Skip to main content

Geen glasvezel verbinding na installatie


Ik heb ongeveer een maand geleden glasvezel internet besteld en mijn internet is vanaf 27-06-2024 actief om te gebruiken maar er is geen verbinding.

Eerste installatie zelf gedaan daarna guidion monteur is ook langs gekomen alles gecheckt en goedgekeurd. Hij zei ook dat er geen verbinding is en moet gekeken worden door een lijn monteur. Hij heeft alles genoteerd en naar odido gestuur en hij zei ze gaan zsm met je contact opnemen.

Laatste bezoek van guidion was op 9 juli en tot nu toe niemand heeft met me contact opgenomen. 

Wanneer kan ik mijn glasvezel internet gebruiken? Hoelang moet ik nog wachten??

16 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Cimen, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen weer de externe netwerkbeheerder inschakelen. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag!  Groetjes, Ishana

Hoi,

 

Vandaag is precies een maand en ik heb nog steeds geen internet. Ik wacht nog deze week af en daarna ik ga actie nemen..

 

Ik weet dat jullie echt druk kunnen zijn en wel bezig maar dat kan niet zo, sorry.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Cimen, als het goed is is er nu een monteur van de onderaannemer in de wijkcentrale om het te onderzoeken. Hopelijk heb ik straks wat meer informatie over de situatie!

Ok dan even afwachten. 👍

 

Dank je voor je reactie.

Hoi,

 

Ik zal even mijn situatie updaten. 

Ik had vorige week donderdag een afspraak. Dit keer kpn monteur langsgekomen en hij kwam kijken dan hij zei er is geen verbinding hier. 🤦‍♂️

Ik heb zoveel keer gezegd ik heb geen verbinding (geen signal binnen) maar elke keer ze komen kjjken en weggaan. Elke keer weer een nieuwe afspraak maken en weer hetzelfde.

 

Ik heb weer een afspraak gemaakt met OCS na laatste afspraak van kpn monteur. Afspraak was op vorige week vrijdag tussen 08:00 en 12:00 maar niemand is gekomen. Ik heb ze gebeld en weer nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag na 14:00u. Ik zit te thuis nog wachten maar ik heb geen hoop..

 

Vraag is, hoe moeilijk kunnen zijn een internet aansluiten? Ik ben helemaal gek geworden door dit probleem. Ik zit in een vreemde cyclus, er is geen vooruitgang en we blijven teruggaan naar het begin.

 

Veel mensen wachten misschien, veel mensen ervaren misschien dezelfde problemen, maar het is niet goed dat er zoveel van dit soort problemen zijn en dat het zo lang duurt om ze op te lossen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Cimen Ik ben blij om te lezen dat de afspraak voor vandaag in ieder geval staat, maar ik ben het met je eens dat dit niet de bedoeling is. 

Ik ben direct gaan kijken, maar ik kan zelf nog geen terugkoppeling inzien. Is de monteur inmiddels langs geweest? Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

 

Hoi,

 

Nee, nog niet iemand gekomen. Ik zit te gewoon thuis wachten.

 

Bedankt.

Ik heb met Monteur gesproken en hij zei dat hij het erg druk had en vandaag niet kon komen. Ondanks dat ik boos was, begreep ik het en hebben we morgenochtend voor de laatste keer een afspraak gemaakt.

 

Ik hoop dat alles morgen opgelost is.

Ik heb met Monteur gesproken en hij zei dat hij het erg druk had en vandaag niet kon komen. Ondanks dat ik boos was, begreep ik het en hebben we morgenochtend voor de laatste keer een afspraak gemaakt.

 

Ik hoop dat alles morgen opgelost is.

Hoi,

 

Monteur is vanochtend gekomen en volgens monteur zit het probleem in wijkcentraal. Als ik goed begrijp internetlijn moet geactiveerd zijn maar nog steeds niet actief.

