Skip to main content
Beantwoord

Contract beeindigen na verhuizing vanwege geen glasvezelaansluiting


Shonastic

Hallo,

 

ik ben verhuisd en heb te horen gekregen dat er geen DSL aangeboden meer word door jullie. Zonder vermelding hiervan is mijn aansluiting voor het nieuwe contract omgezet naar glasvezel. Dit zag ik pas op de bevesting via email.

Op mijn adres is er geen glasvezelaansluiting en kan blijkbaar dus wachten tot half februari, en dat duurt me echt wel veel te lang.

Mijn DSL conrract loopt officieel tot augustus 24 op mijn oude adres..

Hoe kan ik mijn conrtact beeindigen op een budget vriendelijke manier? 

 

 

Beste antwoord door Teresa van Odido

@CrisTien @eric Dank je wel voor het meedenken! 

@Shonastic Welkom op onze Community! Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Het is niet meer mogelijk om een DSL aansluiting te leveren op jouw nieuwe adres. Vandaar dat je bent overgezet op Glasvezel, zoals in de e-mail staat beschreven. Hoe dan ook, begrijp ik natuurlijk goed dat februari nog een hele poos in de toekomst ligt. Ik wil je met alle liefde iedere week een nieuwe voucher code sturen, maar het is aan jou of je dit wilt. Laat je het mij weten? Mocht ik je op een andere manier kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

 

 

Bekijk origineel

18 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 25 december 2023

Hallo @Shonastic Als er DSL is kan je het contract niet afbreken of je moet het afkopen.

Ik heb net een test gedaan en er wordt nog gewoon DSL aangeboden.

Als de KPN het DSL afsluit wat meestal nog een jaar kan duren krijg je vroeg genoeg van te voren bericht om over te stappen op glas.

Je kan  op de site controleren wat er op jouw postcode beschikbaar is🧑‍🎄👍🏻

https://www.odido.nl


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 25 december 2023

Heel gek, mij is verteld dat er geen DSL meer geleverd word en op mijn nieuwe adres dus moet wachten op glasvezel tot ongv 9 februari(?), DSL kon niet aangeboden worden hierdoor...


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 25 december 2023

@Shonastic Doe even een test via de url die ik gaf.

Verder zal je moeten wachten op hulp van de moderators die je kunnen vertellen hoe het bij jou zit.

Zelf moest ik ook door verhuizing van glas naar DSL. Werkt bij mij prima, ook hier komt glas en zal ik weer moeten overstappen maar de KPN geeft mensen daar wel de tijd voor.

https://www.kpnnetwerk.nl Check! 

🧑‍🎄 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9026 reacties
  • 25 december 2023

Alleen als er al glasvezel voorbereid ligt in de straat kun je inderdaad geen DSL meer bestellen

 Als dit per februari al geleverd kan worden is dat de meest logische verklaring.  Helaas is glasvezel wat duurder dan DSL maar wel sneller en toekomst vast!


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 25 december 2023

Ja, er word glasvezel aangelegd in de hele wijk maar ik kan niet zonder tv en internet zitten tot 9 feb, hotspot hele tijd via telefoon is ook niet erg handig enzoz..


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 25 december 2023

@Shonastic  Geen zorgen de moderators gaan je na de kerst verder helpen. 
Voor nu fijne dagen🧑‍🎄


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2023

@CrisTien @eric Dank je wel voor het meedenken! 

@Shonastic Welkom op onze Community! Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Het is niet meer mogelijk om een DSL aansluiting te leveren op jouw nieuwe adres. Vandaar dat je bent overgezet op Glasvezel, zoals in de e-mail staat beschreven. Hoe dan ook, begrijp ik natuurlijk goed dat februari nog een hele poos in de toekomst ligt. Ik wil je met alle liefde iedere week een nieuwe voucher code sturen, maar het is aan jou of je dit wilt. Laat je het mij weten? Mocht ik je op een andere manier kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

 

 


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 27 december 2023

Een voucher iedere week is erg onhandig, telefoon raakt oververhit en batterij vliegt leeg... mij is niet verteld over glasvezel aan de telefoon dus vind het jammer..


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 28 december 2023

@Shonastic Ik begrijp dat het inderdaad niet de ideale oplossing is. Heb je eventueel een reserve telefoon of tablet waar een simkaart in past? Je mag dan van mij een simkaart kopen (€10) in een van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je! Laat je mij weten of dit misschien een oplossing biedt? Dan stuur ik je nog een vouchercode voor de nieuwe voucher code.


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 28 december 2023

Nee, ik heb alleen mn Samsung flip op het moment, helaas.

 

Ik denk ook niet dat februari glasvezel beschikbaar is, er zijn nog geen werkzaamheden in de straat uitgevoerd.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Shonastic, dat is jammer! Het is aan jou wat je met het abonnement wilt doen. Je mag het abonnement kosteloos opzeggen, maar ik hoop natuurlijk dat je het af wilt wachten. Glasvezel is een topverbinding waar je geen spijt van zult krijgen. Uiteraard snap ik wel dat je eerder online wilt zijn. Als ik je ergens mee kan helpen, laat het dan weten!


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 29 december 2023

Ik beeindig graag mijn contract. Maar kan dat vanaf 26 januari ingaan? dan loopt het een beetje gelijk op met mijn maandelijkse factuur en kan ik een andere provider regelen.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 31 december 2023

Hoi @Shonastic, je kunt een reactie achterlaten als je zeker weet per welke datum je wil opzeggen. Laat het mij ook zeker weten als ik je van gedachte kan veranderen. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 1 januari 2024

 

Ishana van Odido schreef:

Hoi @Shonastic, je kunt een reactie achterlaten als je zeker weet per welke datum je wil opzeggen. Laat het mij ook zeker weten als ik je van gedachte kan veranderen. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

 

Per 26 januari, als dat kan


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dat is geen probleem @Shonastic. Ik heb eerst de verhuizing geannuleerd. Ik zal op 25-01-2024 de opzegging van je abonnement regelen per de volgende dag!


Shonastic
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 5 januari 2024

Online zie ik de annulering van de verhuizing nog niet. Is dit al verwerkt?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 6 januari 2024

Hoi @Shonastic, ik heb het meteen dubbel gecheckt! De verhuizing is zeker geannuleerd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Shonastic, ik stond klaar de annulering te regelen maar zie dat dit inmiddels al gedaan is. De opzegdatum staat op 09-02-2024!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen