Beantwoord

Een beetje vetraging is niet erg, maar dit is wel heel behoorlijk... help?

  • 22 April 2024
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Hi All

Omdat ik nergens een fatsoenlijke update kan krijgen hier maar eens een topic want geduld wordt akelig op de proef gesteld…

Tijdlijn:

mei-juni 2022 - aanleg glasvezel in de wijk en de apartementcomplexen. 
juni 2022 - aanleg van de kabels is voltooid en worden ongemonteerd achter gelaten op de balkons

12 juli 2022 - eerste aanvraag gedaan bij T-mobile voor glasvezelinternet

20 februari 2023 - brief ontvangen van T-mobile dat ze op 6 maart 2023 de aansluiting in de woning komen maken. (S&E Group in opdracht van T-mobile)

6 maart 2023 - installateur/monteur komt niet opdagen.

maart 2023 - meermaals contact gehad met T-mobile/S&E, 1 monteur langs geweest voor inventarisatie wat er gedaan moest worden. wederom geen opvolging; daarna zelfs geen contact mer kunnen krijgen.

december 2023 - eerste aanvraag voor glasvezelinternet wordt vanuit t-mobile geannuleerd (waarschijnlijk ivm overname en Odido als nieuwe naam)

6 december 2023 - tweede aanvraag gedaan, nu bij Odido, voor glasvezelinternet.

22 april 2024 - nog steeds geen aansluiting in huis…

 

(ik ben de exacte momenten kwijt dat ik contact heb gehad met de, toenmalige, t-mobile CS.. maar dit is ook meermaals geweest)

 

Casus/Vraag:

Mijn geduld is best behoorlijk want ik weet ook dat er niet getoverd kan worden met aansluitingen, dat snap ik allemaal, maar als T-mobile hier een mooie roze kabel in de wijk komt leggen (andere glasvezel aanbieders kan ik niet een connecten) en er daarna geen opvolging komt voor het afmonteren van de aansluiting vind ik dat bijzonder schrijnend te noemen. De fibel hangt inmiddels al bijna 2 jaar op het balkon, hoeft dus niet het hele complex door, maar er wordt gedaan alsof dit door de muur boren en afmonteren een raket onderzoeker benodigd en ik snap oprecht niet waarom dit zo lastig blijkt. alleen omdat het hoogbouw is?

 Is en een manier om te achterhalen wie de onderaannemer momenteel is voor de aansluitingen? kan Odido iets betekenen in het verspoedigen van dit gehele proces? Ik weet het intussen even niet meer…

 

Alvast dank en bij vragen let me know.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 April 2024, 16:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @DNMR, dank voor het starten van dit topic en al je geduld zover. Ik kan me je gevoel voorstellen en begrijp dat je de aansluiting inmiddels verwacht. Ik heb meteen met je meegekeken. Om eerlijk te zijn is de annulering van de eerste aanvraag me niet 100% duidelijk, omdat het lijkt dat een klantenservice medewerker dit heeft gedaan op jouw verzoek. Lees ik jouw bericht dan komt dit niet overeen. Met de overgang naar Odido kan het niks te maken hebben gehad, omdat alleen onze naam is aangepast. Mijn excuses dat dit zo is gelopen. Ik dank je dan ook hartelijk voor het plaatsen van een nieuwe bestelling!

Ik zie hier dat je huidige aanvraag loopt. VolkerWessels Telecom is bezig met deze aanleg. Ik zie dat dit proces op pauze staat en heb daarom meteen met hen gebeld. VWT kan mij vertellen dat Primevest hiermee bezig is en ze twijfelen wat nu precies de vervolgstap moet zijn om de aansluiting alsnog te realiseren. Ik heb via de mail contact opgenomen met Primevest en verwacht een dezer dagen antwoord. Natuurlijk zou je eventueel Primevest kunnen bellen via 030 740 0057. Hopelijk kan ik je snel meer informatie geven!

Wij staan in dit proces volledig aan de zijlijn en dienen te wachten tot de aanleg is voltooid. Op het moment dat wij groen licht krijgen, zijn we als provider aan de beurt. We sturen dan automatisch Guidion aan voor de binnenshuis installatie!

Reageer