Skip to main content
Beantwoord

4 maanden zonder internet – Odido lost het niet op!

Beste Odido Klantenservice,

Ik heb mijn glasvezelpakket in december ontvangen, maar sinds die tijd staat de router ongebruikt in mijn meterkast. Er zijn inmiddels drie monteurs langs geweest, waaronder één van ODF, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Guidion geeft aan dat het een probleem met de ODF-kabel is, terwijl ODF beweert dat de kabel in orde is en dat het probleem te wijten is aan een administratieve fout van Odido.

Deze voortdurende heen-en-weer heeft me uitgeput. Ik kan niet blijven vrij nemen van werk, zeker niet zolang er geen duidelijkheid is over een oplossing. Gelukkig heb ik nog steeds een actieve verbinding met Ziggo. Aangezien Odido de overstap had geregeld, zou ik graag hulp ontvangen bij het terugzetten van mijn contract bij Ziggo.

Kunnen jullie aangeven wat de volgende stappen zijn?

Beste antwoord door rvk01

@pontypool Je hebt dus nog gewoon een (vrij) contract bij Ziggo (tot Odido deze op zou zeggen bij gebruik van de overstapservice). Bij Odido heb je ook nog geen contract, alleen een opdracht. Het is nu dus even wachten op een moderator die die opdracht bij Odido kan annuleren.

(Je kunt dat inderdaad ook via de klantenservice proberen.)

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22 maart 2025

Hallo ​@pontypool 

Knippert het LOS lampje op de Huawei ONT of het PON lampje?

Bij een rode LOS ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk buitenshuis, een defecte ONT of glasvezelaansluitpunt kan ook nog.

Bij een knipperende PON is de ONT waarschijnlijk niet correct geregistreerd.

Het abonnement zou wel al actief moeten zijn?

• is een Top Poster
  • 22 maart 2025

Volgens de Guidion “ONT en modem zijn in de meterkast geïnstalleerd. Geen licht op de ONT. Geen toegang tot de pop, vanwege werkzaamheden in de pop. Optie 5 gebeld en opdracht doorgezet naar BO.”

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22 maart 2025

@pontypool 

Dan zou het LOS lampje dus rood moeten knipperen.

• is een Top Poster
  • 22 maart 2025

Met alle respect, het interesseert me niet welke lampjes knipperen. Ik wil geen monteurs meer over de vloer die het probleem niet oplossen. Mijn oorspronkelijke verzoek is dat ik hulp wil bij het herstellen van mijn contract met Ziggo.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22 maart 2025

@pontypool 

Ik ben een klant geen moderator maar normaal zou de Ziggo verbinding nog moeten werken aangezien je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice, Odido meldt dan pas aan Ziggo om te stoppen zodra Odido internet werkt. Kun je het modem van Ziggo eens aansluiten?

• is een Top Poster
  • 22 maart 2025

Mijn excuses. Ja, mijn Ziggo-internet werkt prima en ik krijg nog steeds een rekening van hen.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 22 maart 2025

Hallo ​@pontypool ,

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800 - 0092

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 22 maart 2025

@pontypool Je hebt dus nog gewoon een (vrij) contract bij Ziggo (tot Odido deze op zou zeggen bij gebruik van de overstapservice). Bij Odido heb je ook nog geen contract, alleen een opdracht. Het is nu dus even wachten op een moderator die die opdracht bij Odido kan annuleren.

(Je kunt dat inderdaad ook via de klantenservice proberen.)

• is een Top Poster
  • 24 maart 2025

Hopelijk leest een moderator dit en annuleert de opdracht, want ik krijg nu e-mails om opnieuw een afspraak met Guidion te maken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen