Beantwoord

Geen glasvezel verbinding na installatie

  • 11 February 2024
  • 8 reacties
  • 213 Bekeken

Beste,

Ik ben overgestapt van Odido DSL naar glasvezel. Gister 10/2/24 is er een monteur van guidion geweest en heeft alles aangesloten. Hij gaf aan dat het rood knipperende (LOS) lampje komt omdat er aan de andere kant nog iets geactiveerd moest worden. Tot die tijd kon ik nog mijn DSL verbinding gebruiken.

Nu komt het probleem. De oude DSL verbinding werkt inmiddels niet meer, maar de glasvezel verbinding ook niet. Heb het ONT meerdere keren van de stroom gehaald voor een reset, maar dit mocht niet baten. Het LOS lampje blijft langzaam rood knipperen.

Graag wil ik van mijn nieuwe verbinding gebruik gaan maken en tevens ook weer tv kunnen kijken!

Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door bpeterz 19 February 2024, 17:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @bpeterz, goed dat je dit aangeeft.

Ik zie dat de monteur het ticket niet doorgezet heeft, daarom heb ik dit nu voor je gedaan. Ik heb het ticket met hoge prioriteit ingeschoten. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Hopelijk kunnen we dit spoedig voor je oplossen. 

Gelukkig, hoop dat dit wel snel verholpen wordt, is erg vervelend zo zonder internet/tv. Is er een indicatie te geven hoe lang dit gaat duren? Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Meestal wordt het ticket binnen drie tot vijf werkdagen opgepakt en dan zal het niet lang duren voordat ze contact met je opnemen @bpeterz

Meestal wordt het ticket binnen drie tot vijf werkdagen opgepakt en dan zal het niet lang duren voordat ze contact met je opnemen @bpeterz

Ok bedankt @Tommie van Odido dan wacht ik het even af. Is er misschien een voucher beschikbaar (ik heb ook een mobiel abbo van Odido) zodat ik in ieder geval een mobiele hotspot voor m'n apparaten kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +9

Zeker, ik heb je meteen een vouchercode voor zeven dagen opgestuurd in een privébericht @bpeterz

Zeker, ik heb je meteen een vouchercode voor zeven dagen opgestuurd in een privébericht @bpeterz

Bedankt @Tommie van Odido dat is voor tijdelijk wel een oplossing. Is er al meer bekend over de voortgang?

Reputatie 6
Badge +2

Fijn dat de voucher een tijdelijke oplossing biedt! @bpeterz 

Ik ben direct voor je gaan kijken of er al meer bekend is en gelukkig zie ik staan dat onze Fiber afdeling gister een verzoek heeft uitgezet naar de netwerkbeheerder (extern). Ik verwacht dat zij deze week contact met je op zullen nemen. 

Fijn dat de voucher een tijdelijke oplossing biedt! @bpeterz 

Ik ben direct voor je gaan kijken of er al meer bekend is en gelukkig zie ik staan dat onze Fiber afdeling gister een verzoek heeft uitgezet naar de netwerkbeheerder (extern). Ik verwacht dat zij deze week contact met je op zullen nemen. 

 

Even een udate, de Open Dutch Fiber monteur is net de deur uit en eindelijk werkt alles.

Bedankt voor de hulp!

Reageer