar daar wordt nu eindelijk met een snel tempo iets aan gedaan. Bij de buren heeft Dutch Fiber gister nog een aansluiting gerealiseerd. Dan zou je denken dat het bij ons dan ook binnenkort wel aangesloten kan worden. Helaas tot op heden radiostilte, geen enkel bericht vanuit Odido.
Daarom gister in de chat nogmaals gevraagd naar de status van onze Glasvezel aanvraag:
---
Dominique (28-2-2024 15:54:11): Goedemiddag Ivo!
Dominique (28-2-2024 15:54:22): Het gaat om het adres ...
Ik (28-2-2024 15:54:26): yes :)
Dominique (28-2-2024 15:55:33): Ik zie dat Open Dutch Fiber de netwerkbeheerder is die bezig is bij jou in de buurt met de aansluiting.
...
Dominique (28-2-2024 16:01:06): Als je graag meer informatie zou willen over de aansluiting kan je direct contact opnemen met Open Dutch Fiber die zijn te bereiken via 088-1633 633 :)
...
Ik (28-2-2024 16:02:15): Dus er staat wel op dat Dutch Fiber bij mij zou moeten komen om een glasvezelaansluiting te realiseren?
Dominique (28-2-2024 16:02:23): Dat klopt inderdaaad
Dominique (28-2-2024 16:02:56): Hier kan je ook de postcode invoeren en zie je dat zij hier inderdaad mee bezig zijn: https://opendutchfiber.nl/
Ik (28-2-2024 16:03:20): Bij vragen kan ik dan bij Dutch Fiber terecht?
Dominique (28-2-2024 16:03:47): Ja zij beheren ook de planning van de aanleg en hebben direct contact met de aannemer.
Ik (28-2-2024 16:04:40): OK, ik zie alleen de status van de wijk en dat ik dan bij jou een abbo mag afsluiten ;)
Ik (28-2-2024 16:05:00): Maar dat heb ik al, nu nog dsl.
Ik (28-2-2024 16:05:30): kun jij wel zien of dat op staat om aangepast te worden in glasvezel?
Dominique (28-2-2024 16:06:47): Op dit moment kunnen wij nog geen netwerkmigratie starten. Zodra de aanleg verder is gevorderd dan krijg je daar natuurlijk bericht over en kunnen wij het DSL abonnement met een netwerkmigratie gaan omzetten naar een glasvezel abonnement.
Ik (28-2-2024 16:07:36): OK, dan weet ik voorlopig genoeg. Hopelijk kan Dutch Fiber mij verder op weg helpen.
---
Daarom maar eens bij Dutch Fiber nagevraagd. Dit was hun antwoord:
“Bedankt voor uw mail.
Wij komen alleen bij de huizen waar een abonnement bij Odido is afgenomen een huisaansluiting maken.
Wij zien dat u geen abonnement heeft afgenomen bij Odido, hierdoor zal de glasvezelkabel in de erfgrens blijven liggen.”
Dus…
Odido, welke stappen moeten we ondernemen?