Skip to main content

Goedenavond,

Ik probeer mijn nieuwe modem aan te sluiten in mijn nieuwe huis. Het enige wat ik in de meterkast of woonkamer zie is van die COAX aansluitingen, blijkbaar van Ziggo. Nu had ik al gelezen dat ik op zoek moest naar een blauwe kabel die het huis in zou moeten komen.

Uiteindelijk heb ik er een gevonden, maar ik twijfel of dat hem is. Hij is vrij dik en aan het eind behoorlijk verhard. Is dit nog bruikbaar?

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

 

Zo te zien coax, geen glas. Afstrippen per 10cm en bekijken of er geen oxidatie zit. (zo ja dan weer 10cm eraf)


Je binnenkomende kabel vanuit kpn ligt bovenop de emmer. Om tijd te besparen kun je het beste naar www.mijnaansluiting.nl om de aansluiting te laten herstellen. 


Je binnenkomende kabel vanuit kpn ligt bovenop de emmer. Om tijd te besparen kun je het beste naar www.mijnaansluiting.nl om de aansluiting te laten herstellen. 

Hi UTP,

Weet je zeker dat dit de juiste kabel is? Denk je dat het geen zin heeft om te proberen wat itppodl adviseert?


Hallo @Laars2005 

Die blauwe kabel is van KPN dus het lijkt me niet verstandig om hier zelf mee aan de slag te gaan. Een moderator zou misschien een monteur kunnen inschakelen om het ISRA punt te herstellen.


Reageer