Ik zit er over te denken om mijn internet snelheid te laten verhogen naar 2 of 8 Gbit/s, nu heb ik begrepen dat ik dan een ander glasvezel kastje (XGS-PON) in de meterkast ga krijgen, maar kan ik daar ook meteen weer mijn eigen Orbi 960 router (met VLAN300) op aansluiten? En blijft de resterende welkomst korting die ik nog over heb van 8 maanden voor 30 euro behouden als ik voor het 2 Gbit/s abonnement kies?
8 maanden moet trouwens 10 maanden zijn
Super om te lezen dat je geïnteresseerd bent in onze nieuwe snelheden!
Ik beantwoord je vragen graag, ik begrijp namelijk goed dat je nog even wilt genieten van deze kortingen! Wanneer je de pakket snelheid wijzigt naar 2GB behoud je de welkomstkorting. Het kan echter wel zo zijn dat dit systematisch vervalt. Geen zorgen! Als je dit aan ons laat weten dan kunnen wij de kortingstag weer toevoegen. Wanneer je de pakket snelheid wijzigt naar 8GB komt de welkomstkorting wel te vervallen.
Top, ja mijn router heeft een 10GB WAN poort, dus die kan de snelheid aan. Ik ga meteen de hogere snelheid bestellen in “Mijn Odido”, bedankt voor de informatie
Hey
Gaat het wel goed met mijn bestelling?
Want als ik in de "Mijn Odido" app kijk, staat daar
Maar op de bestelling pagina, staat vervolgens
Ook heb ik nog steeds geen verzend informatie gekregen van de nieuwe ONT die ik volgende week nodig heb voor de Guidion monteur.
Hi
Ik heb de afspraak met de Guidion monteur voor de zekerheid maar verplaatst naar donderdag middag, ik ga er vanuit dat ik dan uit eindelijk het pakketje wel binnen zal hebben.
Hum, krijg nu bericht van DHL dat ze morgen het pakketje langs komen brengen, jammer dat hier niet eerder duidelijkheid over geven kon worden, want dan had ik de monteur afspraak niet verplaats...
De monteur is net geweest en het omzetten was echt binnen no-time geregeld. Hij hing de nieuwe ONT op, melden deze aan via een app op zijn telefoon en het werkte meteen weer. Wat wel vreemd was, is dat hij niet eens eerst of tussen door wat in de centrale hoefde om te zetten, want het internet werkte nog steeds op de oude snelheid toen hij aanbelde, en werkte weer op de nieuwe snelheid toen hij weg ging.
Nog wel twee vraagjes, wat de monteur ook niet wist, wat moet er met de oude ONT gebeuren, moet die meteen terug gestuurd worden, en zoja waar heen? Of kan ik die in de doos naast de Zyxel leggen tot mijn abonnement ooit wordt opgezegd
En kan iemand mij vertellen waarom erin "Mijn Orbi" staat:
Dit lijkt mij niet helemaal te kloppen...
Even voor de duidelijkheid, "Mijn Orbi" in mijn vorige bericht moet uiteraard "Mijn Odido" zijn
Ik ben direct het systeem ingedoken, maar het gekke is dat ik deze afkoopsom daar niet zie staan, ook niet als aankomende factuur. Het is in ieder geval niet de bedoeling! Wil je dit voor mij in de gaten houden en mij een seintje geven mocht er toch een incasso aankondiging volgen? Dan trek ik dit direct recht!
Je mag het oude ONT inderdaad naar ons terugsturen. In dit topic lees je hoe je dit doet zonder QR-code: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community.
Nog een kleine aanvulling op de ONT heb ik 3 groene lampjes
En als ik de Zyxel router aansluit, brand alles groen, behalve internet, die is rood
Ik heb inmiddels contact gehad met de klanten service en die kregen het ook niet aan de praat, dus ze gaan nu een monteur langs sturen.
Dat klinkt inderdaad niet zoals het moet
Ja ga ik doen, de monteur zou rond 11:40 uur langs komen werd bevestigd in de SMS, maar tot nu toe is er nog niemand geweest, maar er stond ook in de SMS dat het een uur kon uitlopen, dus ik ga er vanuit dat hij nog gaat komen...
Nou nog steeds geen monteur gezien, wel vreemd dat je eerst deze SMS krijgt, en er vervolgens om 13:10 nog steeds geen monteur is.
Ik hoop dat hij nu wel snel gaat komen, want ik moet echt om 14:15 uur de deur uit...
Wordt wel krap qua tijd. Maar ik heb toch mijn twijfels wat die man bij jou komt doen..
Monteur is net gearriveerd, en geeft aan dat de kabel in de wijkkast waarschijnlijk niet goed zit (omdat het PON lampje groen knippert). Hij heeft nu een lichtpen op de kabel gezet en is richting wijkkast. Hij gaf aan dat hij daar zo klaar is, dus het zal mij benieuwen...
En ja het werkt weer, wat ik van de monteur begreep, is dat ze een poort switch hadden gedaan wat niet goed gedaan was. Geen idee verder, het belangrijkste is dat het weer werkt, en ik gelukkig nog optijd de deur uit kan
Ik ben blij dat Odido dit toch nog zo snel en netjes heeft opgelost voor mij, bedankt daarvoor
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.