Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiting in de meterkast

  • 21 July 2022
  • 1 reactie
  • 450 Bekeken

Hallo allemaal,

Zoals denk ik bij velen hier is het aansluitpunt voor glasvezel in de meterkast geplaatst. Hierna is de Zyxel modem hier bij geplaatst omdat volgens de monteur een andere plek niet mogelijk was.

Dit heeft als gevolg dat door de indeling van mijn woning geen enkel apparaat (Computer, telefoon, Televisie) bedraad aangesloten kan worden, en de WI-FI ook een bagger signaal geeft in de woonkamer. Om over de bovenverdieping nog niet eens te spreken. 

Ik heb als oplossing de Wi-fi plus van T-mobile aangeboden gekregen (2,50 euro per maand uiteraard). Maar, dit lost niet al mijn problemen op en zal bij lange na niet de bekabelde snelheid halen. 

Een oplossing kan zijn dat er een UTP kabel getrokken word door de kruipruimte naar de woonkamer en daar aangesloten word met de Zyxel modem. Iemand enig idee of dit mogelijk is, wie ik hiervoor moet contacteren, wat de kosten ongeveer zijn en of de snelheid hierdoor beïnvloed word? 

Of wellicht heeft iemand het slimmer aangepakt?

Alvast bedankt!

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @vala62 , welkom bij de community

Het leggen van een UTP, liefst CAT6, kan door iedere electricien worden uitgevoerd. Als het door de kruipkelder moet plaatsvinden zal het ook in een mantelbuisje moeten worden aangelegd. Je wilt zo'n kabel niet op de (natte) grond leggen.

Als een wifi PLUS niet echt voldoet is het ook mogelijk om een echt MESH systeem aan te leggen. Dat is een set van wifi punten die met elkaar 1 netwerk maken. Ik heb er zelf 5 (incl de tuin) en aan elk wifi punt kan ik ook 2 bekabelde apparaten koppelen. Het merk TP-link/ Deco levert deze sets in allerlei maten en prijzen. Ze zijn te koop bij alle computer winkels maar ook bol en amazon. Zo zou je dit ook eerst kunnen uitproberen en eventueel terugsturen.