Beantwoord
Geen connectie via wandcontactdoos
Goedemiddag,
op de dag van oplevering heb ik de router volgens de handleiding geinstalleerd, echter kreeg ik geen brandend WAN lampje en dus geen internet of TV signaal. De PTT wandcontactdoos begeeft zich in de woonkamer en ik ben de kabel gevolgd naar de gangkast van mijn gedateerde appartement. Daar was deze kabel doorgelist middels een soort van kroonsteenprincipe naar de telefoonkabel die via de grond mijn appartement binnenkomt. Die telefoonkabel is te zien op de bijgevoegde foto en lijkt 5 verschillende adere te hebben, namelijk rood, blauw, groen, geel en transparant. Omdat ik vermoedde dat de kabel naar mijn woonkamer defect was, heb ik de kabel die in mijn huis binnenkomt aangesloten op de Aansluitbox van Tmobile om daar te testen of er via die kabel wel signaal kwam. Ik heb dit gedaan zoals de handleiding aangaf, met de rode ader op het rode punt en de blauwe ader op het groene punt. Daarna Aansluitbox en router verbonden met de DSL kabel, maar helaas nog altijd geen signaal. Wat gaat hier mis?
Tevens viel me op dat onder My Tmobile Thuis en dan onder kopje Mijn Abonnementen er wordt aangegeven dat TV en Telefoon actief zijn, maar dat bij Internet staat dat het nog geactiveerd moet worden. Bedoelen ze hier activering door mij of is er daadwerkelijk nog geen internet beschikbaar op mijn adres?
Een derde punt is dat ik sinds de 23e voor Tmobile Thuis betaal en ik graag de extra voordelen zo willen benutten icm met mijn mobiele abonnement, maar wanneer ik bij My Tmobile Thuis het Klantvoordeel wil activeren, er wordt gemeld dat dit pas kan als ik My Tmobile Thuis heb geactiveerd. Blijkbaar is dit gekoppeld aan het nog niet functionerende internet? Nu kan ik niet de 2GB extra data voor mijn mobiele telefoon activeren, terwijl ik die hard nodig heb.
Ik heb een afspraak voor donderdag met een Tmobile monteur, maar ik zou dit graag zsm oplossen.
Vriendelijke groet!
op de dag van oplevering heb ik de router volgens de handleiding geinstalleerd, echter kreeg ik geen brandend WAN lampje en dus geen internet of TV signaal. De PTT wandcontactdoos begeeft zich in de woonkamer en ik ben de kabel gevolgd naar de gangkast van mijn gedateerde appartement. Daar was deze kabel doorgelist middels een soort van kroonsteenprincipe naar de telefoonkabel die via de grond mijn appartement binnenkomt. Die telefoonkabel is te zien op de bijgevoegde foto en lijkt 5 verschillende adere te hebben, namelijk rood, blauw, groen, geel en transparant. Omdat ik vermoedde dat de kabel naar mijn woonkamer defect was, heb ik de kabel die in mijn huis binnenkomt aangesloten op de Aansluitbox van Tmobile om daar te testen of er via die kabel wel signaal kwam. Ik heb dit gedaan zoals de handleiding aangaf, met de rode ader op het rode punt en de blauwe ader op het groene punt. Daarna Aansluitbox en router verbonden met de DSL kabel, maar helaas nog altijd geen signaal. Wat gaat hier mis?
Tevens viel me op dat onder My Tmobile Thuis en dan onder kopje Mijn Abonnementen er wordt aangegeven dat TV en Telefoon actief zijn, maar dat bij Internet staat dat het nog geactiveerd moet worden. Bedoelen ze hier activering door mij of is er daadwerkelijk nog geen internet beschikbaar op mijn adres?
Een derde punt is dat ik sinds de 23e voor Tmobile Thuis betaal en ik graag de extra voordelen zo willen benutten icm met mijn mobiele abonnement, maar wanneer ik bij My Tmobile Thuis het Klantvoordeel wil activeren, er wordt gemeld dat dit pas kan als ik My Tmobile Thuis heb geactiveerd. Blijkbaar is dit gekoppeld aan het nog niet functionerende internet? Nu kan ik niet de 2GB extra data voor mijn mobiele telefoon activeren, terwijl ik die hard nodig heb.
Ik heb een afspraak voor donderdag met een Tmobile monteur, maar ik zou dit graag zsm oplossen.
Vriendelijke groet!
Beste antwoord door Marcel MCi
Hallo LonW,
Er is één actvatie datum, na deze datum zouden alle diensten actief moeten zijn op één van de aderparen. (Meestal rood/blauw, soms oranje/wit) In dit geval wellicht geel/groen. Is de actvatie datum al geweest?
Mvg. Marcel
Bekijk origineelEr is één actvatie datum, na deze datum zouden alle diensten actief moeten zijn op één van de aderparen. (Meestal rood/blauw, soms oranje/wit) In dit geval wellicht geel/groen. Is de actvatie datum al geweest?
Mvg. Marcel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.