Skip to main content

We hebben op 22 mei van dit jaar glasvezel (internet+TV) besteld voor onze (nieuwe) woning in Bovenkarspel. Hier heeft ODF in de straat inmiddels de kabels in de stoep liggen en is er in de woning ook een glasvezelaansluitpunt gemaakt. De status van onze bestelling blijft nu staan op ‘De wijkcentrale wordt aangesloten’. Het duurt allemaal wel erg lang nu en ik heb geen idee of er ook daadwerkelijk iets gebeurt om ons aangesloten te krijgen.

Zouden jullie een status kunnen doorgeven van de wijkcentrale? Daarbij hoor ik ook graag een verwachte datum dat we aangesloten kunnen gaan worden aangezien we nu al een tijd zonder internet zitten.

Mvg - Patrick

Hallo @PatrickG-S 

Ik denk niet dat Odido kan inzien wat de status daarvan is, je kunt hiervoor denk ik het beste contact opnemen met Open Dutch Fiber.


Hi @PatrickG-S, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de duidelijkheid waar je naar verlangt! De verwachte aansluitdatum van de wijkcentrale waarop je aangesloten zal worden is 1 november 2024. Tot die tijd kunnen wij je ook internet leveren via DSL / de koperlijn. Hiervoor raad ik je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website mét DSL internet voor de oplevering van je Glasvezellijn. Wel wil ik erbij zeggen dat je koperlijn maximaal 25 Mbit/s aankan, en dit is absoluut geen vetpot.

Fijn dat er al een glasvezelaansluiting bij je thuis is geïnstalleerd! Dit betekent dat je aansluiting direct geactiveerd kan worden zodra de wijkcentrale is opgeleverd. Vervolgens sturen wij heel snel een installatiemonteur bij je langs om het modem aan te sluiten.

Geef het gerust aan als je nog met andere vragen zit, ik help je heel graag aan meer informatie. Zoals Waqqas terecht aangeeft kan je voor hele specifieke vragen over het netwerk het beste contact opnemen met Open Dutch Fiber omdat dit hun netwerk is.

Ik ga voor je duimen dat de wijkcentrale voortijdig wordt opgeleverd zodat je sneller kan genieten van Glasvezel!


Hi @PatrickG-S, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de duidelijkheid waar je naar verlangt! De verwachte aansluitdatum van de wijkcentrale waarop je aangesloten zal worden is 1 november 2024. Tot die tijd kunnen wij je ook internet leveren via DSL / de koperlijn. Hiervoor raad ik je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website mét DSL internet voor de oplevering van je Glasvezellijn. Wel wil ik erbij zeggen dat je koperlijn maximaal 25 Mbit/s aankan, en dit is absoluut geen vetpot.

Fijn dat er al een glasvezelaansluiting bij je thuis is geïnstalleerd! Dit betekent dat je aansluiting direct geactiveerd kan worden zodra de wijkcentrale is opgeleverd. Vervolgens sturen wij heel snel een installatiemonteur bij je langs om het modem aan te sluiten.

Geef het gerust aan als je nog met andere vragen zit, ik help je heel graag aan meer informatie. Zoals Waqqas terecht aangeeft kan je voor hele specifieke vragen over het netwerk het beste contact opnemen met Open Dutch Fiber omdat dit hun netwerk is.

Ik ga voor je duimen dat de wijkcentrale voortijdig wordt opgeleverd zodat je sneller kan genieten van Glasvezel!

 

Hey @Cal van Odido, bedankt voor je duidelijke, eerlijke, uitgebreide en snelle reactie! Ik moet zeggen dat ik even van mijn stoel gevallen was van ongeloof na je bericht. Hóé kan het mogelijk zijn dat een bedrijf claimt dat ze glasvezel kunnen leveren en pas na zoveel maanden verwachten dat er een wijkcentrale klaar kan zijn. Dan ben je als klant ook nog niet eens daadwerkelijk aangesloten. Dat zal dan nog wel naar het volgende jaar getild worden als ik andere berichten voorbij zie komen.

Resultaat van de postcode check van Open Dutch Fiber op mijn adres

Ik ben blij dat jij me nu deze informatie hebt kunnen geven waardoor ik niet maanden in afwachting hoef te zitten, want communicatie over de voortgang zit er ook niet echt in. Snap dat in dit geval het probleem waarschijnlijk meer bij ODF ligt en niet bij Odido, maar ik vind het meer dan kwalijk en vreemd dat er geen transparantie is over wanneer mensen aangesloten kunnen worden. Of wat überhaupt de status is van de werkzaamheden. Glasvezel wordt beloofd, maar daar is in de verste verte dus nog geen sprake van, maar je kan al wel een abonnement hiervoor afsluiten. Gekte als je het mij vraagt. Tijdje wachten op nieuwe aanleg in de straat etc ligt wel in de lijn van verwachting, maar een half jaar zonder internet (of prut internet waar je overigens dus je kortingsmaanden aan verspilt) is echt waanzin naar mijn mening. Zeker ook omdat de doorlooptijd tijdens dit hele proces een mysterie is en je zelf achteraan moet gaan.

Enfin, ik weet genoeg en heb per direct mijn bestelling geannuleerd en meteen bij de enige andere aanbieder van glasvezel in onze straat een contract aangegaan. Ik heb Odido/ODF het voordeel van de twijfel gegeven, maar helaas zijn de verwachtingen toch uitgekomen. Jammer maar helaas, goedkoop is duurkoop in dit geval. Ik hoop dat er wel wordt geluisterd naar de klachten van jullie (ex-)klanten om hier echt aan te werken. Goede communicatie en transparantie zal in 90% van de gevallen meer mensen aantrekken en vasthouden dan zo snel en goedkoop mogelijk mensen lokken en vervolgens maanden in de steek laten. 
Cal, dit is niet persoonlijk naar jou. Bedankt voor je assistentie en dat ik mijn verhaal kan doen :)

 


Reageer