Beantwoord
Internet kabel op de bovenverdieping splitsen voor tv en desktop pc
ik heb het installatie pakket van t-mobile binnen gekregen, deze is geschikt voor het aansluiten van 2 tv's en internet, de tweede tv en mijn pc bevinden zich op de eerste verdieping.
volgens het aansluitschema van t-mobile moet ik van uit de router een utp kabel naar ieder kastje van de tv en de pc worden getrokken. de bestaande situatie is, er loopt al een internetkabel van de vorige router rechtstreeks naar mijn pc op de bovenverdieping,mijn pc beschikt niet over een draadloze verbinding.
mijn vraag is kan ik de bestaande internetkabel op de bovenverdieping splitsen en vandaar uit een kabel naar mijn tv kastje en pc trekken, of moet er echt een aparte kabel van de router naar het tv kastje en eentje naar de pc.
mvg kees013
volgens het aansluitschema van t-mobile moet ik van uit de router een utp kabel naar ieder kastje van de tv en de pc worden getrokken. de bestaande situatie is, er loopt al een internetkabel van de vorige router rechtstreeks naar mijn pc op de bovenverdieping,mijn pc beschikt niet over een draadloze verbinding.
mijn vraag is kan ik de bestaande internetkabel op de bovenverdieping splitsen en vandaar uit een kabel naar mijn tv kastje en pc trekken, of moet er echt een aparte kabel van de router naar het tv kastje en eentje naar de pc.
mvg kees013
Beste antwoord door tmoesel
Als het om de nieuwe Zyxel router van T-Mobile gaat, zijn internet en TV niet meer op gescheiden ethernet/UTP kabels.
Dus het zal een 'routed' methode zijn, wat inhoud dat je er prima 1 of meerdere standaard switches tussen de Zyxel en de TV(s) kan plaatsen. Dus je kan de ethernetkabel structuur zoals je dat hebt van de vorige provider zo laten zoals het is. Alleen dus router en TV kastjes omwisselen.
Bekijk origineelDus het zal een 'routed' methode zijn, wat inhoud dat je er prima 1 of meerdere standaard switches tussen de Zyxel en de TV(s) kan plaatsen. Dus je kan de ethernetkabel structuur zoals je dat hebt van de vorige provider zo laten zoals het is. Alleen dus router en TV kastjes omwisselen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.