Skip to main content

wifiversterker met tv

Heeft het zin om een wifi versterker naast mijn tv te plaatsen. Heb een samsung tv. Bijna elke dag moet ik de verbinding met wifi resetten op mijn tv. Regelmatig moet ik ook opnieuw inloggen in de odido app.

Uitgelichte reactie

31 januari 2025

Hallo ​@BartBankras 

Hoe ervaar je de verbinding bekabeld, is deze stabiel of onstabiel? Indien deze wel stabiel is dan kan een WiFi punt helpen voor het verbeteren van de WiFi.

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21126 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@BartBankras 

Hoe ervaar je de verbinding bekabeld, is deze stabiel of onstabiel? Indien deze wel stabiel is dan kan een WiFi punt helpen voor het verbeteren van de WiFi.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 31 januari 2025

Ja bekabeld geen probleem. Het internet /wifi is voor de rest prima. Alleen met de tv geeft problemen. De tv zit alleen op de 5G en de rest op de 2,4. Voor boven hebben we al een wifi connector geplaatst en dat werkt prima. Heb ik voor mijn tv een zelfde connector nodig? Of heeft iemand een goede tip voor welk merk/ type connector ik moet gaan?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21126 reacties
  • 31 januari 2025

@BartBankras 

Je kan een WiFi plus punt van Odido huren. Hebben andere apparaten op de plek van de tv geen probleem met de WiFi? Anders is het misschien iets met de tv.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 31 januari 2025

Overige apparaten geen problemen. Zojuist moest ik de netwerk instellingen resetten. En dan werkt de tv weer prima. Dit gebeurt bijna iedere dag nadat de tv op stand-by is geweest. Odido is hier al een maand mee bezig maar dat schiet niet op. Omdat we een vrij resentetv hebben zeggen ze dat de app een update moet hebben. Ze weten alleen niet wanneer dat zover is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21126 reacties
  • 31 januari 2025

@BartBankras 

Ervaar je alleen problemen met de Odido tv app en geen problemen met andere apps? Dan gaat een versterker dit niet oplossen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 31 januari 2025

Het komt gewoon omdat de netwerk verbinding weg valt als de tv uit geweest is. Maakt niet uit of je de app goed afsluit of niet. Alle apps werken dan niet omdat er geen verbinding is met het internet. De wifi verbinding is er wel.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 2 februari 2025

Hoi ​@BartBankras, goed dat je dit aangeeft! Heb je je tv zelf al eens een reset gegeven? Het ligt hier namelijk dan echt aan de tv. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7981 reacties
  • 2 februari 2025
BartBankras schreef:

Heeft het zin om een wifi versterker naast mijn tv te plaatsen. Heb een samsung tv. Bijna elke dag moet ik de verbinding met wifi resetten op mijn tv. Regelmatig moet ik ook opnieuw inloggen in de odido app.

Bij mij had het zin! Ook hier problemen met de TV. ik kijk op de TV via de app op een Sony en Samsung TV.
De wifi versterker van de grond halen helpt ook. 

ik heb koper internet dus al zo ie zo niet sterk, mijn wifi punt staat nu een meter van de tv.

Ook kan het helpen wat ​@Ishana van Odido voorstelt.  

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 5 februari 2025
Waqqas schreef:

@BartBankras 

Je kan een WiFi plus punt van Odido huren. Hebben andere apparaten op de plek van de tv geen probleem met de WiFi? Anders is het misschien iets met de tv.

Ja die is lekker zeg!! Odido levert niet en in mag dan extra kosten maken. Heb spijt van mijn overstap. Nog 10 maanden dan loopt mijn contract af en ga weer terug naar Ziggo. Kost wel meer per maand maar in iedergeval geen toestanden 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21126 reacties
  • 5 februari 2025

@BartBankras 

Kun je de tv bekabeld aansluiten en kijken of alles dan wel goed werkt? Je kan het dan misschien zo laten als het beter gaat.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 5 februari 2025

Bekabeld geen problemen. Hiervoor was Ziggo ook draadloos. Nooit problemen. Dus mijn conclusie is Odido levert niet wat ze zeggen en beloven. Ze doen er voor de rest ook niets aan. Ik ben zeer ontevreden en heb spijt van mijn overstap 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 81 reacties
  • 6 februari 2025

Hey ​@BartBankras, we zien niets liever dan dat je zorgeloos gebruik kan maken van onze TV app! Ik ben direct mee gaan kijken in het aangemaakte ticket. We willen je graag een vouchercode aanbieden waarmee je gebruik kan maken van de nieuwe Béta-versie. Ik heb de vouchercode direct voor je aangevraagd. Je ontvangt een privébericht zodra ik de code heb!

BartBankras schreef:

Het komt gewoon omdat de netwerk verbinding weg valt als de tv uit geweest is. Maakt niet uit of je de app goed afsluit of niet. Alle apps werken dan niet omdat er geen verbinding is met het internet. De wifi verbinding is er wel.

Je geeft aan dat je dit bij alle apps ervaart, daarom wil ik een aantal stappen met je doornemen. Is de televisie volledig up-to-date? Aangezien de wifi in orde lijkt en alle apps hier last van hebben, ben ik hier benieuwd naar. Daarnaast kwam ik op de Samsung-website deze workaround tegen. Het kan geen kwaad om de stappen te doorlopen, mocht je dat nog niet hebben gedaan. Mochten deze stappen niet voor verschil zorgen? Dan stuur ik je graag alsnog de wifi versterkers op. Je mag de wifi versterkers 1 maand gratis uitproberen om te kijken of dit verschil maakt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen