Skip to main content

Monteur geannuleerd + nummer wijziging

• July 14, 2025
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Hallo Odido,

Ik heb onlangs bij jullie een thuispakket aangeschaft. Het gaat hier om een internet (glasvezel 1GBits) + tv aansluiting.

Nu zag ik dus na het bestellen dat er een monteur zou moeten langskomen voor de installatie te doen. Ik heb zelf best veel verstand van dit soort aansluitingen en vind het hierdoor niet nodig om een monteur in te plannen. Ik heb namelijk al het Open Dutch Fibre kastje in mijn woning hangen, deze geeft ook een infrarood signaal af waardoor hij dus nog werkend is.

Ik heb de monteur geannuleerd en ben nu wachtende op het signaal van Odido. Deze zou binnen moeten komen op 14 Juli. Gaat dit dan ook nogsteeds gebeuren? Want ik heb dus een thuispakket met monteur besteld maar heb de monteur verder niet meer nodig. Is dit van invloed op de installatie of word de verbinding automatisch doorgestuurd zodra het signaal actief wordt?

Het volgende onderwerp; Afgelopen week heb ik telefonisch contact gehad over een probleem bij het inloggen op mijn persoonlijke Odido account. Er is namelijk nog een oud, inactief nummer verbonden met het account waardoor ik niet ingelogd kom. Ik heb hiervoor dus gebeld en het zou opgelost worden maar ik heb na het telefoongesprek helaas niks meer vernomen over een telefoonnummer wijziging of iets dergelijks. Ik zou graag weer toegang willen zodat ik de status van mijn bestelling kan bekijken. Ik zit namelijk al bijna 2 weken zonder verbinding wat tegenwoordig vrijwel niet te doen is en probeer toch wat meer info te verkrijgen dan aangeboden over de status van mijn bestelling.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

July 15, 2025

@Jb2506 Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! 😀

Ik snap goed dat je niet kon wachten en alvast aan het installeren bent geslagen. Echter, klopt het wel wat ​@rvk01 en ​@Waqqas aangeven. In sommige gevallen is het mogelijk om de installatie zelf uit te voeren, maar dit geldt niet voor ieder adres. Mocht je hier vooraf niet over zijn geïnformeerd, dan moet er wel een monteur langskomen om de installatie na te gaan en het abonnement te activeren.

Uiteraard zorg ik er graag voor dat je opnieuw een afspraak kan inplannen. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Als je mij een seintje geeft wanneer je zover bent, ga ik gelijk voor je aan de slag. 

Ook wil ik er natuurlijk voor zorgen dat je weer toegang krijgt tot Mijn Odido, hier help ik je ook meteen mee verder! 

2 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2243 reacties
  • July 14, 2025

Ik heb de monteur geannuleerd en ben nu wachtende op het signaal van Odido. 

Niet handig. Bij Odido is het nodig (verplicht) dat er een monteur langskomt om de bestelling af te ronden. Als je lijn al geactiveerd zou zijn, loop je kans dat deze weer afgesloten wordt als de monteur de aansluiting niet heeft afgemeld. 

Ze waren wel bezig met een proef om installaties zonder monteur in te voeren maar dat was volgens mij nog een proef en niet standaard procedure.

Misschien kun je de afspraak voor monteur weer aanmaken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23238 reacties
  • July 14, 2025

Hallo ​@Jb2506 

Naast de administratieve afronding moet de monteur mogelijk ook de ONT nog registreren en meestal is het abonnement pas actief op de datum waarop de monteur komt.

Vul ook alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator je oude nummer definitief kan ontkoppelen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • July 15, 2025

@Jb2506 Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! 😀

Ik snap goed dat je niet kon wachten en alvast aan het installeren bent geslagen. Echter, klopt het wel wat ​@rvk01 en ​@Waqqas aangeven. In sommige gevallen is het mogelijk om de installatie zelf uit te voeren, maar dit geldt niet voor ieder adres. Mocht je hier vooraf niet over zijn geïnformeerd, dan moet er wel een monteur langskomen om de installatie na te gaan en het abonnement te activeren.

Uiteraard zorg ik er graag voor dat je opnieuw een afspraak kan inplannen. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Als je mij een seintje geeft wanneer je zover bent, ga ik gelijk voor je aan de slag. 

Ook wil ik er natuurlijk voor zorgen dat je weer toegang krijgt tot Mijn Odido, hier help ik je ook meteen mee verder!