Beantwoord

Waarom moet ik een afkoopsom voor TV betalen bij een maandelijks opzegbaar TV abonnement?

  • 21 January 2024
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb vorige maand op 15 december mijn tv-deel van het abonnement opgezegd. Daar zit een maand opzegtermijn op en dat abonnement loopt op 15 januari 2024 af. Dat is ook gebeurd: sinds afgelopen maandag kan ik geen tv meer kijken, maar daar heb ik nu NLziet voor.

In mijn contract, dat ik in november/december 2021 heb afgesloten en in mei 2022 is ingegaan staat over de minimumlooptijd van tv het volgende: “De TV- en/of Vast Bellen diensten van T- Mobile worden afgenomen met een minimale looptijd van één (1) maand en zijn per direct te wijzigen of op te zeggen.” 

In ‘Mijn Odido’ staat, als ik weer een abonnement op tv wil afsluiten het volgende: “Bij Odido kan je heel voordelig tv-kijken. En je kan het per maand aan- en uitzetten.“ 

In mijn rekening van januari 2024 is echter een bedrag opgenomen vanwege “Afkoop 0,20 maanden contract TV”. Waarom? Dit past toch niet met de afspraken die hierover zijn opgenomen in het contract?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 22 January 2024, 12:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robert79, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit klopt inderdaad niet, scherp opgemerkt. Ik zal de afkoop (€ 1,23) van TV voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een prettige middag!

Reageer