Skip to main content
Beantwoord

internet aansluiten coax


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hoi hoi,

 

Ik wil graag mijn modem aansluiten voor internet in mijn nieuwe huis maar ben er achtergekomen dat dit huis (alleen?) Een coax aansluiting heeft. De vorige eigenaren zeggen een splitter te hebben gebruikt en dat dat lukte.

 

Er zit ook een oude varkenssnuit aansluiting waar overheen geverfd was maar deze doet het niet. Wij hebben hem open gehaald en de ontleede kabel ook geprobeerd aan te sluiten maar ook dit werkte niet helaas.

 

Nu ben ik wel verder gaan kijken op dit forum en zag ik dat tmobile niet met coax werkt en er dus ergens een andere aansluiting zou moeten zijn. Wij hebben overal gezocht en niks gevonden ook niet in de meterkast?

 

Mijn vraag is dus eigenlijk wat nu? Overstappen naar een andere provider die wel coax heeft of kan een monteur dit makkelijk (en voordelig) oplossen? 

 

Ik hoor het graag!

Beste antwoord door eric

Je moet zoeken naar een ISRA punt. Hier zijn wat voorbeelden. Meest logische plek is de meterkast.

 

 

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9017 reacties
  • Antwoord
  • 30 december 2021

Je moet zoeken naar een ISRA punt. Hier zijn wat voorbeelden. Meest logische plek is de meterkast.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 december 2021

De bovenste is dus wat ik bedoel met varkenssnuit aansluiting maar dan het kapje eraf gehaald. Deze doet het niet.

En de andere is de coax 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 30 december 2021

Hallo @Samvd 

Wil je die wandcontactdoos met varkenssnuit eens compleet losschroeven zodat alleen de kabel zichtbaar is en je abonnement is wel al actief?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 december 2021
Waqqas schreef:

Hallo @Samvd 

Wil je die wandcontactdoos met varkenssnuit eens compleet losschroeven zodat alleen de kabel zichtbaar is en je abonnement is wel al actief?

En ja de aansluitdatum was 21-12 al dus neem aan dat die het al moet doen.

 

Wij hebben geprobeerd de losse kabeltjes aan te sluiten maar dit werkte niet.

 

Zou de monteur van tmobile dit wel kunnen en zo ja hoeveel zal dit kosten ongeveer?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9017 reacties
  • 31 december 2021

Heb je dit kastje uit je aansluitpakket gebruikt?

De rode en blauwe draad zou de eerste keus moeten zijn.

Mocht je toch een monteur willen om jouw thuis installatie te fixen, dan volg je de info op deze pagina.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 31 december 2021

@Samvd

Als rood blauw niet werkt dan kan je oranje wit proberen, gebruik ook eens het installatiedoosje uit het installatiepakket de ene met alleen rood en blauw erin om uit te sluiten of die wandcontactdoos misschien kapot is.

Mochten beide combinaties niet werken dan kan T-Mobile kosteloos een monteur sturen, wacht hiervoor de reactie van een moderator even af 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 december 2021

Nee helaas ook alles geprobeerd nu met blauw rode draadje en wit oranje draadjes beide installatie kastjes geprobeerd.

 

Dus dan ga ik de klantenservice maar even bellen of ze een monteur kunnen sturen 🙈 komen er helaas niet uit zo


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 31 december 2021

@Samvd 

Je kan beter de reactie van een moderator afwachten, de klantenservice mocht dacht ik alleen een WiFi monteur aansturen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 december 2021
Waqqas schreef:

@Samvd

Je kan beter de reactie van een moderator afwachten, de klantenservice mocht dacht ik alleen een WiFi monteur aansturen.

Oh oke, ik had ze al gebeld haha. En volgens mij is het wel goed gegaan.

Dinsdag komt er een monteur van guidion om mijn tmobile thuis te installeren.

 

Bedankt voor alle tips!


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 1 januari 2022

Hoi @Samvd, ik heb direct gespiekt in je abonnement en het is inderdaad helemaal gelukt om een installatiemonteur voor je aan te sturen. De monteur gaat controleren of dit een werkend aansluitpunt is en checkt of er eventueel een ander aansluitpunt in de woning aanwezig is. Ik heb er alle vertrouwen in dat je binnenkort van je T-Mobile Thuis internet kunt gaan genieten!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen