Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel is niet supersnel

  • 29 May 2024
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Hey,

Wat een nachtmerrie die Glasvezel van Odido, heb het besteld op 27/03 en denk er nu serieus over na om te annuleren, puur om de slechte service, de vele misleidingen en het gelieg.

even een overzicht:

27/03, Glasvezel is beschikbaar en ik kan binnen 2 weken genieten van super snel internet, dus snel besteld maar met een overstap moment van 01/05 (de glasvezel moet nu eerst me huis in).

16/04, de monteur van ODF (3 teams) komen langs om de glasvezel van straat naar meterkast te brengen en de installatie doos met modem en tv boxen komt ook binnen, de spanning stijgt.

30/04 het is erg stil even bellen, niks aan de hand ODF heeft 2 weken of aftemelden dus vanaf 16/04 is dat 01/05, komt helemaal goed.

07/05 het is nog steeds stil, dus weer bellen, maar krijg te horen dat ik glasvezel krijg van ODF niet Odido dus ik moet hun bellen, me broek zakt spontaan af.

08/05 even opnieuw uitzoeken , veel Odido mensen gesproken en ook ODF (heb maar zelf even gebeld) , klein foutje het patchen had op 16/04 gedaan moeten worden maar dit gaat nu zo snel mogelijk gedaan worden, zelfde dag hoor ik nog dat er nog niet eens een wijkcentrale is die moet namelijk nog worden opgeleverd, dat gebeurt pas 25/05 en dan is het zo geregeld en kun je genieten van super snel internet, ik heb er geen woorden meer voor.

29/05 (vandaag) het is heel stil, dus een berichtje via X (twitter), ander half uur later een reactie, de centrale is opgeleverd men gaat nu ruim 300 aansluitingen patchen en dat duur 4 tot 6 weken dus mid/eind juni ben je online.

 

Ik voel me vreselijk misleid, ik bestelde een product waarbij werd aangegeven dat ik binnen 2 weken er van kon genieten, continue moet ik het initiatief nemen om uit te zoeken wat de echte status is (mijnOdido heeft helemaal geen info) nu worden er continue beloftes en toezeggingen gedaan en ik heb nog geen Mbps mogen ontvangen van dat hele mooie super snelle internet, nee ik wordt van kastje naar de muur gestuurd , vreselijk service, mid/eind juni gaat nu al niet lukken want laten we reëel zijn de Guidion monteur moet ook 300 aansluitingen op de modem aansluiten etc dus het wordt waarschijnlijk pas echt in Juli, mits de vakantie niet er nog eens tussendoor komt en dan wordt het al gauw September.

Ik ga nu kijken of het toch niet beter is om te annuleren want ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in, ben eigenlijk wel blij dat ik nog geen cent heb hoeven te betalen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mrwjca, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik begrijp je sentiment hierin volledig. Dit moet ook een stuk beter gecommuniceerd worden om dit soort misverstanden te voorkomen. Gelukkig zijn we druk bezig om dit proces een stuk beter te maken. Een nieuwe aanleg van glasvezel kan nu eenmal lang duren, dit proces kan door veel factoren ook nog eens worden vertraagd. Het is zo'n fragiel stukje technologie, als er ook maar 1 draadje of connector niet goed zit dan gaat het al mis. Mijn excuses voor de lange wachttijd.

Aan de andere kant is het nu alleen nog maar wachten tot dat de wijkcentrale gereed is, het zware werk is al gedaan. Zodra de wijkcentrale volledig opgeleverd is zal Guidion contact met je opnemen voor de binnenhuisinstallatie van het modem en ONT. Dan moet je direct online komen en kun je eindelijk genieten van ons supersnelle glasvezel! 

Reageer