@sinclair Allereerst wil ik jou van harte bedanken als trouwe klant, dat waarderen wij oprecht enorm!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken hoe het precies zit en wat je kan verwachten van de planning. Om hier meer duidelijkheid over te krijgen, heb ik mijn collega's van de Fiber afdeling verzocht om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder. Zij zullen, zodra zij meer weten, ook contact met jou opnemen om dit door te geven.
Ik beantwoord graag alvast jouw vragen (voor zo ver ik kan):
- Je bent nog niet aangesloten op de wijkcentrale, de patch moet nog worden geplaatst. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de wijkcentrale zelf al wel af is.
- Ik kan niet inzien of er al andere mensen in jouw wijk zijn aangesloten.
- Ik kan niks inzien over of de goedkeuring al is verwerkt. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Zij zjin te bereiken op: 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00.
- Dit zullen mijn collega's van de Fiber afdeling voor je navragen.
- Op het moment van bestelling, ging het om een pre-order, omdat Glasvezel nog niet beschikbaar is in jouw regio. De netwerkbeheerder is bezig met de aanleg hiervan. Zoals je beschrijft begrijp ik dat Glasvezel al wel in de wijk ligt, maar dat dit nog bij jou naar binnen moet worden getrokken, klopt dit? In dat geval is stap 1 afgerond en komt er nog iemand langs voor de schouw. Mocht je het glasvezelaansluitpunt al in de woning hebben, dan bevind je je nu in stap 3. Het scenario dat voor jou geldt, is in ieder geval 'Nieuwbouw of de aanleg van een nieuwe glasvezellijn’. In dit topic lees je hier meer over: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community.
Laat je het mij weten als er nog onduidelijkheden zijn? Ik sta klaar om al jouw vragen te beantwoorden!
@sinclair Allereerst wil ik jou van harte bedanken als trouwe klant, dat waarderen wij oprecht enorm!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken hoe het precies zit en wat je kan verwachten van de planning. Om hier meer duidelijkheid over te krijgen, heb ik mijn collega's van de Fiber afdeling verzocht om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder. Zij zullen, zodra zij meer weten, ook contact met jou opnemen om dit door te geven.
Ik beantwoord graag alvast jouw vragen (voor zo ver ik kan):
- Je bent nog niet aangesloten op de wijkcentrale, de patch moet nog worden geplaatst. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de wijkcentrale zelf al wel af is.
- Ik kan niet inzien of er al andere mensen in jouw wijk zijn aangesloten.
- Ik kan niks inzien over of de goedkeuring al is verwerkt. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Zij zjin te bereiken op: 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00.
- Dit zullen mijn collega's van de Fiber afdeling voor je navragen.
- Op het moment van bestelling, ging het om een pre-order, omdat Glasvezel nog niet beschikbaar is in jouw regio. De netwerkbeheerder is bezig met de aanleg hiervan. Zoals je beschrijft begrijp ik dat Glasvezel al wel in de wijk ligt, maar dat dit nog bij jou naar binnen moet worden getrokken, klopt dit? In dat geval is stap 1 afgerond en komt er nog iemand langs voor de schouw. Mocht je het glasvezelaansluitpunt al in de woning hebben, dan bevind je je nu in stap 3. Het scenario dat voor jou geldt, is in ieder geval 'Nieuwbouw of de aanleg van een nieuwe glasvezellijn’. In dit topic lees je hier meer over: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community.
Laat je het mij weten als er nog onduidelijkheden zijn? Ik sta klaar om al jouw vragen te beantwoorden!
Beste Teresa,
Vandaag 13 mei heb ik contact gehad met Open Dutch Fiber.
Vriendelijke mevrouw gaf aan dat de kabels in de wijk liggen, maar nog geen glasvezels erdoorheen zijn geblazen of gelast. Na doorvragen is ook opnieuw duidelijk geworden dat de VVE toestemming nog niet is geregeld. De aannemer heeft zelfs dit nog helemaal niet aangeboden aan de VVE, ook het contact tussen aannemer en VVE loopt dus niet goed, waardoor het bericht nooit de juiste persoon bereikt. Ik heb geprobeerd hier wat meer duidelijkheid in te geven, zodat de communicatie wel succesvol kan zijn.