Dus, ik wacht al precies 1 maand op de activering van de lijn. Het lijkt echt op een grap.

Monteur zei dat iemand anders er overdag voor zou komen omdat hij de geen toegang had.

 

Ik wil geen nieuwe afspraak of nog een monteur. Ik wil mijn internetabonnement dat ik op 17-06-2024 heb besteld, opzeggen.

 

Ik zou het fijn vinden als u mij kunt helpen met de annulering.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Cimen, ik zie inderdaad dat het niet helemaal soepel loopt met deze afspraak, ik wil hier mijn oprechte excuses voor aanbieden. Ik begrijp dan ook jouw beslissing en dat je het abonnement wil annuleren. Ik kan de annulering hier voor je doorvoeren, dit gaat dan per direct in en kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Als je mij akkoord geeft om de bestelling te annuleren, dan maak ik dit gelijk voor je in orde. 

Hi @Cimen, ik zie inderdaad dat het niet helemaal soepel loopt met deze afspraak, ik wil hier mijn oprechte excuses voor aanbieden. Ik begrijp dan ook jouw beslissing en dat je het abonnement wil annuleren. Ik kan de annulering hier voor je doorvoeren, dit gaat dan per direct in en kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Als je mij akkoord geeft om de bestelling te annuleren, dan maak ik dit gelijk voor je in orde. 

 

Hoi,

Ik geef je wel akkord om mijn abonnement te annuleren.

 

Reputatie 7
Badge +4

Duidelijk verhaal @Cimen, ik heb per direct je bestelling stopgezet. Ik zorg ervoor dat je snel een automatische bevestiging hierover per e-mail ontvangt.

Hopelijk kunnen we in de toekomst je sneller te hulp schieten, voor nu wil ik je nog het allerbeste toewensen!

Duidelijk verhaal @Cimen, ik heb per direct je bestelling stopgezet. Ik zorg ervoor dat je snel een automatische bevestiging hierover per e-mail ontvangt.

Hopelijk kunnen we in de toekomst je sneller te hulp schieten, voor nu wil ik je nog het allerbeste toewensen!

 Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb bevestiging mail wel ontvangen, goed geregeld dankjewel 👍

Een vraagje over retourlabel of QR code om mijn bestelling terug te sturen. Link van het retourlabel in de e-mail die ik heb ontvangen, die werkt niet. Als ik hem klik om retourlabel te downloaden dan krijg ik een foutmelding.

Kan je misschien even checken alsjeblieft?

Reputatie 7
Badge +3

@Cimen Goed dat je dit aangeeft! Lukt het wel om de QR-code via jouw Mijn Odido omgeving te downloaden?

Mocht dit niet lukken, lees je in dit topic hoe je de apparatuur terug kunt sturen. Vergeet niet om een briefje in de doos te doen met jouw gegevens (postcode/huisnummer en Klantnummer). Op die manier kunnen we dit koppelen aan jouw abonnement. Daarnaast adviseer ik je om de track & trace code goed te bewaren. Je mag dit ook in een privébericht naar mij sturen dan noteer ik dit voor je in het systeem. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

@Cimen Goed dat je dit aangeeft! Lukt het wel om de QR-code via jouw Mijn Odido omgeving te downloaden?

Mocht dit niet lukken, lees je in dit topic hoe je de apparatuur terug kunt sturen. Vergeet niet om een briefje in de doos te doen met jouw gegevens (postcode/huisnummer en Klantnummer). Op die manier kunnen we dit koppelen aan jouw abonnement. Daarnaast adviseer ik je om de track & trace code goed te bewaren. Je mag dit ook in een privébericht naar mij sturen dan noteer ik dit voor je in het systeem. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

Hoi

Ja het is wel gelukt, dankjewel. 👍

Reputatie 7
Badge +3

@Cimen Fijn dat het is gelukt en dank je wel voor het terugsturen van de apparatuur! 

Reageer