Skip to main content

Ik zit er over te denken om mijn internet snelheid te laten verhogen naar 2 of 8 Gbit/s, nu heb ik begrepen dat ik dan een ander glasvezel kastje (XGS-PON) in de meterkast ga krijgen, maar kan ik daar ook meteen weer mijn eigen Orbi 960 router (met VLAN300) op aansluiten? En blijft de resterende welkomst korting die ik nog over heb van 8 maanden voor 30 euro behouden als ik voor het 2 Gbit/s abonnement kies?

8 maanden moet trouwens 10 maanden zijn 😉

Super om te lezen dat je geïnteresseerd bent in onze nieuwe snelheden! 😀 @DON PAPA

Ik beantwoord je vragen graag, ik begrijp namelijk goed dat je nog even wilt genieten van deze kortingen! Wanneer je de pakket snelheid wijzigt naar 2GB behoud je de welkomstkorting. Het kan echter wel zo zijn dat dit systematisch vervalt. Geen zorgen! Als je dit aan ons laat weten dan kunnen wij de kortingstag weer toevoegen. Wanneer je de pakket snelheid wijzigt naar 8GB komt de welkomstkorting wel te vervallen. 

@Teresa van Odido Oke dat is goed om te horen, kun je mij ook nog antwoord geven op mijn andere vraag: Ik begrepen dat ik dan een ander glasvezel kastje (XGS-PON) in de meterkast ga krijgen, maar kan ik daar ook meteen weer mijn eigen Orbi 960 router (met VLAN300) op aansluiten?

@DON PAPA Mijn excuses! Dat is mogelijk zolang je maar gebruik maakt van onze ONT. Daarnaast moet jouw modem natuurlijk een 2GB snelheid aankunnen. Zolang je dit aanhoudt moet het goed komen! 

Top, ja mijn router heeft een 10GB WAN poort, dus die kan de snelheid aan. Ik ga meteen de hogere snelheid bestellen in “Mijn Odido”, bedankt voor de informatie 😉

@Teresa van Odido Nog een vraagje, ik heb gister de hogere snelheid meteen aangevraagd, en kreeg daarna een bericht om een monteur afspraak te maken, wat ik heb gedaan (volgende week maandag). Maar er staat ook dat ik wel het installatie pakket dan in huis moet hebben, krijg ik die wel op tijd binnen?

Hey @DON PAPA, de verzendorder van het installatie pakket is vandaag verzonden naar ons logistiek. Ik durf niet te zeggen of het pakket op tijd zal worden bezorgd. Je kunt de afspraak nog verzetten via de afspraken link voor wat meer zekerheid. 

@Teresa van Odido of @Tommie van Odido 

Gaat het wel goed met mijn bestelling?

Want als ik in de "Mijn Odido" app kijk, staat daar

Maar op de bestelling pagina, staat vervolgens 

Ook heb ik nog steeds geen verzend informatie gekregen van de nieuwe ONT die ik volgende week nodig heb voor de Guidion monteur.

Hi @DON PAPA, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat de order nog niet verzonden is. Ik ben bang dat het maandag of dinsdag pas verzonden wordt. 

@Tommie van Odido  bedankt voor de info

Ik heb de afspraak met de Guidion monteur voor de zekerheid maar verplaatst naar donderdag middag, ik ga er vanuit dat ik dan uit eindelijk het pakketje wel binnen zal hebben.

Hum, krijg nu bericht van DHL dat ze morgen het pakketje langs komen brengen, jammer dat hier niet eerder duidelijkheid over geven kon worden, want dan had ik de monteur afspraak niet verplaats...

De monteur is net geweest en het omzetten was echt binnen no-time geregeld. Hij hing de nieuwe ONT op, melden deze aan via een app op zijn telefoon en het werkte meteen weer. Wat wel vreemd was, is dat hij niet eens eerst of tussen door wat in de centrale hoefde om te zetten, want het internet werkte nog steeds op de oude snelheid toen hij aanbelde, en werkte weer op de nieuwe snelheid toen hij weg ging. 