Dit lijkt mij ook gelijk een leerpunt voor deze hele aanpak van Odido/ODF en de aannemers en ik hoop dat je deze boodschap hogerop kan brengen in jouw organisatie. Er ligt veel te veel verantwoording bij de aannemers, iedereen verwijst door naar het volgende station en uiteindelijk moet de aannemer al deze zaken oplossen, waar zij natuurlijk geen tijd voor hebben. Zij moeten gewoon kunnen uitvoeren. Naar alle waarschijnlijk is ook door een groot tekort aan aannemers een zeer lange wachttijd ontstaan.
Odido zou op voorhand meer inzicht moeten geven aan nieuwe klanten, dat glasvezel helemaal niet binnen 3-6 maanden kan worden gerealiseerd, eerder binnen 1 tot 2 jaar als alles meezit. Dit geld namelijk niet alleen voor mij, maar ook voor al mij familie en buren in deze wijk. Ik voel mij hierin ook echt in de maling genomen door Odido, terwijl ik als trouwe klant gisteren wel 3 nieuwe mobiele abonnementen ben aangegaan, naast mijn internet thuis abonnement van Odido.
Ik hoop echt Teresa, dat er vanuit Odido in mijn situatie kan worden gekeken naar enige vorm van compensatie voor alle frustratie en kosten die ik heb gemaakt in de afgelopen 14 maanden om te proberen überhaupt iets voor elkaar te krijgen in deze zaak.
U begrijpt dat wanneer KPN binnenkort aan de deur klopt over glasvezel in mijn wijk, dat ik dan overweeg om zelf over te stappen, maar ook al mijn buren en familie en collega’s die ik vorig jaar enthousiast heb gemaakt om Odido glasvezel aan te vragen, in alle eerlijkheid moet vertellen dat het misschien toch verstandiger is om voor KPN te kiezen. Liever niet, want zoals eerder gezegd ben ik een trouwe Odido klant.
@Teresa van Odido @Tommie van Odido @Cal van Odido
Beste Odido moderators,
We zijn inmiddels 17 dagen verder en er is nog steeds geen reactie van Odido hier, telefonisch of per e-mail. Er is ook niemand van de Fiber afdeling die contact met me heeft opgenomen.
Ik heb begrepen dat het televisie programma Radar in een speciale uitzending op 13 mei aandacht heeft besteed aan de achterstand van het oplossen van incidenten en problemen bij klanten van Odido.
Dit baart mij grote zorgen voor mijn situatie.
Ik hoop dat jullie hier snel wat aan kunnen veranderen en dat er überhaupt serieus gereageerd wordt op mijn vorige reactie en geluisterd wordt naar mijn klacht.
Hi @sinclair, ik ben het met je eens dat het beter gecommuniceerd moet worden tijdens het bestellen van glasvezel. Er komen heel wat verbeteringen aan voor in de toekomst. Dat haalt niet weg dat klanten, zoals jij, hier tegen aanlopen. Het is nu eenmaal zo dat een nieuwe aanleg van glasvezel lang kan duren. Er moet erg veel gebeuren voordat jij uiteindelijk aangesloten kan worden. Denk aan:
- Blazen van de kabels van POP naar DP.
- Lassen van de kabels aan DP
- Blazen van de kabels van DP naar erfgrenzen
- Tuinboringen (schieten van kabel naar gevel toe)
- Huisaansluiting (kabel naar binnen + plaatsing FTU + patching in centrale evrijgeven signaal]
Ik ben het met je eens dat het beter aangegeven moet worden tijdens het bestellen maar ik kan verder geen compensatie bieden voor het wachten tot je opgeleverd bent. Gelukkig zijn we druk bezig om dit proces alleen maar te verbeteren zodat dit in de toekomst duidelijk is voor de klant.