Skip to main content

Beste Odido Klantenservice,

Ik heb mijn glasvezelpakket in december ontvangen, maar sinds die tijd staat de router ongebruikt in mijn meterkast. Er zijn inmiddels drie monteurs langs geweest, waaronder één van ODF, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Guidion geeft aan dat het een probleem met de ODF-kabel is, terwijl ODF beweert dat de kabel in orde is en dat het probleem te wijten is aan een administratieve fout van Odido.

Deze voortdurende heen-en-weer heeft me uitgeput. Ik kan niet blijven vrij nemen van werk, zeker niet zolang er geen duidelijkheid is over een oplossing. Gelukkig heb ik nog steeds een actieve verbinding met Ziggo. Aangezien Odido de overstap had geregeld, zou ik graag hulp ontvangen bij het terugzetten van mijn contract bij Ziggo.

Kunnen jullie aangeven wat de volgende stappen zijn?

Hallo ​@pontypool 

Knippert het LOS lampje op de Huawei ONT of het PON lampje?

Bij een rode LOS ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk buitenshuis, een defecte ONT of glasvezelaansluitpunt kan ook nog.

Bij een knipperende PON is de ONT waarschijnlijk niet correct geregistreerd.

Het abonnement zou wel al actief moeten zijn?


Volgens de Guidion “ONT en modem zijn in de meterkast geïnstalleerd. Geen licht op de ONT. Geen toegang tot de pop, vanwege werkzaamheden in de pop. Optie 5 gebeld en opdracht doorgezet naar BO.”


@pontypool 

Dan zou het LOS lampje dus rood moeten knipperen.


Met alle respect, het interesseert me niet welke lampjes knipperen. Ik wil geen monteurs meer over de vloer die het probleem niet oplossen. Mijn oorspronkelijke verzoek is dat ik hulp wil bij het herstellen van mijn contract met Ziggo.


@pontypool 

Ik ben een klant geen moderator maar normaal zou de Ziggo verbinding nog moeten werken aangezien je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice, Odido meldt dan pas aan Ziggo om te stoppen zodra Odido internet werkt. Kun je het modem van Ziggo eens aansluiten?


Mijn excuses. Ja, mijn Ziggo-internet werkt prima en ik krijg nog steeds een rekening van hen.


Hallo ​@pontypool ,

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800 - 0092


@pontypool Je hebt dus nog gewoon een (vrij) contract bij Ziggo (tot Odido deze op zou zeggen bij gebruik van de overstapservice). Bij Odido heb je ook nog geen contract, alleen een opdracht. Het is nu dus even wachten op een moderator die die opdracht bij Odido kan annuleren.

(Je kunt dat inderdaad ook via de klantenservice proberen.)


Hopelijk leest een moderator dit en annuleert de opdracht, want ik krijg nu e-mails om opnieuw een afspraak met Guidion te maken.


Reageer