Skip to main content

Klacht over onbeschoft gedrag Monteur Guidion en over de klantenservice

• July 30, 2025
  • 12 reacties
  • 201 Bekeken

Onderwerp: Ervaringen met Odido glasvezel – frustrerende installatie en uitblijvende reactie op klacht

Beste Community,

Onlangs hebben wij gekozen voor Odido als leverancier van internet en tv via glasvezel. Ik ben benieuwd hoe dit proces bij jullie is verlopen. Hieronder een samenvatting van onze ervaring tot nu toe:

1. Bestelling geplaatst, maar er kon nog geen afspraak met een monteur (Guidion/Odido) worden ingepland omdat de glasvezelaansluiting nog niet was opgeleverd.
  2. Op 29 mei vond het eerste monteursbezoek plaats, maar de verbinding kon niet werkend worden gemaakt vanwege technische problemen met de lijn.
  3. Op 2 juni kwam een monteur van Open Dutch Fiber langs. Hij constateerde dat de glasvezellijn nog niet was gelast en heeft dit alsnog gedaan, waarna de lijn operationeel werd.
  4. Een nieuwe afspraak met Guidion werd ingepland voor 12 juni. Zoals eerder, zouden we vooraf een sms of telefoontje ontvangen zodra de monteur onderweg was, zodat wij – aangezien we nog niet in de woning verblijven – binnen 5 minuten ter plaatse konden zijn.
    In plaats daarvan werd ik gebeld door de monteur met de mededeling dat hij al twee keer had aangebeld. Toen ik aangaf binnen 5 minuten aanwezig te kunnen zijn, was zijn reactie: “Daar ga ik niet op wachten, ik meld de werkbon af.” Vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik was binnen 3 minuten ter plaatse, maar de monteur was al vertrokken. De onbeleefde houding en het abrupt beëindigen van het gesprek vind ik onacceptabel.
  5. Naar aanleiding van dit incident heb ik contact opgenomen met Guidion en Odido, maar beide partijen konden mij niet direct verder helpen. Uiteindelijk heb ik de installatie zelf moeten uitvoeren. Op verzoek van een medewerker van Odido heb ik een officiële klacht ingediend (kenmerk: 78272693/2025-06-12 20:14:56), waarop binnen 6 werkdagen gereageerd zou worden.
  6. Inmiddels zijn we meer dan 7 weken verder en heb ik nog geen enkele reactie ontvangen (maar wel de facturen). Na meerdere telefoontjes met de klantenservice, waarbij mij telkens werd beloofd dat er spoedig een reactie zou volgen, is er nog steeds geen inhoudelijk antwoord gekomen.

Ik krijg sterk het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd en dat mijn klacht niet serieus wordt genomen. De inefficiëntie en het gebrek aan verantwoordelijkheid zijn frustrerend.

Mijn vraag aan de community:
Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen bij Odido, vooral met Guidion of de afhandeling van klachten via Odido? Misschien kunnen we ervaringen bundelen en deze structurele problemen beter aankaarten.

Ik hoor het graag!

Groet,

Mark

July 31, 2025

Hi ​@Teleurgesteldeklant, dank voor het delen van je ervaring! Hoe dan ook deel ik dit graag met Guidion, alle feedback nemen wij graag mee. Ook wil ik graag checken hoe het zit met je contactpoging en wat je hierin kunt verwachten. Zou je wel eerst jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen plaatsen? Laat in dit topic weten als het zover is!

12 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 30, 2025

Het is geen normaal proces dat als je een afspraak hebt voor de internet installatie door middel van belletjes het timewindow wordt verkleind. Die monteurs werken op klus basis en hebben een strak schena van het aantal aansluitingen per dag. Het siert jou dat jjij wel binnen 5 minuten et was, maar ik kan me zo indenken dat die monteurs dit vaker in hun carrière hebben gehoord en dat de gemiddelde klant met 5 minuten dat eigenlijk niet zo strak bedoelen.

Ik kan me ook noet voorstellen dat zo'n ZZP'er daarvoor door zijn opdrachtgever (guidion) voor op de vingers zal worden getikt. Zij worden geselecteerd op technische kennis en kunde, niet op telefoon skills. Klant moet thuis zijn anders kunnen zelfs de kosten die Odido nu wel kwijt is op de klant worden verhaalt staat volgens mij in de voorwaarden. 

rvk01
  • July 30, 2025

Het is geen normaal proces dat als je een afspraak hebt voor de internet installatie door middel van belletjes het timewindow wordt verkleind.

Klant moet thuis zijn anders kunnen zelfs de kosten die Odido nu wel kwijt is op de klant worden verhaalt staat volgens mij in de voorwaarden. 

Begrijpelijk… Maar dan moeten ze dat natuurlijk over de telefoon niet afspreken (dat de klant gebeld wordt als de monteur onderweg is). Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze daar niet aan beginnen en gewoon zeggen dat de klant in het time-frame aanwezig moet zijn.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 30, 2025

Inderdaad,  zo werkt het. Dus niet de schuld bij de Guidion monteur leggen.

Inderdaad,  zo werkt het. Dus niet de schuld bij de Guidion monteur leggen.

Daar ben ik het niet mee eens. Uiteindelijk ontvang je op de dag ervoor een sms alsook op de dag zelf met de volgende inhoud: “Wij hebben het tijdvak voor je afspraak van 12/06/2025 verkleind. De Odido monteur komt tussen 09.59 en 11:59 en belt (anoniem) of stuurt een sms als die onder weg is.

Als de monteur het werkprotocol zou volgen, had ik naar mijn idee een sms of belletje moeten krijgen zodra hij onderweg zou zijn, niet pas op het moment van aanbellen. Anders klopt naar mijn idee het protocol en de communicatie daaromtrent niet.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Teleurgesteldeklant, dank voor het delen van je ervaring! Hoe dan ook deel ik dit graag met Guidion, alle feedback nemen wij graag mee. Ook wil ik graag checken hoe het zit met je contactpoging en wat je hierin kunt verwachten. Zou je wel eerst jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen plaatsen? Laat in dit topic weten als het zover is!

Hi ​@Cheyenne van Odido, dank voor je reactie! Als het goed is, heeft een van je collega's dit op 12 juni al met Guidion gedeeld? De gevraagde informatie heb ik aan mijn profiel toegevoegd. Hoor graag!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Teleurgesteldeklant, dank! We zijn er bijna, ik zie namelijk dat je geboortedatum niet is ingevuld. Daar staat een auto-fill, maar ik ontvang graag jouw eigen geboortedatum. Laat je het hier weten als het compleet is? Dankjewel!

Hi ​@Teleurgesteldeklant, dank! We zijn er bijna, ik zie namelijk dat je geboortedatum niet is ingevuld. Daar staat een auto-fill, maar ik ontvang graag jouw eigen geboortedatum. Laat je het hier weten als het compleet is? Dankjewel!

Hi ​@Cheyenne van Odido , als het goed is heb je nu alle benodigde info?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Teleurgesteldeklant, zeker! Excuus voor mijn late reactie, door de vakantieperiode is het wat drukker dan normaal op de Community. Ik zie inderdaad gelijk dat de klacht al aan Guidion is doorgegeven. Dit is intern opgepakt, maar wel wil ik nogmaals sorry zeggen voor hoe dit is verlopen. Dit is namelijk niet de afspraak die wij met Guidion hebben. Ook zie dat er een vergoeding is aangemaakt die ervoor heeft gezorgd dat je in de maand juli geen kosten hebt gemaakt. Is er momenteel nog iets wat ik voor je kan betekenen? Als je nog vragen hebt, laat het dan zeker weten!

Hi ​@Cheyenne van Odido,

Dank voor je reactie. Fijn om te horen dat de klacht ook bij Guidion is neergelegd.

Ik wil wel graag benadrukken dat de vergoeding waar je naar verwijst losstond van mijn huidige claim. Die vergoeding was eerder toegekend naar aanleiding van mijn slechte ervaring met jullie klantenservice, waarbij ik herhaaldelijk van het kastje naar de muur werd gestuurd.

Gezien de recente storingen bij Odido (ik was afgelopen vrijdag wederom niet bereikbaar) én de gang van zaken in dit specifieke geval, vind ik het niet meer dan redelijk dat er alsnog passende compensatie wordt aangeboden.

Ik hoor graag wat jullie hierin kunnen betekenen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 7, 2025

@Teleurgesteldeklant Namens Cheyenne, graag gedaan! 

Ik begrijp je punt, echt. Alleen kan ik hiervoor geen extra compensatie aanbieden. Mijn collega heeft de volledig maand jullie namelijk al vergoed voor de ongemakken. Uiteraard snap ik goed dat je graag een vergoeding ziet voor de recente storingen. Ik adviseer je om dit topic goed door te lezen. Hier staat precies uitgelegd hoe je hiervoor in aanmerking komt. 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd paraat! 

@Teresa van Odido, Nevermind. Ik ben al > 15 jaar een trouwe Tmobile/Odido klant, maar bij deze wil ik je alvast meegeven, eens en nooit meer. Wat een waardeloze service. En die vergoeding van € 2,- is natuurlijk een lachertje. Inflatiecorrectie. Maar volgens mij denken meerdere klanten hier zo over: https://www.ad.nl/tech/klanten-odido-lachen-om-bijzonder-lage-vergoeding-voor-urenlange-storing-wat-triest-zeg~ae85da98e/

Op naar de KPN.