Skip to main content
Beantwoord

Advies voor het aanleggen van eigen ethernetkabel

  • 22 May 2024
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Ik heb een afspraak met Guidion om de modem en tv voor glasvezelinternet te installeren. Omdat ze geen werk in kruipruimte doen willen, heb ik advies nodig over geschikte cat6-kabels en wandcontacten zodat ik zelf een kabel kan leggen.

 

Onze meterkast is te ver van de TV voor kabels langs de plinten en ook zal de wifi slecht als de modem niet in een meer centraal plek van onze apartement. Ik heb in ieder geval een utp kabel via de kruipruimte nodig voor de TV box maar het liefst zo dat de modem in de woonkamer staat voor een betere WiFi coverage.

 

Guidion advies is om te wachten voor de monteur over wat mogelijk is, maar ik liever dat de ethernet kabel klaar is voor de afspraak.

 

Heeft iemand ervaar en kan advies geven over wat ik wil doen? Ik hoop om een aansluiting op dezelfde wandcontactdoos als de coax voor mijn ziggo aansluiting. er zit een lege aansluiting daarnaast, maar ik weet niet of daar een UTP-connector op past (foto's bijgevoegd). Ook waar kan ik utp kabel van geschikt kwaliteit bestellen?

 

Met vriendelijk groeten,

Duncan

 

1 reactie

Reputatie 1

Stugge kabel cat6 of cat6e 100% koper gaat gewoon bijna altijd goed.  Verder google zoeken op utp coax kreeg ik o.a. deze link binnen. 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/13/technetix-coaxinternet-wandcontactdoos/

 

Opletten dat de wandcontactdoos voor de juiste cat is!

 

Success

Reageer