Nog wel twee vraagjes, wat de monteur ook niet wist, wat moet er met de oude ONT gebeuren, moet die meteen terug gestuurd worden, en zoja waar heen? Of kan ik die in de doos naast de Zyxel leggen tot mijn abonnement ooit wordt opgezegd 

En kan iemand mij vertellen waarom erin "Mijn Orbi" staat:

Dit lijkt mij niet helemaal te kloppen...

Even voor de duidelijkheid, "Mijn Orbi" in mijn vorige bericht moet uiteraard "Mijn Odido" zijn 😉

@DON PAPA Wat geweldig om te lezen dat je nu heerlijk kunt genieten van supersnel internet, nogmaals bedankt voor je geduld! 😀

Ik ben direct het systeem ingedoken, maar het gekke is dat ik deze afkoopsom daar niet zie staan, ook niet als aankomende factuur. Het is in ieder geval niet de bedoeling! Wil je dit voor mij in de gaten houden en mij een seintje geven mocht er toch een incasso aankondiging volgen? Dan trek ik dit direct recht!

Je mag het oude ONT inderdaad naar ons terugsturen. In dit topic lees je hoe je dit doet zonder QR-code: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

@Teresa van Odido Bedankt voor je antwoord en de volgende incasso zal ik in de gaten houden, mocht die verkeerd zijn, dan trek ik aan de bel. En de ONT zal ik begin volgende week terug sturen naar Odido...

@Teresa van Odido of @Tommie van Odido Ik heb gisteren mijn snelheid na beneden (400/400) laten zetten, omdat mijn eerste 10 maanden welkomst-korting bijna voorbij zijn. Maar daar is denk ik iets fout bij gegaan, want ik heb nu helemaal geen internetverbinding meer sinds gisteravond. Zou dit kunnen komen omdat er de vorige keer van ONT is gewisseld toen ik de snelheid had laten verhogen naar 2000/2000. Zou één van jullie willen kijken wat er nu fout gaat?

Nog een kleine aanvulling op de ONT heb ik 3 groene lampjes 

En als ik de Zyxel router aansluit, brand alles groen, behalve internet, die is rood

Ik heb inmiddels contact gehad met de klanten service en die kregen het ook niet aan de praat, dus ze gaan nu een monteur langs sturen. 

Dat klinkt inderdaad niet zoals het moet @DON PAPA, gelukkig is er al een monteur aangestuurd. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in de gaten houden voor je! 

Ja ga ik doen, de monteur zou rond 11:40 uur langs komen werd bevestigd in de SMS, maar tot nu toe is er nog niemand geweest, maar er stond ook in de SMS dat het een uur kon uitlopen, dus ik ga er vanuit dat hij nog gaat komen...

Nou nog steeds geen monteur gezien, wel vreemd dat je eerst deze SMS krijgt, en er vervolgens om 13:10 nog steeds geen monteur is.

Ik hoop dat hij nu wel snel gaat komen, want ik moet echt om 14:15 uur de deur uit... 😒

Wordt wel krap qua tijd. Maar ik heb toch mijn twijfels wat die man bij jou komt doen..

Monteur is net gearriveerd, en geeft aan dat de kabel in de wijkkast waarschijnlijk niet goed zit (omdat het PON lampje groen knippert). Hij heeft nu een lichtpen op de kabel gezet en is richting wijkkast. Hij gaf aan dat hij daar zo klaar is, dus het zal mij benieuwen...

En ja het werkt weer, wat ik van de monteur begreep, is dat ze een poort switch hadden gedaan wat niet goed gedaan was. Geen idee verder, het belangrijkste is dat het weer werkt, en ik gelukkig nog optijd de deur uit kan 😄

@Tommie van Odido Zoals je hierboven kan lezen, is gister alles toch nog goed gekomen. Ook de nieuwe snelheid (400/400) is weer prima in orde.

Ik ben blij dat Odido dit toch nog zo snel en netjes heeft opgelost voor mij, bedankt daarvoor 😀

Reageer